Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:11:58 GMT

مایه کوبی بیش از 3 میلیون راس دام در کردستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۳۷۴۶

مایه کوبی بیش از 3 میلیون راس دام در کردستان آغاز شد

مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح از پنجم اردیبهشت آغاز شده است، اظهار داشت: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی استان علیه بیماری های بروسلوز، شاربن و آبله است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح یک میلیون و 500 راس گوسفند و بز علیه بیماری شاربن واکسینه می شوند، افزود: یک میلیون و 500 راس دام نیز علیه آبله و 300 هزار راس دام سبک نیز علیه بروسلوز مایه کوبی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورمقانی اضافه کرد: این طرح در اجرای دستور العمل بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل بیماری ویروسی واگیر آبله گوسفند و بز و نیز کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری های باکتریایی شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز بره و بزغاله به صورت رایگان تا پایان خرداد 98 در سراسر استان اجرا می شود.
وی گفت: این عملیات با اولویت دام های حساس و با پوشش کامل مناطق مرزی و پر خطر و کانون های بیماری و با استفاده از 65 گروه دولتی و بخش غیر دولتی و 15 گروه بازرسی برای نظارت بر عملکرد اکیپ های مایه کوب انجام می شود.
ورمقانی یادآور شد: از روستاییان و دامداران درخواست می شود با گروه های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند و در صورت ابهام، انتقاد و پیشنهاد مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر 1512 و یا شبکه های دامپزشکی شهرستان ها اطلاع رسانی نمایند.
7349/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 واکسیناسیون میلیون راس دام مایه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره

کاوه شیرزادی از اعزام ۲۵۵ زائر کردستانی به حج عمره خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب ۳ کاروان ۸۵ نفره از سقز، بانه و سنندج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: بعد از ۹ سال وقفه، پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند که سهم کردستان ۲۵۵ نفر است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان افزود: اعزام زائران عمره در قالب سه کاروان از سوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

وی مدت اقامت زائران حج عمره را ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: این افراد ۱۰ روز؛ ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه حضور خواهند داشت. زائران این سه کاروان بر اساس اولویت‌بندی و فیش واریزی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • نوستالوژی؛ تیزر تبلیغاتی با حضور لیونل مسی و کوبی برایانت
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • گروه تلویزیونی سپاه کردستان افتتاح شد