Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی گفت:به پیشنهاد بنده و تصویب کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی مطالعه و اجرای فاضلاب شهر‌های پل‌سفید و زیراب و شیر‌گاه و کیا‌کلا برای اولین بار در بودجه ۹۸ دارای ردیف بودجه‌ای شد. به گزارش بلاغ،سیدعلی ادیانی در جمع اعضای بسیج رسانه سوادکوه با اشاره به اینکه شبکه‌ها و فضای اجتماعی موضوع جدیدی است، اظهار کرد:توجه جدی و هوشمندانه و موثر دلسوزان انقلاب در این عرصه است و دوستداران انقلاب و سعادت کشور فعالیت‌های انجام نشده بزرگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*بهره بردن از فضای مجازی به عنوان اهرمی برای خدمت به انقلاب

وی افزود: دشمنان هم به میزان فعالیت خود در عرصه اجتماعی فعال واثرگذارهستند و باید از ابزار فضای مجازی به عنوان اهرمی برای خدمت به انقلاب بهره برد.

نماینده قائمشهر،سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به چرایی سیل و میزان تخریب اشاره و خاطرنشان کرد:سیل به ماهیت مخرب نیست و سیل تراکم قطرات در یک جغرافیای خاص هست و نعمت است ولی ذهن مردم از سیل متبادر به تخریب است.

ادیانی با اشاره به دلایل سیل اظهار کرد: تخریب مراتع و جنگل و موضوع آبخیزداری و تلخ تن‌داری انجام نشود ضریب سیل بالاتر است.

*نبود ابنیه‌های استحکامی و نبود دیوار‌های حایل و عدم لایروبی

وی افزود: دلیل دیگر وجود ابنیه‌های غیرفنی و غیرکارشناسی در عرض رو دخانه است و نبود ابنیه‌های استحکامی و نبود دیوار‌های حایل بود و عدم لایروبی دلیل دیگر است، رودخانه موجود زنده است و اگر زنده بودن این را لحاظ نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

نماینده قائمشهر،سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی گفت: دولت از رودخانه صیانت کند و این سیل درس عبرتی برای همه بود و همین مسیری که رودخانه مسیر خود را باز کرد همان را حفاظت کنیم.

ادیانی با بیان اینکه طرفدار استانی‌شدن انتخابات مجلس هستم، افزود: قانون اساسی انتخابات و چگونگی آن را بر عهده قانون و مجلس می‌داند و انتخابات هم در سطح ملی و منطقه‌ای و حوزه انتخابیه باشد و آن را بر عهده قانونگذار گذاشت.

وی خاطرنشان کرد:نظام انتخابات کشور ما شتر گاو پلنگ است، همین انتخابات فعلی استانی است مثل قم و در برخی موارد مثل اصفهان، اراک، تهران و کلانشهر‌ها لیستی است.

نماینده قائمشهر،سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی افزود: اگر نمایندگان تهران را در بین صد نفر از مردم تهران قرار بدید و درصد بالایی از آنها نمایندگان خود را نمی شناسند، در برخی حوزه‌ها، 600 هزار نفر با ۲ نماینده است،  در کرج با سه میلیون نفرجمعیت به این شکل است.

*عیوب خطرناک نظام انتخابات کنونی

ادیانی تصریح کرد: نظام انتخابات کنونی عیوب خطرناکی دارد که در برخی مواقع ران مرغ و قبیله‌سالاری است و انتقام‌گیری از آدم‌هایی که متمسک به منافع ملی هستند رای می‌آورد و برخی از آرای کشور ما سلبی است و نه ایجابی و به همان دلایل مجلس نمی‌تواند در رأس امور باشد.

وی افزود: 90 درصد از فکر و ذهن نمایندگان به شهر و روستا و کوچه است و حتی به استان هم فکر نمی‌کنند، برخی نیز رای را با فرغون اسفالت در کوچه به دست می‌آورند.

نماینده قائمشهر،سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با بیان اینکه 364 بار در مجلس اظهار نظر دارم و بنا بر اسناد رسمی کشور بیشترین اظهار نظر یک نماینده مجلس است، گفت:انتخابات استانی رافع همه مشکلات نیست ولی حداقل سطح نمایندگان را بیشتر می‌کند.

