Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@10:35:49 GMT

پرچم ایران بر فراز «رزم ناو سهند»

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۷۲۰۲

همزمان با روز ملی خلیج فارس، پرچم ایران امروز سه شنبه، 10 اردیبهشت، با همکاری نیروی دریایی منطقه یکم دریایی بر فراز«رزم ناو سهند» ناو جنگی ارتش ایران افراشته شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در حاشیه برافراشته شدن پرچم ایران بر فرار رزم ناو سهند در جمع خبرنگاران گفت: در این برنامه مقامات ارشد کشوری و لشکری، خانواده شهدا، پژوهشگران و خبرنگاران خارجی و داخلی و همچنین محمد رضا سحاب مولف و پژوهشگر خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کمالی زرکانی افزود: هدف از برافراشته شدن پرچم ایران در واقع نشان دادن اقتدار ایران در صیانت و حفاظت از نام و هویت خلیج فارس و تقویت روحیه سلحشوری و استعمار ستیزی مردم ایران روی ناو سهند ارتش است.

 وی گفت: در نشست های متعدد با نیروی دریایی منطقه یکم رزم ناو سهند برای این اقدام مهم انتخاب شد و مهم ترین دلیل آن ساخت کامل این رزم ناو در داخل کشور است که 3 سال پیش به بهره برداری رسید و نشانگر توانایی و تخصص مهندسان ایرانی در داخل کشور است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: 500 سال قبل در همین روز(روز ملی خلیج فارس) پرچم استعمار پرتغال را در سواحل خلیج فارس و به ویژه جزیره هرمز به زیر کشیدند و به استعمارگری آنها پایان دادند.

 کمالی زرکانی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلیج فارس همراه با گل افشانی محل سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس و اجرای موسیقی با موضوع خلیج فارس توسط گروه های موسیقی هرمزگان از دیگر برنامه های این روز روی ناو جنگی ارتش است.

 مراسم پایانی نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس امروز سه شنبه دهم اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مقامات کشوری و لشکری در تالار آوینی بندرعباس برگزار می شود.

 دهم اردیبهشت، به مناسبت سالروز آزاد سازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

 سردار امام قلی خان در این روز(21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.

 این روز در سال 1384 به نام روز «ملی خلیج فارس» نامگذاری شد.

  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اهتزاز پرچم ایران ناو جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، "محمد اسلامی " روز دوشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: رادیو داروها در فرایندی که سازمان انرژی هسته‌ای طی کرده است امروز کل نیاز کشور را پاسخگو است.

بیشتر بخوانید: اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه رادیو داروها استفاده شده است افزود: کار بالینی این رایود دارو در بوشهر در حال انجام است و به حمد الله نتیجه بخش بوده و بزودی از آن رونمایی و رسانه ای خواهد شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: هوش مصنوعی مجموعه از از نرم افزارها و سیستم مدیریت داده است که در فرایندهای مختلف بکارگیری می شود.

اسلامی ادامه داد: انرژی هسته ای نیز از نقطه صفر معدن به استفاه از جمع آوری دیتا و شناسایی سنگ ها تا حمل و نقل ، فراوری و چرخه ای که حرکت می‌کند به صورت مجزا از هم یا به صورت یکپارچه جای خود را باز کرده است و روز به روز نیز در حال گسترش است.

رییس سازمان انرژی هسته ای یادآور شد: نکته مهم این است که فرایند نظارتی ، کنترلی و مدیریتی ما به گونه ای باشد که آگاهی‌ها و تصمیم گیری‌ها به هنگامی داشته باشیم که بخش هایی به طور طبیعی در جریان تاریخی اتفاق افتاده و بخش هایی نیز بایستی به آن اضافه و تکمیل شود که در نیروگاه اتمی بوشهر در دستور کار است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه خلیج فارس و استقرار نیروگاه اتمی در جوار این دانشگاه گفت: باید تعامل و همکاری خوب ، پیوسته و دامنه داری پایه گذاری کنیم گرچه هم اینک نیز همکاری ها برقرار است .

اسلامی افزود: در همین راستا در قالب تفاهم نامه همکاری بلند مدت و ظرفیت سازی در دانشگاه خلیج فارس به خصوص در رشته های هسته ای اعلام آمادگی شده و ما نیز موافق اجرای این مهم هستیم.

وی گفت: هماهنگی لازم در فرایندهای اجرایی خود انجام خواهیم داد که بتوانیم باتوجه به طرح توسعه ای که در کشور ایجاد می کنیم از این کانون اول انرژی هسته ای که نیروگاه بوشهر است این حرکت مکمل نیز انجام شود .

وی گفت: این اقدام در راستای استفاده از ظرفیت انسانی ، علمی و پژوهشی دانشگاه انجام می شود.

کد خبر: 1228038 برچسب‌ها سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال
  • استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس برای استقلال
  • نمای زیبایی از خلیج فارس از ایستگاه فضایی (فیلم)
  • نمایی رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)