Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@11:39:58 GMT

تکمیل روسازی بتنی آزادراه تهران-شمال

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۷۶۶۴

تکمیل روسازی بتنی آزادراه تهران-شمال

تین‌نیوز | 

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روسازی بتنی منطقه یک آزادراه تهران-شمال در حال تکمیل است، گفت: این آزادراه با استانداردهای بالا در حال ساخت است و در بارش‌های اخیر هیچ رانش و لغزشی در این آزادراه روی نداد.

به گزلرش تین‌نیوز به نقل از مهر، خیراله خادمی درباره منطقه یک آزادراه تهران-شمال اظهار داشت:‌ در حال حاضر پیمانکاران در منطقه یک آزادراه تهران شمال فعال هستند و پیشرفت پروژه در کارهای نهایی‌ مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روسازی بتنی منطقه یک با پیشرفت مناسب در حال انجام است، اظهار داشت: البته در‌ ایامی که بارندگی‌ها زیاد شد، چند روزی اجرا به تعویق افتاد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به برگزاری جلسه با اعضای هیئت مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال (بنیاد مستضعفان) اظهار داشت: آزادراه تهران-شمال از نظر اجرا‌، جزو‌ پروژه‌های بسیار بزرگ، خاص و دارای استانداردهای بالا است، این پروژه دانشگاه عمرانی کشور محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از طرح نظرات غیرکارشناسی در باره این آزادراه، گفت: ‌عده‌ای ادعا می‌کنند، ‌آزاد‌راه تهران-شمال در مسیر سیلاب است، چنین چیزی فقط طرح مسائل بر مبنای غیرعلمی و غیرمطالعاتی است، حتی در زمانی که با‌رش‌ها بسیار شدید شده بود، این مسیر آزادراهی د‌ر منطقه یک هم که در حال احداث است،  آسیب ندید.

خادمی ادامه داد: حتی در برهه‌ای که جاده روستایی و مسیر کن-سولقان در بارش‌‌های شدید اخیر دچار ریزش شده بود، تردد در بخشی از‌ محور کن-سولقان، به بخشی از منطقه یک ‌آزادراه تهران-شمال منتقل شد‌، حتی ما ادوات و ماشین‌آلات پیمانکاران که در منطقه وجود داشت را برای رفع مشکل جاده قدیم، با همکاری پیمانکاران به آنجا فرستادیم که ریزش‌ها ترمیم و بهسازی انجام شد.‌

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: آزادراه تهران-شمال از نظر وقوع سیلاب، هیچ مشکلی ندارد، ‌اما به هر حال مسیر، کوهستانی است و ممکن است ریزش‌های در حجم پایین رخ دهد که به سرعت ترمیم می‌شود، اما اینکه ریزش گسترده در این منطقه رخ داده است، چنین چیزی نداشته‌ایم و باید گفت که در هیچ یک از مناطق آزادراه تهران-شمال، ریزش‌ یا لغزش نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در بارش‌های اخیر حتی در همین آزادراه خرم آباد به اراک که در حال ساخت است هم ‌ریزش یا لغزش صورت نگرفت و هیچ اتفاق خاصی نیفتا‌د.

بنابراین گزارش پیش از این روز چهارم اردیبشهت امسال هم یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال در این‌باره گفته بود: هر چند که آزادراه تهران – شمال در مسیر سیلاب قرار دارد اما با وقوع بارش‌های شدید اخیر هیچ‌یک از سازه‌های قطعات یک و دو آزادراه تهران- شمال آسیب ندید.

به گفته علی توکلی، سرشاخه‌های رودخانه کن از اطراف آزادراه تهران- شمال عبور می‌کند، اما به این معنا نیست که با وقوع سیل و طغیان رودخانه کن این آزادراه دچار آبگرفتگی شود، چرا که آبگرفتگی اساساً در آزادراه‌های کوهستانی رخ نمی‌دهد.

این عضو هیات مدیره شرکت‌ آزادراه تهران- شمال گفته بود‌: فقط در جریان بارندگی‌ها امکان پرتاب سنگ از محل احداث ترانشه‌ها محتمل است و برای مقابله با این موضوع هر جایی که ترانشه‌ای ساخته شده است، به روش مطمئنی ترانشه‌ها را تثبیت کرده‌ایم تا ریزش سنگ به حداقل برسد، بنابراین نگران رانش و ریزش سنگ در آزادراه تهران- شمال نیستیم.

بنابراین گزارش در محدوده مداخل ورودی و خروجی تونل‌های آزادراه، احتمال پرتاب سنگ وجود دارد که برای جلوگیری از این اتفاق نسبت به ساخت سازه‌های نگهبان در تونل‌ها اقدام شده است، به این صورت که در ورودی و خروجی همه تونل‌ها ‌۱۵ متر سر درب تونل ساخته شده است تا اگر سنگی پرتاب شد این سر درب‌ها از ورود این سنگ‌ها به داخل تونل و جاده جلوگیری کنند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس راه کشور اعلام کرد: بارش شدید باران و احتمال ریزش سنگ موجب انسداد محور هراز در هر دو مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی شد.

تردد در محورهای کندوان، سوادکوه و کیاسر و سایر محورها همچنان جریان دارد.

کد خبر 846527 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران محدوديت تردد خبر مهم پلیس راهور - جاده‌ها آب و هوا - ایران

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی