Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@11:02:50 GMT

مشاور خاتمی: لیست امید با ریزش جدی رأی روبرو خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۵۷۵۶

مشاور خاتمی: لیست امید با ریزش جدی رأی روبرو خواهد شد

مشاور خاتمی، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان بدون اشاره به مسئولیت این شورا و خاتمی در چینش لیست امید می‌گوید اعضای این فراکسیون اهل تحول نیستند و عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عبداله ناصری در گفت‌وگو با روزنامه آرمان و در پاسخ به این سوال که «ارزیابی شما نسبت به تأثیر عملکرد فراکسیون امید مجلس و شورای شهر پنجم در اعتماد مجدد افکار عمومی به اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفندماه چیست؟» گفت: عملکرد فراکسیون در مجموع قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معدود افرادی در این فراکسیون حضور دارند که وظایف‌شان را به‌خوبی انجام داده‌اند، البته جای تقدیر دارد. اما فراکسیون امید به‌عنوان یک تشکیلات تا به‌حال چندان منشأ اثر در تصمیم‌گیری‌های مجلس دهم نبوده است و این موضوع تأثیرگذار در اقبال عمومی است.

بیشتر بخوانید:

روایت مشاور خاتمی از پوچ درآمدن لیست «تَکرار می‌کنم» نمره منفی مشاور خاتمی به روحانی درباره مدیریت سیل حضور کمرنگ روحانی، دلیل نابسامانی مناطق سیل زده


وی می‌افزاید: شاید بتوان نحوه عملکرد شورای شهر پنجم تهران را مانند فراکسیون امید مجلس بین اعضا تفکیک کرد لذا مدیریت شهری تهران حوزه بسیار حساسی است و حتی می‌توان آن را فراشورای شهری دانست. اتفاقاتی که طی دوسال گذشته در ارتباط با انتخاب شهردار افتاد تأثیرات منفی را متوجه شورای شهر تهران کرد. در ورود آقای نجفی مشاهده کردیم که پست مدیریت شهرداری تهران را تمام کانون‌ها زیرنظر داشته و با حساسیت آن را دنبال می‌کردند، اگر به انتخاب اول شورای شهر، کانون‌های بیرون از حوزه مدیریت شهری و شورای شهر اجازه ادامه کار می‌دادند، امروزه حتماً بعد از دوسال می‌شد کارنامه روشنی از شهرداری تهران وشورای شهر نشان داد. ارزیابی مردم از شورای شهر متصل به عملکرد مدیریت شهری تهران است. آقای نجفی خوب شروع کرد، اما به‌لحاظ شرایطی که برایش پیش آمد نتوانست ادامه دهد و از سمت خود کنار رفت. آقای افشانی هم مشمول قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان شد و نهایتاً پیروز حناچی موفق شد بر کرسی شهرداری تهران بنشیند. این سه جابه‌جایی باعث شد که کارها برزمین بماند و وقفه‌ای در تمرکز بر مدیریت شهری ایجاد شود و به‌طور طبیعی ارزیابی‌ها را نسبت به عملکرد شورای شهر تحت‌الشعاع قرار دهد.


وی خواستار شرط‌گذاری (!) اصلاح‌طلبان برای انتخابات شد و گفت: اگر این شرایط از سوی اصلاح‌طلبان مطرح نشود و تحت هر شرایطی بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند، باریزش رأی بسیار جدی مواجه خواهند شد. ریزش آرای اصلاح‌طلبان همان هشداری است که رئیس دولت اصلاحات در دیدار با فراکسیون امید در اسفندماه مطرح کرد و به‌نحوی تلویحاً به فراکسیون امید گفت که عملکرد ضعیفی در مجلس داشته‌اند و این عملکرد ضعیف بر رأی مردم در انتخابات اسفند ۹۸ تأثیرگذار خواهد بود.


ناصری می‌گوید: آشکار است که فراکسیون امید بیش از آنچه که در این سال‌ها از خود بروز داده نمی‌تواند کاری انجام دهد تنها معدودی از اعضای فراکسیون امید نطق‌ها و روشنگری‌های خوبی داشته‌اند که آن‌هم به عملکرد فردی آنها باز می‌گردد و آن را نمی‌توان به پای فراکسیون و کارجمعی نوشت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل اصلاح طلبان دولت روحانی عبدالله ناصری فراکسیون امید لیست امید مشاور خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم

معاون  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در مدیریت بحران‌ها باید به مسائل ناشی از سوء مدیریت‌ها هم توجه کرد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در جلسه مشترک با  رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تبریک فرا رسیدن روز تشکیل سپاه، گفت:  مدیریت بحران، بحث جهانی است و همه کشورها درگیر بحران و نحوه مدیریت بحران هستند.

وی افزود: در کشور ما اولین قانون در ۱۱۵ سال پیش در ایران تصویب شده و تاکنون بیش از ۱۳ هزار قانون توسط مجلس و سایر نهادهای قانونگذاری تصویب و ابلاغ شده است؛ در حالی که برخی از این قوانین دچار نسخ و اجمال شدند و از سال ۸۹ معاونت تنقیح مجلس تلاش کرده تا  قوانینی که ناسخ و منسوخ هستند را بازنگری کند.

جهانگیر ادامه داد: از آنجا که با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و  هستیم؛ لذا باید قوانین در این عرصه ساماندهی شود.

وی  ادامه داد: یکی از اولین کارهایی که باید سازمان مدیریت بحران  انجام دهد، جمع آوری داده های بحرانی و روز جامعه است و این داده ها می تواند امکان سیاست گذاری واحد را فراهم کند.

وی با اشاره به مدیریت‌های مدیریتی یا نقطه‌ای گفت: این بحران‌ها با برداشتن فرد از بین می رود لذا این جابجایی‌ها می‌تواند از بحران جلوگیری کند. این بحران ناشی از سوء مدیریت است و این مدیریت فقط اجرایی نیست بلکه قضایی حتی مردمی هم می‌تواند باشد؛ لذا در مدیریت بحران‌ها باید به مسائل ناشی از سوء مدیریت‌ها هم توجه کرد. 

جهانگیر گفت: به طور کلی نگاه قانونگذار در سنوات گذشته تا کنون بر اساس روح نظام مسایل بحرانی نبوده است و قوانین و مقرراتی که تصویب شده در دل خود مشکلات و بحران هایی ایجاد کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: زمانی که قانونی نگارش می شود باید پیوست‌های نظام مسائل بحرانی آن نیز دیده شود که متاسفانه تا کنون اینگونه نبوده است و در این زمینه ما نیاز به داده‌های واقعی داریم.  متاسفانه بسیاری از داده‌ها در کشور غیر واقعی است.

جهانگیر افزود: بحران‌ها را می‌توان با برش‌های مختلف در نظر گرفت. گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل و بالقوه تبدیل می شود. باید مدل بحران‌ها را مشخص کنیم و آن را بشناسیم چرا که با منابع محدود روبرو هستیم. در حوزه بحران هم می توان بحران را با برش فرایندی هم مدیریتی بررسی کرد. بحران‌های مدیریتی ناشی از ترک فعل‌ها باید مورد بررسی قرار گرفته و به تصمیم گیری و تصمیم سازی منجر شود.

وی افزود: به عنوان نمونه اکنون ۱۵ سال است که هدفمندی یارانه‌ها در حال اجرا است اما همچنان دهک‌بندی‌ها به درستی صورت نگرفته است؛ در حالی که توزیع منابع نیز در این حوزه در حال انجام است. واقعیت این است که مشکلات انباشته شده‌ای داریم که تبدیل به معضلات شده است و برخی به مرحله بحران رسیده است؛ بنابراین ابتدا باید مدل‌های بحران را بشناسیم و اولویت‌ها را تعیین کنیم زیرا منابع و زمان محدود است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • شورای وحدت در تهران و سایر حوزه‌ها لیست می‌دهد/نامزدها برای مرحله دوم برنامه ارائه دهند
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند
  • شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات لیست ۱۶ نفره می‌دهد/ تداوم وحدت با جبهه پایداری