Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:29:16 GMT

عضو هیات علمی شریف: مرز تاثیر گذاری دانشگاه ها مشخص شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۴۶۸۷

عضو هیات علمی شریف: مرز تاثیر گذاری دانشگاه ها مشخص شود

تهران-ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: نیاز است مرزهای تاثیرگذاری دانشگاه ها به صورت منطقه ای، استانی، شهری یا بین المللی تعیین شود تا هر کدام با ماموریت مشخص فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، علی مقداری عصر دوشنبه در نشست تخصصی مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها و تنوع بخشی به ماموریت آنها
در چهارمین همایش ملی آموزش عالی اظهار کرد: حال و آینده آموزش عالی در گرو تاثیر گذاری اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه غالب دانشگاه ها تولید کننده دانش هستند و این هدف که آینده ماهیت آنها به کجا می رسد، فراموش شده است.
وی که در محل دانشگاه صنعتی شریف سخن می گفت ، افزود: اکثر دانشگاه ها به تولید مقاله توجه دارند و به مسئولیت پذیری تاثیر گذاری در جامعه ندارند.
این استاد دانشگاه افرود: لازم است دانشگاه های بزرگ آرمان گرایی را به مقاطع تحصیلات تکمیلی برگردانند و در دانشکده ها انگیزه های جدید ایجاد کنند.
مقداری با بیان اینکه اساتید مورد نقد سیاست مداران هستند زیرا نتوانستیم دانشگاه را به درستی معرفی کنیم، افزود: اساتید و دانشجویان برای انجام مقاله امتیاز تشویقی می گیرند اما در مورد انجام پروژه های صنعتی این امتیاز وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در مهندسی و پزشکی انتقال دانش به فناوری دیده می شود اما در علوم انسانی این چنین نیست، گفت: نمی توان یافته های علوم انسانی را به جامعه منتقل کرد از این رو باید فرهنگ سازی کنیم تا جامعه نیز از آنها بهره مند شود.
وی تصریح کرد: یک محیط دانشگاهی باید اولین تاثیر را در منطقه و شهر خود داشته باشد و بررسی شود آیا دانشجویان نسبت به نیازهای منطقه خود مسئولیت پذیری دارند، که موضوع مهم و تاثیر گذاری در تبدیل علم به نیاز جانعه است.

** مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها
همچنین در پنل تخصصی مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها و تنوع بخشی به ماموریت آنها تعامل بین فرهنگ شهر و دانشگاه، نقش دانشگاه های تهران در سامان دهی رفتار شهروندان و ارزیابی دانشگاه ها بر اساس کارایی آنها، میزان دسترسی عمومی به دانشگاه ها، سهم دانشگاه از حفاطت از منابع عمومی و تربیت شهروندان نسبت به محیط زیست توسط غلامحسین رحیمی، حسین غریبی و محمد فاضلی بررسی شد.
**9465**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه شريف آموزش عالي همايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌

سعید برپروشان درباره اصلی‌ترین مشکل مبتلایان به هموفیلی گفت: اصلی‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در حوزه تامین دارو و داشتن درمانی غیرعلمی است چرا که اگر دارو به شیوه غیرعلمی توسط بیماران دریافت شود هدر رفت بودجه دولت و بیت‌المال را به همراه دارد و همچنین موجب معلولیت مبتلایان به این بیماری می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با نبود داروهای هیومیت و فیبرینوژن مواجه هستیم، ادامه داد: داروی فاکتور ۹ نیز تا ۲ هفته دیگر وارد کشور نمی‌شود و تا وارد سیستم گمرکی شود نیز ۲ هفته طول می‌کشد و مشخص نیست اگر بیماری در این زمان دچار خون‌ریزی شود چگونه باید بهبود پیدا کند؟!

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران این کمبود دارو برای بیماران هموفیلی را ناشی از نبود مدیریت صحیح دانست و افزود: کمبود دارو تنها به تحریم‌ها باز نمی‌گردد و به نداشتن مدیریت و نبود احساس مسئولیت نیز مربوط می‌شود، اگر همه مسئولان در این مورد احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند شاید بیماران هموفیلی کمتر دچار آسیب شوند.

وی توضیح داد: در حال حاضر تنها گزینه ۳ نفر از بیمار هموفیلی برای ادامه زندگی انجام عمل جراحی است و این در حالی است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم و از بین بیماران مادری را داریم که ۲۵ سال در انتظار داشتن فرزند بوده و هم اکنون که باردار است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • سرانجام جانشین هانس یواخیم واتسکه در دورتموند مشخص شد؛ لارس ریکن
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران
  • تاثیر هوش مصنوعی در پژوهش‌های علوم اجتماعی
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده