Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ داریوش رضوانی، رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران گفت: طی پنج جلسه، ٢٦٠ گزارش واصل شد که ١٠٩ رأی برای متخلفان صادر و ٦١ مورد از تخلفات نیز منجر به اخطار کتبی و درج در پرونده و قطع دستگاه پوز شد.

رضوانی در ادامه بیان کرد: بیشترین تخلفات تا به امروز مربوط به بخش دانشگاهی و کودک و نوجوان بوده و بیشترین تخلف در نمایشگاه امسال مربوط به فروش کتاب سایر ناشران و فروش آثار بدون شناسنامه است و انتشارات «گاج» به دلیل ارائه تخفیف بیش از ٥٠ درصد متخلف شناخته شد و برای این ناشر رأی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۵ رأی با موضوع تعطیلی غرفه‌ها برای یک روز، نصف روز و سه روز برای ناشران متخلف صادر شده، ۴ رأی مربوط به تعطیلی غرفه تا پایان نمایشگاه بوده، ۲۹ رأی با عنوان اخطار کتبی، درج در پرونده، تعطیلی غرفه تا پایان نمایشگاه، محرومیت از حضور در نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی بعدی صادر شده است.

رضوانی از دو مورد تخلف نقد کردن بن کتاب یارانه‌ای خبر داد و گفت: در زمینه فروش کتاب‌های غیرمرتبط نیز چهار مورد تخلف، در زمینه فروش کتاب‌های افست یک مورد تخلف و در زمینه واگذاری غرفه‌ها به غیر یک مورد تخلف احصاء و مورد بررسی قرار گرفته و رأی آن صادر شده است.

وی گفت: در مورد فروش کتاب سایر ناشران و فروش آثار بدون شناسنامه ۴۹ گزارش به ما واصل شده، همچنین در حوزه فروش کالا‌های غیر از کتاب نیز به ویژه در بخش کودک و نوجوان توجه بسیاری انجام شد و ۲۰ گزارش تخلف دریافت و رسیدگی شد. مسئله فروش کتاب‌های بدون مجوز نیز در ۵ پرونده مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران درباره آئین نامه فعلی مبنی بر اینکه ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب باید طی چهار سال گذشته ۴۰ عنوان کتاب منتشر کرده باشد، گفت: بدون شک این آئین نامه باید اصلاح شود و برای نمایشگاه کتاب سال آینده تدبیری اندیشیده شود تا تنها به واسطه این عدد و رقم نتوانند در نمایشگاه شرکت کنند چرا که برخی از ناشران متخلف با گرفتن مجوز یک کتاب در چند استان توجیه حضور در نمایشگاه را پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: با به کارگیری تمهیدات حفاظتی جدی مختص قبل و حین برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳، وقوع تخلفات به طور چشمگیری کاهش یافته است.

عبدالرسول پورعباس افزود: در جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ تنها یک مورد تخلف مشاهده شده است.

وی توضیح داد: در یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون، داوطلبی قصد عکس برداری از سؤالات و ارسال آن را داشته که مراقبین متوجه موضوع شده و از بروز تخلف ممانعت کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: سال گذشته نیز تنها قصد اقدام برای یک مورد تخلف در هنگام برگزاری آزمون سراسری گزارش شد که البته از انجام اقدام غیرقانونی جلوگیری شده بود.

دیگر خبرها

  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد