Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@20:36:47 GMT

بدمصرف‌ها کم می‌آورند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۵۹۴۰

 محمودرضا حقی‌فام با بیان این‌که پیشنهادات تغییر تعرفه چندین مرتبه در هیأت دولت در رفت و برگشت قرار گرفت، اظهار کرد: ملاک و هدف فعلی ما این است که بر اساس تعرفه‌های موجود عمل کنیم.

به گفته وی، بی‌شک این میزان افزایش تعرفه نیز می‌تواند در تغییر رویه مصرف کنندگان تأثیرگذار باشد و باید به این موضوع نیز توجه کرد که بدمصرفی ارتباطی با پولداری ندارد، لذا باید فرهنگ‌سازی درست در این زمینه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به این مساله که باید فرهنگ عمومی را در نحوه مصرف برق در کل جامعه افزایش دهیم، تصریح کرد: ساز و کارهای متعددی برای این مهم در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم نتیجه مطلوب را به‌دست آوریم.

به تازگی محمدحسن متولی‌زاده - مدیرعامل شرکت توانیر - با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفته است در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق تمامی مشترکان از ابتدای اردیبهشت‌ماه، گفت: با هدف افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکین پرمصرف به ویژه در زمان اوج مصرف برق مقرر شده است تا از ابتدای خردادماه تنها برای مشترکین پرمصرف خانگی ۱۶ درصد به این رقم افزوده شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت رفت و برگشت برق جامعه وزارت نیرو برق تعرفه مصرف انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند

حسینی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه آب و هواشناسی خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: بارندگی‌های چند روز پیش در استان مربوط به موج سوم است که از جنوب استان وارد شد و به تبع آن میزان بارندگی در جنوب نسبت به شمال استان بیشتر بود.

او افزود: معمولا بهار در استان ۱۵ تا ۲۰ روزه بود، اما امسال بهار طولانی‌تری داشتیم که این یک انحراف از میانگین بلند مدت است و در روز‌های پایانی آن هستیم.

حسینی بیان کرد: شرایط کره زمین امسال به صورتی بود که زمستان در استان از اسفند شروع شد و شرایط زمستانه تقریباً در حال اتمام است؛ یعنی دوره زمستانه وارد بهار شده و به جای سه ماه به یک ماه و نیم کاهش پیدا کرده و اگر در سال‌های متوالی این وضعیت ادامه پیدا کند حتی امکان این وجود دارد که فصل‌ها عوض شود یعنی شرایط زمستان به طور کامل در بهار اتفاق افتد.

بیشتر بخوانید

 مدیران استان به جای رقابت به وحدت استانی فکر کنند

کارشناس حوزه آب و هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۵، ۲ درجه به دمای استان اضافه شود و این بارندگی‌های اخیر به لحاظ زمانی دو ماه قبل باید اتفاق می‌افتد ولی به دلیل گرمای تابستان پارسال، به بهار امسال موکول شد.

او عنوان کرد: به طور کلی در میزان بارندگی افزایش نداشتیم و این میزان بارش در روند خشکسالی استان تأثیر نخواهد داشت، زیرا به طور مثال در بیرجند در ۳۰ سال گذشته ۲۱ سال خشکسالی داشتیم و باید در سال‌های آینده شرایط بارندگی به نحوی باشد که بتوانیم بگوییم به دوره ایستایی رسیده‌ایم؛ در صورتی که شرایط عادی، شرایط تَرسالی است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی استان، هر یک قطره بارندگی اهمیت زیادی دارد بنابراین از شهرداری می‌خواهیم که طرح سد‌های بتنی یا انحرافی را بیشتر کنند تا بارندگی پشت سد‌ها و رسوب‌ها جمع شود و آب هدر نرود؛ همچنین از آنجایی که میزان نفوذ آب در سطح شهر کم است و حجم قابل توجهی از آب بارندگی خارج می‌شود تقاضا داریم تا ۱۰۰ یا بند‌های خاکی در استان را در مناطق شهری افزایش دهند تا هم رطوبت هوا در بیشتر شود و هم میزان ذخیره آب افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند