Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال با حمایت از شرکت های دانش بنیان، اقلام تحریم شده، توسط این شرکت ها طراحی و تولید می شوند.

سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تولیدات شرکت های دانش بنیان همدان افزود: برای طراحی و تولید اقلام تحریم شده، کمک های مالی بلاعوض و تسهیلات بانکی با سود کم در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در زیست بوم جدید اقتصاد کشور 140 خدمت به شرکت های دانش بنیان در سطح کشور ارایه می شود.
ستاری با اشاره به ثبت چهار هزار و 350 شرکت دانش بنیان در سطح کشور گفت: خدمات زیادی از جمله حمایت های مالی از این شرکت ها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: توسعه زیست بوم کارآفرینی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و کارخانه های نوآور زیست بوم از دیگر برنامه های امسال است‌ و نخستین کارخانه نوآور کشور پس از ماه مبارک رمضان بهره برداری می شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان ایجاد زیرساخت مجزا برای صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان افزود: کمک های مالی و پرداخت تسهیلات برای دریافت استاندارد های بین المللی، ثبت اختراع در خارج از کشور، شرکت در نمایشگاه های بین المللی و همایش ها در اولویت حمایت از این شرکت ها قرار دارد.
ستاری ادامه داد: صادرات به کشورهای هدف از جمله کشورهای چین، هند، عراق، سوریه و کشورهای همسایه در دستور کار این نهاد است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 120 هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی به شرکت های دانش بنیان کشور اختصاص یافته است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه امسال 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای طرح های دانش بنیان پیش بینی شده است افزود: در مجموع به صورت متوسط هر ماه تا 150 هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق بانک ها جذب شرکت های دانش بنیان می شود.
ستاری گفت: فروش و درآمد مجموع شرکت های دانش بنیان به 900 هزار میلیارد ریال رسیده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به همدان عصر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی حضور می یابد.
9904/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي شركت دانش بنيان معاون رييس جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها