Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@05:20:52 GMT

تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی الوند، در هاله ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۳۷۶۲

تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی الوند، در هاله ای از ابهام

به گزارش ایرنا دهم دی ماه سال 94 بود که تفاهم نامه ساخت یک بیمارستان دانشگاهی در ساختمان نیمه کاره متعلق به شهرداری الوند با حضور وزیر وقت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امضا شد.
این زمین دارای 15هزار و 660 متر مربع عرصه و 9 هزار و 250 متر مربع در پنج طبقه زیربنا بود که طبق این تفاهم نامه برای ایجاد بیمارستان دولتی اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس قرار شده بود تکمیل و تجهیز این بیمارستان از ابتدای سال 95 تامین اعتبار شده و تکمیل و بهره برداری از آن ظرف مدت 36 ماه توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین انجام شود.
در همین راستا کلنگ ساخت این بیمارستان در 21 بهمن ماه سال 95 با حضور جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به زمین زده شد.
حالا پس از گذشت بیش از سه سال از امضای تفاهم نامه تکمیل این بیمارستان همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و ظاهرا همه چیز معطل زمینی است که قرار بوده شورای شهر الوند برای تکمیل بیمارستان به دانشگاه تحویل دهد اما هنوز این اتفاق به طور کامل نیفتاده است.

***تخصیص زمین و تامین اعتبار، 2 مشکل عمده بیمارستان الوند
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری اخیر خود بار دیگر موضوع این بیمارستان را مطرح کرد و گفت: چون ساختمان مورد نظر برای امور اداری احداث شده و استانداردهای ساختمان بیمارستانی را نداشت مجددا نقشه بیمارستان طراحی شد.
منوچهر مهرام با بیان اینکه چون ظرفیت 120 تخت برای بیمارستان در نظر گرفته شده بود، باید زمین آن نیز افزایش می یافت، افزود: در همین راستا قرار بود شورای شهر، زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع را واگذار کند اما به دلیل مسائل داخلی شورا این موضوع معطل مانده و پس از مدت‌ها با واگذاری 500 متر زمین موافقت شده است.
مهرام ادامه داد: شهرداری و شورای شهر باید زمینی را که متعلق به اتوبوسرانی بود به دانشگاه علوم پزشکی واگذار می کردند تا کار ساخت ادامه یابد اما این امر بیش از یک سال طول کشید و بعد از این مدت تنها بخشی از زمین مورد نظر واگذار شده است.
وی با بیان اینکه تامین منابع مالی برای تکمیل این ساختمان نیز با مشکل مواجه شد، گفت:به همین جهت دانشگاه مورد انتقاد مدیران شهرستان البرز قرار گرفت در حالی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید اعتبار مورد نیاز را تخصیص دهد.
مهرام ادامه داد: به هر حال به خاطر همکاری نکردن شورای شهر الوند در واگذاری زمین مورد نظر به دانشگاه و تخصیص نیافتن اعتبارات دولتی روند ساخت تنها بیمارستان دانشگاهی البرز به کندی پیش می رود.