*خسارت 36 هزار میلیارد تومانی سیل به کشور

ادیانی خاطرنشان کرد: دو اتفاق در سیل اخیر که توسط دولت‌های قبل نبود که افزایش وام بلا‌عوض و تسهیلات و نیز پرداخت خسارت کشاورزی بود که قبلاً انجام نمی‌شد و در سیل اخیر مبلغ 36 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد.

وی افزود: از آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن و مدیریت بحران که قوی کار می‌کنند و بسیج شدند تشکر می‌کنم و عدم توجه به احداث سد جدید و بی توجهی به سد‌های گذشته بود و در مجلس هشتم مصوبه احداث سد کسلیان و آپن اخذ شد و سد‌های دیگر اگر نبود، خسارات عظیم بود و نهضت سد‌سازی باید ادامه یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای کاهش برخی از هزینه‌های وقوع سیل نامه‌ای به وزیر نفت نوشتم و خواستم به مدت دو ماه، مشترکین گاز در حوزه انتخابیه که خسارت دیدند با تأیید بنیاد مسکن از گاز به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

ادیانی افزود: وزیر دستور داد که مدیر عامل شرکت گاز کشور در قالب طرح به هیات دولت ارایه دهند و نوشت که علی‌الحساب صورت حساب گاز برای این خانوار صادر نشود و کاهش با افزایش یا رایگان‌بودن قیمت انرژی با هیات وزیران است.

*وضعیت نابسامان شرکت سامان در ابتدای مجلس دهم

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانونگذار و ناظر هستند و در موضوع اجرایی هم قول دیگران را منتقل می‌کنیم و شرکت صنعتی و معدنی سامان در ابتدای مجلس دهم دارای وضع نابسامانی بود و اعتراض‌های کارگری هم داشتیم.

نماینده قائمشهر،سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی افزود: مدیرعامل شرکت سامان تصمیم به تغییر ساختاری گرفت و با حضور مدیرعامل جدید اتفاقات خوبی افتاد و حدود 10 میلیارد تومان ازطریق ایمیدرو و تهیه و تولید کمک کردیم و برنامه‌ریزی مدیر عامل و همکاری هیات مدیرعامل حرکت رو به جلو است و سامان بزرگترین واحد خصوصی در منطقه است.

ادیانی با اشاره به اینکه 2 سال و نیم قبل با حضور معاون وزیر برای تعیین حریم رودخانه در سیمرغ و زیراب که مشاور قبلی تا نزدیک میدان را حریم اعلام و اظهار کرد: برای کمک به حریم رودخانه در کمیسیون انرژی ورود پیدا کردیم و توانستیم حریم را منطقی کنیم و اول باید نسبت به تعیین حریم و سپس صیانت از رودخانه اقدام کرد.

*اعتبار4 میلیارد و 600 میلیون تومان در گذشته برای رودخانه تلار و سیاهرود

وی افزود:4 میلیارد و 600 میلیون تومان در گذشته برای رودخانه تلار و سیاهرود گرفتیم که الان با همان پول کارهای خوبی در حال انجام است و کسانی که در حریم رودخانه ساخت و ساز کردند باید به قانون پاسخ دهند و دولت با تسامح به افرادی که در کنار رودخانه ساخت و ساز کردند کمک می‌کند که نشانه رأفت دولت اسلامی هستند.

نماینده قائمشهر،سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی اظهار کرد: خاک سوادکوه رانشی و ریزشی است و عدم توجه به زیر‌ساخت‌هایی مثل فاضلاب شهری هم باید مورد توجه باشد که اگر انجام می‌شد شاهد رانش به این اندازه نبودیم.

*ترویج فرهنگ بیمه در جامعه

ادیانی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های کاهش خسارت اماکن تجاری و مسکونی موضوع بیمه است و فرهنگ بیمه باید در جامعه ترویج شود و البته شرکت‌های بیمه‌ای نباید فعالیت‌هایی بر خلاف حقوق شهروندی انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه ماشین، فرهنگ شد ولی ساختمان‌ها بیمه نشد و بسیاری از سازه‌های تخریب شده، بیمه نبودند.

نماینده قائمشهر،سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی تصریح کرد: وظیفه نماینده قانونگذاری و نظارت است و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای کشور و استان و حوزه انتخابیه هم از وظایف ما است.

*ردیف بودجه برای مطالعه و اجرای فاضلاب شهر‌های پل‌سفید و زیراب و شیر‌گاه و کیا‌کلا

ادیانی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ مقرر شد که بعد از 22 سال کشمکش با پیشنهاد کتبی بنده و تصویب کمیسیون تلفیق و سپس تصویب مجلس شورای اسلامی سد کِسِلیان دارای ردیف بودجه‌ای شد، افزود: یکی از دلایل رانش، عدم جمع‌آوری آب‌های سطحی است که طرح فاضلاب شهری از راه‌حل‌های حل این مشکل است که به پیشنهاد بنده و تصویب کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی مطالعه و اجرای فاضلاب شهر‌های پل‌سفید و زیراب و شیر‌گاه و کیا‌کلا برای اولین بار در بودجه ۹۸ دارای ردیف بودجه‌ای شد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه وعده صادق الحمدلله بار دیگر اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید، افزود: از رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی، نیروهای مسلح به خصوص سپاه در رابطه با وعده صادق که درس فراموش‌نشدنی به مستکبرین جهان به ویژه آمریکا و اسراییل غاصب داد تقدیر و تشکر ویژه و به وجود آنها افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: فصل بودجه است، نمایندگان هم وظیفه دارند که به درخواست‌های به حق نیروهای مسلح با صعه صدر برخورد کنند.

خروش هیرمند به سوی سیستان و بلوچستان + فیلم | طالبان آب را از کمال‌خان به سمت نیمروز باز کرد

این نماینده مجلس همچنین با تقدیر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج)، تصریح کرد: حرکت بسیار زشت اشرار در سیستان و بلوچستان به شدت محکوم است و از متولیان امر به جد درخواست داریم با عاملین، آمرین و همکاران آنها به شدت برخورد شود. همچنین ضرورت دارد حداقل امکانات برای دفاع نیروها فراهم شود تا بتوانند در وظیفه ذاتی خود به نحو مطلوب ایفای نقش کنند.

دهمرده در ادامه نطق خود به بیان نکاتی درباره حوزه انتخابیه‌اش پرداخت و با تاکید بر اینکه اداره سیستان و بلوچستان با روش‌های کهنه، معمول و متداول اصلا مقدور و جوابگو نیست، گفت: ضرورت دارد در این زمینه تجدید نظر و روش‌های علمی و کارشناسی جایگزین روش‌های سنتی شود در این راستا براساس نظر کارشناسان تقسیم استان یک ضرورت و یک فرصت است.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی ویژه به زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان جهت جبران عقب ماندگی‌های استان، اظهار کرد: وسعت این استان از ۹ استان کشور بیشتر است ولی بودجه عمرانی آن از یک سوم کمتر است و روز به روز فاصله نقاط برخوردار و کم برخوردار بیشتر می‌شود،.

نماینده مردم زابل در مجلس همچنین گفت: با توجه به سر ریز شدن و پر شدن سد کجکی ضرورت دارد حاکمان افغانستان حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنند؛ حق همسایگی این نیست که الان جاری است و در حال انجام شدن است و این تعامل و همدلی جاده یک طرفه نیست.

دهمرده خواستار رسیدگی دولت به وضع نیروهای خرید خدمات، نهضتی‌ها، مهرآفرین، غیرانتفاعی‌ها و ناظران کشاورزی شد و تاکید کرد: باید به وضع گرانی، تورم، نرخ ارز و بقیه مطالب طبق قول‌های داده شده و جلسات مشترک مجلس و دولت حقیقتا رسیدگی شود.

کد خبر 846033 برچسب‌ها خبر مهم استان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی افغانستان رود هيرمند

دیگر خبرها

  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد