Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دبیرخانه جشنواره ملی ابن سینا، مهدی رشیدی‌جهان، دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا در ارتباط با جزییات جشنواره اظهارداشت: این برنامه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در پردیس شمالی دانشگاه تهران در محور‌های مختلف و جذابی همچون نمایشگاه دستاورد‌ها و اختراعات دانش‌آموزی، سمینار‌های علمی، ماراتون استارتاپ دانش‌آموزی، المپیاد‌های علمی علوم پایه، ماراتون محتوای دیجیتال، فیلم کوتاه و انیمیشن و ماراتون برنامه نویسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: این دوره از جشنواره ابن سینا، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و تمامی هنرستان‌ها و مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا خاطرنشان کرد: این رویداد فضای بسیار مناسبی است تا دانش آموزان از سراسر کشور تجربیات علمی خود را به اشتراک گذارند. در این رویداد همانند دوره‌های گذشته برگزیدگان محور‌های مختلف جشنواره به رقابت‌های بین‌المللی در کشور‌های رومانی، اسپانیا، کره جنوبی و روسیه اعزام میشوند.

رشیدی‌جهان با اشاره به رو نمایی از تفاهمنامه با سازمان‌ها و مراکز علمی مختلف به عنوان حامی پروژه‌های دانش آموزان، گفت: همچنین رونمایی از طرح سفیران ابن سینا نیز انجام می‌گیرد که در این موضوع دانش آموزان برگزیده دوره قبل به عنوان سفیران ابن سینا در دوره چهارم به فعالیت‌هایی همچون معرفی جشنواره در استان خود - راهنمایی و مشاوره دانش آموزان شرکت کننده و. پرداخته اند و همچنین به عنوان تیم افتخاری اجرایی در این دوره از جشنواره حضور دارند.

دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا همچنین از رونمایی از کتاب‌های نگارش شده توسط دانش آموزان و با حمایت جشنواره خبر داد و بیان داشت: در پایان این دوره از جشنواره، از پوستر پنجمین دوره نیز که در ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار خواهد گردید، رونمایی می شود.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

ایسنا/مازندران رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل اظهار کرد:«ایلیا یزدانی» دانش‌آموز بابلی با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشور نفر اول تیم ۶ نفره المپیاد کشوری شد که در رقابت المپیاد جهانی در انگلستان شرکت می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه امروز از ۴۷۵ پذیرفته شده مرحله اول المپیاد علمی شهرستان بابل تجلیل شد، اظهار کرد: تمامی پذیرفته شدگان مازندران در مرحله اول المپیاد علمی ۱۰۵۱ نفر بودند که ۴۷۵ نفر رشته از شهرستان بابل بودند.

مهدی اسدی امیری سهم قبولی شهرستان بابل در مرحله اول المپیاد علمی استان را ۴۵ درصد برشمرد و افزود: ۱۰۰ درصد دبیرستان‌های شهرستان بابل در المپیاد شرکت داشتند که در مجموع ۷۹۶۵ نفر رشته  ثبت نام کرده بودند.

اسدی با اشاره به اینکه در راستای ایجاد هیجان آموزشی، دانش آموزان ۳۳ دبیرستان از ۴۸ دبیرستان ما توفیق قبولی در المپیاد داشتند، گفت: قبول شدگان از همه مدارس شهرستان از مدارس علوم ومعارف اسلامی، سمپاد، غیر دولتی، هیات امنایی، مدارس روستایی و شهری بودند که ۶۹ درصد مدارس ما در المپیاد مقام آوردند.

وی با بیان اینکه قبول شدگان در ۱۴ رشته مختلف بودند، یادآور شد: بیشتر قبول شدگان به ترتیب مربوط به رشته‌های ریاضی، جغرافیا، ادبی و شیمی بودند.

رئیس آموزش و پرورش بابل از کسب رتبه دوم در امتحان نهایی در سطح استان خبر داد و گفت: شرکت دانش آموزان در المپیاد علمی گام مثبت در افزایش میزان مطالعه و آمادگی برای آزمون نهایی و موفقیت در کنکور سراسری است.

وی با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی غرب موجب نشد تا دانش آموزان ما از علم آموزش عقب بمانند، تصریح کرد: دانش‌آموزان ایرانی هوشمندانه تمام ترفندهای دشمن را خنثی کرده و در المپیادهای علمی ملی و جهانی سرآمد هستند.

 اسدی بیان کرد: بابل این افتخار را داشت که ۱۱ سال متوالی با کسب رتبه نخست در حوزه المپیاد و کسب رتبه‌های کیفی کنکور شاخص کشور و استان باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است