***همکاری شورای شهر الوند برای تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی
پس از این اظهارات از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی بود که رییس شورای اسلامی شهر الوند به این موضوع واکنش نشان داد و ادعاهای منوچهر مهرام را رد کرد.
مهتاب بهرامی گفت: سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در چهارچوب واقعیات موجود و اصول اخلاقی نمی گنجد و وی به صورت یکجانبه تمام سهل انگاری ها و خلف وعده های خود را به تیم مدیریت شهری الوند نسبت داده اند.
وی افزود: شورا و شهرداری الوند در دوره قبلی و فعلی از تمام توان خود برای افزایش سرانه درمانی شهروندان بهره گرفته و ظرفیت ها و امکانات مدیریت شهری را برای تحقق وظایف و وعده های وزارت بهداشت در اختیار متولیان امر قرار داده اند.
این مسئول گفت: امروز شورا و شهرداری الوند آماج انتقادات بی پایه و اساسی قرار می گیرد که شخص منتقد، بیش از هر مدیر دیگری در جریان اخلاص و صداقت کاری اعضای شورای شهر الوند برای همکاری و تعامل با مجموعه تحت مدیریت خود قرار دارد.
بهرامی از قطعه زمینی به نام زمین سپاه صحبت کرده و گفته است: در دوره قبلی شورا طی مذاکرات انجام شده قطعه زمینی با مساعدت شورا و شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار گرفت تا ظرف مدتی مشخص تکمیل و راه اندازی شود اما این طرح به دلایلی که از سوی متولیان بهداشت و درمان استان مطرح شد هیچ وقت به سرانجام نرسید.
رئیس شورای اسلامی شهر الوند همچنین گفت:پس از آن مدیران دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد کردند با توجه به پیشرفت فیزیکی مشاهده شده، ساختمان جدید و در حال احداث شهرداری الوند در اختیار این مجموعه قرار گیرد و از این مکان برای فعالیت بیمارستان امام علی(ع) استفاده شود که این امر نیز در دوره قبلی شورا مورد تایید و تصویب اعضا قرار گرفت.
وی اظهار داشت: متاسفانه این بار نیز شاهد بدقولی بهداشت و درمان استان بودیم در حالی که مطابق تفاهم نامه امضا شده بین شهرداری الوند و وزارت بهداشت باید بیمارستان امام علی (ع) تا پایان سال 96 تکمیل و بهره برداری می شد، اما با بهانه های واهی چون تامین نشدن منابع مالی و هزینه شدن بودجه 100 میلیارد ریالی این طرح در مناطق زلزله زده کرمانشاه همچنان بدون پیشرفت فیزیکی باقی مانده است.
بهرامی افزود: با وجود تمامی خلف وعده های مجموعه بهداشت و درمان استان، مدیریت شهری الوند با پیشنهاد واگذاری و اختصاص بخشی از محوطه پارکینگ سازمان حمل و نقل به کلینیک درمانی بیمارستان در دست احداث امام علی(ع) نیز موافقت کرد و مکاتبات اداری این پیشنهاد را انجام داد اما در این مورد نیز اقدام موثری از سوی دانشگاه صورت نگرفته است.

*** تاخیر ساخت بیمارستان الوند به دلیل مشکلات تملک زمین و مسایل فنی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این بیمارستان ابتدا در اجرا مشکلات فنی داشت و طی جلسه ای داخلی با اعضای شورای فنی، تصمیم مدیریتی برای اجرای آن گرفته شد تا بخش اول قرارداد که اسکلت ساختمان بود تمام شود.
علی فرخزاد افزود: مشکل زمینی که قرار بوده توسط شورای شهر الوند به دانشگاه علوم پزشکی جهت توسعه ظرفیت بیمارستان واگذار شود نیز برطرف شده است.
وی افزود:از یک سو چون ساختمان اولیه این بیمارستان اداری بوده و تغییرات سازه ای داشته باید به کاربری بیمارستانی تغییر می کرد و از سوی دیگر به دلیل مشکلات تملک زمین و مسایل فنی ساخت این پروژه با تاخیر مواجه شده است.
معاون استاندار افزود: با توجه به اینکه بیمارستان 120 تختخوابی الوند تنها بیمارستان دانشگاهی شهرستان البرز است، استانداری قزوین تمام تلاش خود را برای رفع موانع و پیشرفت ساخت آن به کار خواهد گرفت.
7388* 6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام علی بهداشت درمان و آموزش بیمارستان سازمان مدیریت و برنامه ریزی شورای شهر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پازل امنیت غذایی در دانشگاه/ تولید سالانه ۱۰۰ میلیون بذرهیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یک طرح درون دانشگاهی در حوزه تولید بذرهیبریدی خیار گلخانه‌ای، نقطه آغاز ماجرا بود. طرحی که رفته رفته امید و خودباوری را به محققان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تزریق کرد و آنها را به ادامه فعالیت در قالب یک شرکت مصمم ساخت.

بیشتر بخوانید: دانش فنیِ تولید محصولات بذر هیبریدی در اصفهان آغاز شده است

اما این همه ماجرا نبود و شرکت نگین بذر دانش دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان سال ۹۳ در زمره شرکت های دانش بنیان قرار گرفت و دومینو این موفقیت‌ها امروز هم ادامه دارد و این شرکت دانش بنیان در بالاترین سطح دانش بنیانی و رده فناور مشغول به فعالیت است.

خودکفایی در تولید بذر هیبریدی کشور و تأمین امنیت غذایی از اولویت‌های اساسی این مجموعه دانش بنیان است و این شرکت برای تولید بذرهای هیبریدی در اقلیم‌های مختلف کشور فعالیت می‌کند و از ظرفیت تمام واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بهره میگیرد که همین عامل کیفیت و راندمان بذرهای تولیدی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

این شرکت دانش بنیان که فعالیت خود را با یک محصول خیار آغاز کرد امروز سطح فعالیت خود را تا ۱۲ محصول ارتقا داده و موفق شده ۶۷ رقم جدید را به ثبت برساند و این ارقام بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار دارند.

با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد از بذر مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین میشود؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تأمین ۳۰ درصد بذر مورد نیاز کشور را هدف گذاری کرده است و هر چند این پروژه نوپا گام های ابتدایی را برای دستیابی به این هدف طی کرده اما در صورت عملیاتی شدن علاوه بر تحقق میزان قابل توجهی از امنیت غذایی کشور و دفع تهدیدات بیولوژیک، از منظر اقتصادی هم به لحاظ ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز و هم به لحاظ تهیه ارزان قیمت و البته با کیفیت محصول توسط کشاورزان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

واحد تحقیق و توسعه مرکز تحقیقات اصلاح و تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، با بهره گیری از نیروهای متخصص در زمینه مهندسی ژنتیک و تولید گیاهی در دو گرایش بیومتری و مولکولی، باغبانی، زراعت، گیاه پزشکی، بیوتکنولوژی و دیگر گروه های تحصیلی وابسته در راستای اصلاح کلاسیک و تولید بذر سبزی و صیفی های مهم ایران و جهان فعالیت می‌کند. فعالیت این مرکز تحقیقاتی با اصلاح و تولید بذر نسل اول (F۱) خیار پارتنوکارپ گلخانه ای آغاز گردید و تا به امروز در دو سایت گلخانه ای و مزرعه ای (فضای باز)، روند اصلاح کلاسیک گیاهانی از قبیل گوجه فرنگی، فلفل، خربزه، انواع ملون، هندوانه، بادمجان، پیاز و دانه روغنی کنجد ادامه دارد.

واحد شهر مجلسی نیز در تیرماه ۱۳۷۲ با مساحتی بالغ بر ۱۱۶ هکتار در یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و صنعتی کشور و به‌ویژه استان اصفهان، شهر روبه‌رشد مبارکه و شهر جدید علامه مجلسی تاسیس شد. سال ۱۴۰۱ این واحد تغییر ماموریت داد، تمام دانشجویان خود را به واحدهای اطراف منتقل کرد و حالا به‌عنوان یک مرکز فناور تمام تمرکز خود را بر تولید بذرهای هیبریدی متمرکز کرده است تا بتواند نیاز کشور به بذر را تا افق سال ۱۴۰۵ تامین کند.

از زمانی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به فناوری تولید بذر هیبریدی دست پیدا کرد تا کنون اقدامات و طرح های بسیاری به روی محصولات مختلفی از جمله خیار، گوجه، فلفل، هندوانه، ملون و...صورت گرفته و این ارقام و بذرهای تولیدی به صورت مداوم در حال توسعه است؛ از این رو برای اطلاع از آخرین وضعیت تولید بذرهای هیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان گفت‌وگوهایی با اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مریم گل آبادی سهامدار و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان نگین بذر دانش داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

تأمین امنیت غذایی؛ اولویت اول شرکت دانش بنیان واحد خوراسگان

اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ما تأمین امنیت غذایی است، اظهار کرد: اگر هر زمانی تصمیمی گرفته شود که ما را در حوزه امنیت غذایی تهدید کنند در صورتی که به خودکفایی نرسیم به راحتی میتوانند ما را شکست دهند نکته قابل توجه دیگر این است که در حوزه مباحث بیولوژیک میتوانند در یک سری از بذرها دستکاری هایی انجام دهند که حتما کشور باید برای اینها تمهیداتی بیندیشد و این مهم البته انجام هم شده است.

وی دومین هدف اصلی را جلوگیری از خروج ارز عنوان کرد و گفت: چشم انداز ما این است که حتی به مرحله صادرات برسیم و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، ارزآوری برای کشور هم به همراه داشته باشد.

پیرستانی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هسته اصلی این طرح است یقینا اگر دانشگاه آزاد با هیئت علمی و امکاناتی که دارد به مسئله بذر ورود پیدا نمیکرد شاید این دستاورد هرگز محقق نمیشد و مسئله مهمی که وجود دارد حمایت مدیران ارشد کشور از این طرح است و مجموعه این حمایت‌ها سبب شده است که شرکت بتواند هر روز قوی تر شود و جزو شرکت های برتر فناور نه تنها ملی بلکه بین المللی باشد.

رقابت با غول‌های تولیدکننده بذر دنیا

وی با تأکید بر اینکه تا کنون موفق شده ایم سهم بزرگی از بازار کشور را به دست داشته باشیم، ادامه داد: چون همکاران ما در اقلیم های مختلف اقدام به تولید بذر میکنند بذرهایی که تولید میشود به لحاظ مقاومت و راندمان طبق آمار وزارتخانه یک سر و گردن از بذرهای وارداتی که محصول غول های تولیدکننده بذر هستند بالاتر است و ما با اقلیم خودمان در حال متناسب سازی این بذرها هستیم و این موضوع باعث بازدهی بسیار عالی شده است.

هدف‌گذاری تأمین ۵۰ درصد از بذر خیار کشور

پیرستانی تصریح کرد: در بذر خیار برآورد میزان نیاز کشور سالیانه ۶۰۰ میلیون بذر است که ما در کارخانه بذر دانشگاه آزاد اصفهان سال اول ۸۰ میلیون تولید و نهایتا امسال به ۲۰۰ میلیون بذر رسیده است بنابراین سال آینده ما به راحتی میتوانیم نیمی از نیازی که تخمین زده شده را تأمین کنیم تا انشالله در چند سال آینده بتوانیم در بذر خیار و همچنین تعدادی از بذرها به خودکفایی برسیم.

وی افزود: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم تا مرز ۱۰ هکتار میزان گلخانه هایمان را افزایش دهیم و در این صورت حدود ۵۰ درصد از نیاز بذر خیار را میتوانیم تأمین کنیم.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در شرکت نگین بذر دانش هم در فضای باز و هم در فضای گلخانه ای مشغول به کار هستیم، خاطرنشان کرد: قسمت تحقیق و توسعه شرکت به صورت مداوم در حال تلاش برای تولید بذرهای جدید است و در صورت تولید لاین های جدید رقم های جدیدتری هم تولید میشود.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور میتوانیم در حوزه تولید بذرهای استراتژیک کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم. ظرفیت کل شرکت درحال حاضر بالغ بر ۱۸۰ نفر است که از این تعداد ۱۳ نفر دکتری تخصصی و فوق دکتری هستند و این طرح توانسته اشتغال زایی بسیار خوبی را هم به همراه داشته باشد.

دانشجویان طرح پویشی در اولویت جذب قرار دارند/ با افزایش هر گلخانه ۳۰نفر جذب می‌شوند

پیرستانی به طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروهای شرکت از دانشجویان طرح پویشی بودند که شرکت بلافاصله نسبت به جذب آنها اقدام کرد و در هر دوره ظرفیت پذیرش ۳۰۰ دانشجو را در طرح پویش داریم ضمن اینکه هرچه به تعداد گلخانه های در اختیار شرکت افزوده شود جذب نیروها نیز افزایش خواهد داشت که این میزان حداقل ۳۰ نفر برای هر هکتار گلخانه است.

بهره مندی از ظرفیت شبکه دانشگاه آزاد برای متناسب‌سازی بذرها

وی با بیان اینکه فناوری تولید بذر امروز در انحصار تعداد محدودی از کشورها ازجمله آمریکا، هلند و اسراییل قرار دارد، گفت: کشور ما نیز در جمع این کشورها قرار گرفته و حتی لاین را نیز خود محققان و همکاران ما تولید کرده اند و ما برای بهره مندی از اقلیم های مختلف از ظرفیت کل دانشگاه آزاد کشور استفاده میکنیم.

مریم گل آبادی سهامدار و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان نگین بذر دانش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: پایه و اساس کشاورزی بذر است و اگر بذر نباشد کشاورزی هم وجود ندارد و تأمین بذر امنیت غذایی را نیز به همراه می‌آورد و دانش بنیان بودن فعالیتها هم سبب میشود تولیدی که انجام میشود پایه و اساس علمی داشته باشد بنابراین تجربه در کنار به روز بودن و دانش روز دنیا بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنده به همراه مرحوم دکتر اقتداری به عنوان مجریان یک طرح درون دانشگاهی تولید بذر هیبریدی خیار گلخانه ای را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان آغاز کردیم اما زمانی که مشاهده کردیم طرح با موفقیت پیش میرود در سال ۹۲ یک شرکت را تشکیل دادیم و در سال ۹۳ هم به شرکت دانش بنیان تبدیل شدیم و از آن زمان تا کنون همچنان دانش بنیان هستیم ضمن اینکه بالاترین سطح دانش بنیانی که فناور است را کسب کرده ایم.

تولید بذرهیبریدی بیش از ۱۲ محصول

گل آبادی تصریح کرد: در حال حاضر از یک گیاه خیار به بیش از ۱۲ محصول ارتقا پیدا کرده ایم. بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ پرسنل با مجموعه ما به صورت پاره وقت و یا تمام وقت مشغول به همکاری هستند ضمن اینکه ظرفیت جذب بسیار خوبی هم در شرکت فراهم شده است و از توان متخصصین استقبال میکنیم و در حال حاضر ظرفیت جذب تا ۲۰ متخصص و همچنین سالانه بالغ بر ۳۰ تکنسین را داریم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ۳۰ درصدی تولید بذر موردنیاز کشاورزی کشور اظهار کرد: برای رسیدن به این ۳۰ درصد نیاز به زیرساخت های بسیار وسیعی داریم که محقق نشده است و در حال حاضر تنها بین ۵ تا ۱۰ درصد نیاز بازار را می‌توانیم پوشش دهیم.

گل‌آبادی خاطرنشان کرد: این زیرساخت ها در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حال توسعه است که اگر این بحث توسعه گلخانه ها تکمیل شود آنگاه میتوانیم چشم انداز ۳۰ درصدی را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک چهارم گلخانه ها تأمین شده است ادامه داد: طبق وعده هایی که داده شده در سال ۱۴۰۳ حداقل یک چهارم دیگر از این گلخانه ها آماده خواهد شد و به دنبال تأمین مزرعه فضای باز باکیفیت نیز در این راستا هستیم.

ثبت و تولید ۶۷ رقم بذرهیبرید صیفی‌جات

سهامدار و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان نگین بذر دانش با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرکت نگین بذر دانش به روی ۱۲ محصول مختلف کار میشود، افزود: یک سری از این محصولات به رقم رسیده اند و تعدادی نیز مراحل تحقیقاتی را طی میکنند اما در مجموع ما در شرکت نگین بذر دانش به روی خیار گلخانه ای، خیار فضای باز، گوجه گلخانه ای، گوجه فضای باز، هندوانه، ملون و فلفل تا کنون موفق شده ایم ۶۷ رقم را به ثبت برسانیم.

وی تصریح کرد: زمانی که ارقام به ثبت میرسند آماده ورود به بازار هستند و ما میتوانیم مباحث تجاری سازی و بازرگانی آنها را هم همزمان دنبال کنیم که در حال انجام است و یک تیم بازرگانی در مجموعه ما شکل گرفته است که موضوع فروش و بازاریابی ۶۷ رقم را دنبال میکند ضمن اینکه تعداد ارقام ما همچنان روبه افزایش است و سیاست ما براین مهم استوار است که اگر در خیار ما ۱۲ رقم را معرفی کردیم فروش انجام شود و زمانی که از بازار حذف میشوند ارقام جدید را وارد بازار کنیم که ارقام خودمان رقیب یکدیگر نشوند.

گل‌آبادی با اشاره به تولید سالیانه ۱۰۰ میلیون عدد بذر هیبریدی مورد نیاز کشور، اضافه کرد: البته ما در اوائل هر سال یک سری پیش بینی هایی را انجام میدهیم و تحقق آنها بستگی به تأمین زیرساخت ها دارد و برنامه ریزی امسال ما بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون بذر است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های تحقیقاتی ما اغلب طولانی مدت هستند، خاطرنشان کرد: در برنامه های تحقیقاتی در دست اجرا تلاش میکنیم که گیاهانمان را افزایش دهیم، ارزیابی های مولکولی ژنتیکی در مباحث مقاومت بیماری ها و آفات و معرفی و پیدا کردن ارقام جدید در حال انجام است که در نهایت به ارقام جدید ختم می‌شود.

گل‌آبادی بیان کرد: از لحاظ وسعت، تولید، سابقه، سطح و نفرات هیچ شرکتی در سطح نگین بذر دانش در ایران وجود ندارد که در تولید بذر هیبرید صیفی‌جات فعالیت داشته باشد اما تعدادی از شرکتها نیز به تازگی آغاز به کار کرده اند و احتمالا در چندسال آینده تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از بذر مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین میشود، خاطرنشان کرد: عمده تولید بذرهای هیبریدی توسط کشورهایی مثل هلند، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسراییل و آمریکا تأمین میشود و تنها یک شرکت آمریکایی تولید بیش از ۲۰ درصد از نیاز بذری کل دنیا را به عهده گرفته است.

گل‌آبادی در پایان گفت: اگر بتوانیم ۳۰ درصد نیاز کشور را تأمین کنیم در مقابله با تحریم ها و همچنین از نظر قیمت ها بسیار موثر است چرا که قیمت های ما به هیچ وجه قابل مقایسه با نمونه خارجی نیست و اینها نقاط امیدبخشی است ضمن اینکه بذر سالم و بذری که تقلبی نیست در اختیار کشاورز قرار میگیرد و شرکت ما همیشه در دسترس کشاورز قرار دارد و هر اتفاقی که بیفتد مصرف کننده میداند که تولید کننده کجاست؟ همچنین کارآفرینی و اشتغالزایی زیادی هم برای کشور به همراه دارد.

انتهای پیام/

نرگس موذنیان کد خبر: 1227271 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • تکمیل پازل امنیت غذایی در دانشگاه/ تولید سالانه ۱۰۰ میلیون بذرهیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مروری بر اخبار ورزشی ۲۷ فروردین استان قزوین
  • آخرین وضعیت قلب «اندیکا» همبازی سردار آزمون
  • پایان رقابت‌های جام رمضان در رشته‌های مختلف
  • بیانیه رم در مورد اندیکا: جای نگرانی نیست
  • تلاش‌ها برای تکمیل بیمارستان‌های گیلان
  • پرواز فردای تیم ملی فوتسال به دبی در هاله‌ای از ابهام!
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • فروش سهام سرخابی‌ها در هاله‌ای از ابهام
  • پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی بیمارستان ملکشاهی