Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تجلیل از سازمان ها، نهادهای و خادمان قرآنی مشارکت کننده در برگزاری مسابقات قرآن کریم با تجلیل از خبرنگار خبرگزاری شبستان در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

به گزارش خبر نگار قرآن و‌معارف خبرگزاری شبستان، مراسم تجلیل از سازمان ها و نهادهای و خادمان قرآنی  مشارکت کننده در برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ابتدای مراسم کلیپی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نحوه ارتباط مسلمانان با قرآن و دشمنان اسلام پخش شد. در ادامه «بابک حمیدی» از گروه افکارسنجی عمومی گزارشی از افکار عمومی مخاطبان درباره مسابقات بین المللی قرآن کریم  تبین شد. وی گفت:در این گزارش ۵۸۶۶ نفر رصد شدند، استادان و کارشناسان به کیفیت بالا و‌ نظم مسابقات نظر داشتند و همچنین برنامه ریزی بهتر و انتقال مکان را پیشنهاد دادند.   وی افزود: اکثر حاضران در مسابقات بهجایگاه بالای مسابقات در سطح جهان با وضعیت بسیار بهتر تاکید کردند.   حمیدی با بیان اینکه درباره برگزاری مسابقات بیشترین استفاده از نظر استادان بود، اظهار کرد: توجه به اموزه های اخلاقی، جامعیت آیین نامه داوری، خبرگی هیات داوران در سطح بالا، سطح فنی تلاوت قاریان، تطبیق با استاندارهای بین المللی، تنوع حضور حاضران از عموم مردم، حضور اکثر جامعه مخاطب از متخصصین حوزه قرائت از جمله امتیازات این دوره از مسابقات بود.   حمیدی گفت: طریقه آشنایی افراد با مسابقات بیشتر از طریق رسانه ملی بوده است، میزان رضایت از عملکرد رسانه ها جای بهبود دارد، که باید در سطح مناسبت تری رخ دهد. اطلاع رسانی درباره مسابقات هنوز نیاز به فعالیت بیشتر دارد. وی در پایان خاطرنشان کرد: ۷۰  درصد متسابقین اذعان داشتند که حضور در مسابقات انگیزه آنان را برای انس بیشتر با قران زیاد می کند.   در ادامه مراسم حجت الاسلام «سید مصطفی حسینی» رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی گفت: مسابقات قرانی سالهاست که صرفا مسابقات قران اوقاف یا حفظ و قرائت نیست، بلکه در رشته های دیگر هم مسابقات برگزار می شود. وی افزود: مسابقات قرآنی بزرگترین رویداد و المپیاد قرآنی است که هر سال در تعابیر رهبری تجلی پیدا کرده امسال نیز از آن به رویداد مطبوع و شیرین تعبیر کردند.   رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه این المپیاد قرانی عظیم در چند رشته برگزار می شود، اظهار کرد: در انعکاس و غنای این‌ رویداد باید تلاش بیشتری داشته باشیم. اگر همکاری سازمانها‌و‌نهادها نباشد این اتفاق محبوس می شود، رشد هر ساله مسابقات مرهون زحمات شما است.   حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تشکر از  وزارت امور خارجه، سپاه، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، جهاد دانشگاهی، و برخی سازمانها و‌نهادهای دیگر ابراز کرد: ۳۲۹ مهمان خارجی با حضور هزاران مخاطب در کمال امنیت و ارامش مدیون اقدامات و‌زحمات دستگاه های امنیتی و نظامی است.   وی با تشکر ویژه از رسانه های فعال در انعکاس خبرهای مسابقات قرآنی گفت:   امید که با همکاری همه دستگاه ها امسال مسابقات قدری زودتر آغاز شود.   رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان تاکید کرد: همه این مساله را به خاطر داشته باشیم که مسابقات قران صرفا به سازمان اوقاف و امور خیریه مربوط نیست بلکه مسابقات جمهوری اسلامی ایران است که برای برگزاری ان زحمت می کشند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران خبرگزاری شبستان سیل شبستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید نمایشگاه کتاب سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود

 به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، شاه شرقی، مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن با بیان این که این مرکز با هدف آموزش و تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی با رویکرد حکمرانی قرانی ایجاد شده است، اظهار داشت: در سال جدید سومین دوره آموزشی نظام مهندسی تربیت مدیران حکمران قرآنی به همت این مرکز برگزار می شود.   وی افزود: دوره اول به نام شهید بهشتی در سال ۱۴۰۱ راه اندازی و یافته های پژوهشی در موضوع حکمرانی قرآنی در قالب دوره های ۲ ساعته و ۱۶ ساعته تدوین و برای مدیران و کارشناسان ارشد سازمان ها ارایه شد.   مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن با بیان این که دوره دوم نیز به نام شهید چمران در سال ۱۴۰۲ تدوین و در سازمان‌ها برای مدیران و کارشناسان ارائه شد، ادامه داد: در سال گذشته همچنین دوره‌های متعددی برای سازمان‌های معظم کشور با رویکرد اداری و بازرگانی تدوین و ارائه گردید.   وی بیان داشت: در سال جاری و در ادامه تدوین دوره های آموزشی، دوره امام موسی صدر با حضور کارشناسان و مدیران بنیاد قرآن و جمعی از قرآن پژوهان همزمان با نشست علمی «نقش محور مقاومت در حکمرانی قرآنی» راه اندازی شد.   شاه شرقی خاطرنشان کرد: ویژگی این دوره در این است که علاوه بر آموزش مواد قبلی از قبیل پیش نیاز ها؛ مبانی حکمرانی قرآنی و اصول حکمرانی قرآنی، محتوای جدید نیز به آنها اضافه شده که این محتوای جدید شامل بررسی تاریخ معاصر حکمرانی قرآنی در غرب آسیا است و در این بخش بیشتر به نحوه شکل گیری حکمرانی محلی در لبنان با راهبری امام موسی صدر و نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و حکمرانی منطقه ای ـ محور مقاومت ـ با حکمرانی امام خامنه ای و ظرفیت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و امنیتی این منطقه پرداخته می شود.   وی افزود: بدون شک گسترش فرهنگ و ادبیات مقاومت در منطقه ضمن این که بیانگر بسترسازی تحولی عظیم در تمدن سازی اسلامی خواهد بود، هر گام پیشرفت در این امر ما را به جامعه و حکمرانی قرآنی ناب مهدوی نزدیک‌تر خواهد کرد.   لازم به ذکر است: دوره های آموزشی بنیاد قرآن متنوع است و از ۲ ساعت تا ۲۴۰ ساعت را در بر می‌گیرد و بنیاد قرآن می‌تواند بر اساس اعلام نیاز سازمان ها و متقاضیان نسبت به تنظیم دوره با ساعت و رویکرد های مختلف اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود