Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@06:02:13 GMT

رژیم غذایی مفید برای کبد چرب

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۸۷۷۵

گروه اجتماعی- رژیم غذایی مناسب برای افرادی که کبد چرب دارند شامل طیف وسیعی از غذاهاست. کاهش مصرف کالری و خوردن فیبر زیاد و غذاهای طبیعی، شروع خوبی هستند.

به گزارش افکارنیوز، مصرف غذاهایی که دارای کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و پروتئین‌اند، می‌تواند به بدن در احساس سیری بیشتر کمک کرده و انرژی یکنواختی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزیجات خام:

مطالعه ای که  منتشر شده است نشان می‌دهد که محصولات طبیعی موجود در سبزیجات و نیز میوه‌ها می‌تواند برای درمان کبد چرب موثر باشد. به همین خاطر اضافه کردن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه بسیار مفید است. یکی از ساده ترین روش‌ها نوشیدن آب سبزیجات است. زمانی که عملکرد کبد با اختلال مواجه شده است نوشیدن آب سبزیجات می‌تواند هضم آن را ساده تر کند و جذب مواد را راحت تر نماید. سبزیجاتی که برای سم زدایی از بدن مفیدند شامل هویج، کلم، کلم پیچ، کاهو، گل کلم، بروکلی، کلم بروکسل،مارچوبه، چغندر و کرفس است.

ریشه زنجبیل:

غذاهایی که فیبر بالایی دارند می‌توانند از سلامت سیستم گوارش پشتیبانی کنند و دفع سموم از بدن را راحت تر نمایند. به عنوان مثال ریشه زنجبیل مزایای زیادی برای سیستم گوارش شما دارد. شما می‌توانید با جوشاندن برش های زنجبیل در چای سبز یا آب از مزایای آن بهره مند شوید. همچنین قادر خواهید بود زنجبیل را به سالاد یا اسموتی‌های خود اضافه کنید.

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین به خاطر محتوای پتاسیمی خود برای بدن بسیار مفید است زیرا به پاکسازی کبد کمک می‌کند. یک عدد سیب زمینی شیرین حاوی ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم است. این ماده همچنین سرشار از ویتامین B6، C، D، منیزیم و آهن است. سیب زمینی شیرین را می‌توان به راحتی خورد زیرا به صورت طبیعی شیرین است و قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: درمان سبزیجات رژیم غذایی سلامت چای ویتامین سیب زمینی قند رژیم غذایی کبد چرب سبزیجات خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

برای نفخ معده یک سری درمان‌های خانگی و طبیعی وجود دارد که عبارتند از:

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یک ضد التهاب قوی است. همچنین، حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که به کاهش نفخ کمک می‌کند. زنجبیل همچنین به حالت تهوع کمک می‌کند. اسمیت می‌گوید: "چای زنجبیل به هضم کمک می‌کند، و به تسکین گاز، نفخ، درد معده و حرکات روده کمک می‌کند. گفته شده است که التهاب را آرام می‌کند و دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد. "

چای نعناع تند

در بچگی هر وقت معده درد می‌گرفتم مادربزرگم به من می‌گفت که نعناع را بمکم. من نمی‌دانم که شکر چقدر به مشکلات گوارشی من کمک کرده است، اما نعناع فلفلی برای مشکلات معده عالی است. شاپیرو می‌گوید: روغن نعناع در کاهش درد معده، نفخ، گاز موثر است و برخی تحقیقات نشان داده اند که چای نعناع حاوی مقادیر کافی برای بهبود علائم است.

چای رازیانه

رازیانه به دلیل فواید بی‌شماری برای تقویت سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است، اما از آنجایی که شما اینجا هستید تا نفخ خود را درمان کنید، ما بر قدرت آن در درمان نفخ تمرکز می‌کنیم. رازیانه به دفع گاز از روده کمک می‌کند و همچنین به بدن شما کمک می‌کند صفرا بیشتری تولید کند. صفرای بیشتر به این معنی است که بدن شما بهتر می‌تواند چربی‌ها را تجزیه کند، به‌ویژه لبنیات، که یکی از بزرگ‌ترین دلایل نفخ معده هستند. نمی‌توانید چای رازیانه را در قفسه‌ها پیدا کنید؟ شاپیرو پیشنهاد می‌کند که فقط مقداری از دانه‌ها را خرد کرده و در آب قرار دهید.

چای بابونه

شاید این چای را به دلیل خواص خواب آوری آن بشناسید، اما می‌تواند به تسکین نفخ معده نیز کمک کند. التهاب در دیواره روده می‌تواند باعث نفخ و سایر مشکلات سلامت روده شود. اسمیت می‌گوید: «تحقیقات اولیه‌ای انجام شده است که نشان می‌دهد عصاره بابونه به دلیل خواص ضد التهابی، پتانسیل محافظت در برابر اسهال و زخم معده را دارد.»

چای ریشه قاصدک

شاپیرو می‌گوید: این چای یک ادرارآور طبیعی است، بنابراین با افزایش ادرار به کاهش وزن کمک می‌کند. در حالی که هیچ کس دوست ندارد دائما به دستشویی برود، این خروجی آب اضافی می‌تواند به تسکین نفخ کمک کند. این ماده همچنین برای مدت طولانی برای تسکین التهاب، اضطراب و موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