Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@15:20:30 GMT

تشییع جنازه فوتبال حرفه‌ای بر روی دوش تماشاگرنماها

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۶۳۸۷

تشییع جنازه فوتبال حرفه‌ای بر روی دوش تماشاگرنماها

اتفاقات تلخی که در بازی پرسپولیس و سپاهان رقم خورد نشان می‌دهد که فوتبال ایران در حوزه فوتبال حرفه‌ای تنها یک نام را یدک می‌کشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سالهاست که برای پوشاندن ضعف‌های فرهنگی در حوزه فوتبال و ناهنجاری‌های صورت گرفته در استادیوم‌های ورزشی عبارت "تماشاگرنما" دستاویزی برای متولیان فوتبال ایران بوده تا پشت سال‌ها بی اخلاقی و ناجوانمردی در حوزه ورزش پنهان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتهاست که از لحاظ دریافت پولهای آنچنانی و نوع برگزاری مسابقات لیگ خودمان را با کشورهای اروپایی مقایسه می‌کنیم ولی هرگاه بخواهیم دلمان را به لذت تماشای فوتبال خوش کنیم به ناگاه اتفاقاتی رخ می‌دهد که برای توصیفش حتی از کلمه تکراری تماشاگرنما هم کاری بر نمی‌آید.

در فوتبال اروپا حداقل حساب تماشاگرهای اهل فوتبال با هولیگن‌هایی (رفتار های ناهنجار تماشاگران فوتبال) که  فقط به قصد آشوب و درگیری راهی استادیوم می‌شوند جداست و هیچکس برای رفتارهای اینچنینی به دنبال بهانه تراشی نیست اما  در استادیوم آزادی تهران بیش از ۹۰ هزار تماشاگر یکصدا به هنگام هدر رفتن موقعیت تیم حریف از واژگان مثبت ۱۸ سال استفاده می‌کنند و چه خوش‌خیال آنهایی که همه این اتفاقات را به پای تماشاگرنماها می‌نویسند.

لیگی که ۱۸ سال است پسوند فوتبال حرفه‌ای را در کنار خودش دارد امروز به جایی رسیده که در یکی از بزرگترین مسابقات فصل شاهد رقم خوردن صحنه‌هایی تلخ و ناراحت کننده هستیم و در نهایت با مصدومیت ده‌ها هوادار سفر کرده به تهران همراه می شود و پدر دو فرزند هم از روی سکوهای استادیوم زنده به خانه بر نمی‌گردد؛ تماشاگری که به مانند یک ورزشکار رشته‌های پرش در دومیدانی خودش را از روی سکوها به محوطه چمن می‌رساند تا از خجالت بازیکن ناکام تیم محبوبش در بیاید تا هواداری که ترقه‌های پیازی را در ساندویچ فلافل کودک خردسالش جاساز می‌کند و برای یک لحظه خاص رعب و وحشت را در استادیوم‌های ورزشی ایجاد می‌کند.

همه و همه قربانی بی برنامگی متولیان فوتبال ایران در حوزه اخلاق و فرهنگ بوده‌اند که امروز و در قرن ۲۱ باید بر سر مزار فوتبال حرفه‌ای فاتحه آن را بخوانند.سالها از بازی جنجالی استادیوم حافظیه که تماشاگرانش با پرتاب نارنج از بازیکنان پذیرایی کردند گذشته اما امروز سنگ و سیمان و سرامیک هدیه میزبانان به میهمانانی بوده که به گناه تشویق تیم خودشان، کیلیومترها راه را پیموده‌اند و با سرهای شکسته به خانه بازمی‌گردند.

فوتبالی که برای حرفه‌ای شدن تنها و تنها حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی الکترونیکی را مبنا قرار می‌دهد در حساس‌ترین روزهای فصل باید به مانند عصر حجر به دنبال جداسازی هواداران دو تیم پرطرفدار از یکدیگر باشد تا آنها با سنگ و چوب و چماق از خجالت یکدیگر در نیایند.

ای کاش به جای حرف، شعار و عبارات قشنگ در حوزه فوتبال حرفه‌ای، روزی فرا برسد که هم تماشاگران و هم مدیران تصمیم‌گیر در این بخش دست به انجام کارهایی بزنند که فوتبال حرفه‌ای ایران به واسطه کیفیت و جذابیت فوتبالش سرتیتر رسانه‌های ورزشی دنیا بشود، نه به واسطه اشکهای کودکی مظلوم که روی سکوهای استادیوم آزادی نشسته و از ترس سنگ و چوب در آغوش پدرش اشک می‌ریزد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال هواداران پرسپولیس هواداران سپاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و وزارت آموزش و پرورش‌، رضامراد صحرایی با بیان اینکه مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد، اظهار کرد: امروز مدرسه‌ها دارای عملکرد خوبی هستند و اگر در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت کردیم، نتیجه فعالیت و زحمات معلمان در تربیت فرزندان این کشور در مدارس است.

وی درباره چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش افزود: کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد و منکر آن نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند که زمینه‌ساز تضمین آینده کشور در بسیاری از حوزه‌ها و رفع مشکل بیکاری در کشور است.

کد خبر 745761

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الفیحا + پخش آنلاین
  • تلاش شهرداری خاش در کاهش خسارات ناشی از بارندگی در شهر
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • مواریس: لیاقت برد برابر ذوب آهن را داشتیم/ زمانی نام مرا صدا می‌زنند که دیگر نیستم
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • استقلال یک قدم تا اخذ مجوز حرفه‌ای
  • امروز، تشییع مربی سابق پرسپولیس
  • معماری جالب استادیوم سن‌سیرو میلان (فیلم)