Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@22:19:12 GMT

توصيه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان تا ۱۱ اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۴۰۱۷

خرداد: گزارش توصیه‌های سازمان هواشناسی کشاورزی تا ۱۱ اردیبهشت ماه از سوی سازمان هواشناسی کشور منتشر شد.
سازمان هواشناسی کشور توصیه‌های هواشناسی به کشاورزی را تا ۱۱ اردیبهشت ماه به شرح زیر ارائه کرد:
این سازمان به کشاورزان توصیه کرد محدودیت در انجام عملیات سم پاشی و محلول پاشی در روز جمعه به دلیل احتمال بارش باران و وزش باد در نظر داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این توصیه آمده است، در صورت نیاز مبارزه با بیماری‌های قارچی و سفیدک در گلخانه‌ها با توجه به بالا رفتن رطوبت هوا الزامی است.
همچنین تسریع در مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم وجو و نیز تسریع در کاشت نخود و عدس دیم با دستگاه بذرکار از توصیه های این سازمان است.
در ادامه این توصیه ها آمده است در صورت نیاز کشاورزان مبارزه با آفت شته مومی کلزا و مبارزه با بیماری لکه سیاه سیب پس از ریزش گلبرگ‌ها، مبارزه با بیماری سفیدک حقیقی هلو و شلیل پس از ریزش گلبرگ‌ه، مبارزه با بیماری سیتوسپورایی درختان میوه پس از ریزش گلبرگ‌ها، مبارزه با بیماری لکه غربالی زردآلو پس از ریزش گلبرگ‌ها، مبارزه با بیماری پسیل گلابی پس از ریزش گلبرگ‌ها، مبارزه با آفت کنه گالی گردو پس از باز شدن جوانه‌های برگ، ونیز مبارزه با بیماری لکه آجری درخت بادام پس از ریزش گلبرگ‌ها و دو هفته بعد از مرحله اول محتمل است.
منبع: واحد مرکزی خبر

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب  افزود: سطح مبارزه باعلفهای هرز غلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری های غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد گفت: عملیات سم پاشی بر علیه آفت سن پوره شروع نشده است که در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم پاشی قرار گرفتند در شهرستانهای بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماریهای برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص سمپاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

صادقی نسب ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • باران بهاری در راه مازندران
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند