Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@03:53:03 GMT

ماهیت انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۷۳۱۵

ماهیت انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که ماهیت انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است که با اراده‌ها، فکرها و ارزش‌های انسانی شکل گرفته است، گفت: آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی با فکر، روحیه‌ی انقلابی، ارزش‌‍‌ها و مبانی انقلابی مشکل دارند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار عابدین خرم در «همایش نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با بیان این‌که این همایش، همایش علمی، فرهنگی و آموزشی است، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، منشوری برای ۴۰ سالگی دوم انقلاب اسلامی است، مقام معظم رهبری بیانیه‌ای در اولین سالگرد ارتحال امام ،20 سالگی و 40 سالگی انقلاب صادر کردند و براساس آن افق روشنی را برای انقلاب ترسیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی افزود: این سه بیانیه سه پیام اساسی دارند که چگونگی شکل گیری، تداوم و چرایی انقلاب در آن‌ها مطرح شده است.     وی ادامه داد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند؛ انقلاب اسلامی، تنها انقلابی بوده که در عمر با برکتش به آرمان‌ها و ارزش‌های خودش هیچ خیانتی نکرده است و دنیای استکبار می‌خواهد امت، مکتب و ارزش‌های اسلامی و دینی تحقیر شود. 
سردار خرم با بیان این‌که انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) و پرچم داری مقام معظم رهبری و امت اسلامی می‌تواند مبانی اعتقادی و ارزش‌های مکتبی، اخلاقی و معنویت خود را به جهان بشریت عرضه کند، تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی از لحاظ فرهنگی، علمی و فکری فرو می‌ریخت، فیزیک انقلاب نمی‌توانست حداکثر یک دهه عمر داشته باشد، اما منطق فکری انقلاب اسلامی مورد استقبال تمامی فرهیختگان و کسانی که دل در گرو سعادت بشری دارند، قرار گرفته است. 
فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر این‌که کلید واژه‌ی بیانیه گام دوم، بخشی از آینده و کارنامه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب را در هفت منشور استراتژیک معرفی می‌کند، گفت:  نظام آموزشی، علمی و تعلیم و تربیتی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین منشورهاست که در آن بار اصلی بر دوش معلمان و مجموعه‌ی آموزشی این نظام گذاشته شده است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی انقلاب انقلاب اسلامی جهان فیزیک 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس خبرگان رهبری بیانیه صادر کرد


 به گزارش تابناک، مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران در پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی، در پیامی ضمن هشدار به این رژیم نامشروع از تحقق وعده صادق جمهوری اسلامی حمایت و قدردانی کرد.

متن پیام مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ...»
عملیات بی‌سابقه و غرورآفرینِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوزات و تعدی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، تصمیمی شجاعانه، قابل تحسین و در خور تقدیر است.

این اقدام ارزشمند و وعده صادق در وهله نخست، استفاده از حق قانونی دفاع مشروع جمهوری اسلامی در تنبیه متجاوز بود، اما در واقع روح تازه‌ای در جبهه مقاومت و تحقق آزادی قدس شریف دمید و این درس را به رژیم نامشروع اسرائیل و حامیان آن داد که در صورت تکرار اقدامات تروریستی و خرابکارانه خود علیه شخصیت‌ها و منافع جمهوری اسلامی با پاسخی سخت‌تر مواجه خواهد شد.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای این پیروزی ارزشمند و قدردانی از کلیه نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، یاد بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را که افتخار و سربلندی امروز ایران عزیز با نهضت الهی خویش این عزت و سرافرازی را برای مردم این سرزمین به ارمغان آورد گرامی می‌داریم و تدبیر حکیمانه خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای "مد ظله العالی" را ارج می‌نهیم.

دیگر خبرها

  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • ضرغامی: خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است
  • تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»
  • تکذیب خارج شدن ایران از" ایکوموس" و "ایکوم"
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق
  • مجلس خبرگان رهبری بیانیه صادر کرد