Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن از اختصاص ۶۰۰۰ میلیاردتومان وام بلاعوض و تسهیلات به سیل‌زدگان خبر داد. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا تابش اظهار کرد: 101 هزار واحد مسکونی تعمیری و بالغ بر 63 هزار واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل زده کشور شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین،  120 هزار واحد تاکنون تشکیل پرونده داده‌اند و سایر آمارگیری‌ها در حال انجام است. پیش بینی می شود، ظرف روزهای آینده پرونده تمامی سیل‌زدگان تشکیل ‌شود.

وی درباره میزان و نوع تسهیلات به سیل‌زدگان نیز توضیح داد: تسهیلات در شهر 50 میلیون تومان، در روستا 40 میلیون تومان با سود 4 درصد است بعلاوه آنکه به سیل‌زدگان 12میلیون تومان در شهر و در روستا 10 میلیون تومان بلاعوض نیز پرداخت می‌شود. همچنین 15 میلیون تومان وام معیشتی بعلاوه 5 میلیون تومان بلاعوض به هر خانوار سیل زده تعلق می‌گیرد.

وی از ارایه سیمان رایگان و سایر امکاناتی از جمله نقشه، مشخصات، ناظر و پروانه رایگان به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: اینها رقمی در حدود 10 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی می‌شود که کمکی برای هر خانوار سیل زده به شمار می‌رود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با بسیج برای تکمیل 20 هزار واحد مسکونی سیل زده تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام پذیرفته است که برای 20 هزار واحد اعتبارات تکمیلی بیاورد. کمیته امداد نیز قول همکاری داده است. دستگاه‌های مختلفی هستند که برای کمک به احداث واحدهای مسکونی با بنیاد ارتباط برقرار کرده‌اند. در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیوه‌نامه‌ای برای تکمیل خانه‌ها تهیه کرده و به وزارت کشور داده‌ایم که در آنجا تصویب شده است.

وی افزود:وزارت کشور اعلام کرده که خیرین گسترده به کمک دولت بیایند و با وام و بلاعوض و آورده خیرین و حمایت ها و خدماتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارایه می‌دهد که شامل خدمات فنی، مهندسی، مصالح، تامین مصالح و... است تلاش می‌کنیم همکاری مستمری انجام شود تا واحدهای مسکونی در مدت زمان تعیین شده، آماده شود. برای واحدهایی که به صورت کامل تخریب شده‌اند که عمدتا نیز در حریم رودخانه ها بوده است، زمین معوض و رایگان هم در روستا و هم در شهر به سیل‌زدگان ارایه می‌شود. هم اکنون در شهرهای پلدختر و معمولان زمینی را تفکیک و آماده‌سازی کرده‌ایم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب  ادامه داد: روستاهایی که باید تماما جابه‌جا شوند مکانیابی شده‌اند و تعداد قابل‌توجهی زمین تامین شده است که این زمین‌ها یا زمین‌های دولتی هستند و یا زمین‌هایی هستند که با آنها در توافق هستیم تا از مالکان آن خریداری کنیم. تاکنون برای بازسازی ها میزان مبلغی که اعلام شده است 5هزار میلیاردتومان است که با مصوبه اولی که دولت داده یعنی یکهزار میلیاردتومان؛ 6 هزار میلیاردتومان تسهیلات و وام به سیل‌زدگان تعلق می‌گیرد. همچنین 2580 میلیاردتومان نیز بلاعوضی می‌شود که به واحدهای مسکونی سیل زده تخصیص داده می‌شود.

 تابش تاکید کرد: اگر بانک ها با بنیاد مسکن همکاری کنند و به موقع تسهیلات را تامین کنند، بازسازی ها آغاز خواهد شد.

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تاکنون یکهزار میلیاردتومان تسهیلات و 321 میلیاردتومان بلاعوض تامین شده است. همچنین، هر خانواری، 15 میلیون تومان وام معیشتی بعلاوه 5 میلیون تومان بلاعوض می‌گیرند.

تابش اعلام کرد: به گفته وزیر کشور نیز تاکنون 100 هزار وسیله و اسباب منزل برای ارسال به سیل زدگان، بسته‌بندی شده است.

وی همکاری مردم را در بازسازی مناطق سیل‌زده بسیار موثر عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه در پلدختر زمین  دولتی وجود ندارد و مردم باید در این زمینه همکاری داشته باشند. سه قطعه زمین در منطقه پلدختر دیده ایم که در صورتیکه مالکان آنها توافق کنند ظرف یک هفته زمین خریداری و کارهای آماده سازی آن آغاز خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب از ایجاد 300 روستا در حریم رودخانه‌ها خبر داد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری خط قرمز ما این است که تاب آوری شهر را بعد از بازسازی مدنظر قرار دهیم. بدین معنا شهرها و مناطق سیل زده ای که دوباره احداث می شوند نباید بعد از بازسازی در اثر سیل دوباره خسارت نبیند، اصول فنی در آنها رعایت، مقاوم سازی انجام و همه مقررات فنی و اجرایی لحاظ شوند. به همین دلیل نیز تفاهم نامه ای را به منظور نظارت بر بازسازی ها با دانشگاه تهران منعقد کرده ایم.  

تابش یادآور شد:کارشناسی ها توسط بنیاد مسکن انجام می شود که از مهندسان خبره هستند. ولی در مرحله ساخت تفاهم نامه ای با دانشگاه تهران  منعقد کرده ایم که بر همه ابعاد بازسازی نظارت داشته باشند. از این به بعد نظارت دانشگاه تهران را در همه ابعاد بازسازی داریم.  

40 قطعه زمین بدون معارض در مناطق سیل‌زده لرستان در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهیم

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه بنیاد مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه بنیاد مسکن وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

استاندار کرمان، گفت: برای درمان ناباروری در استان کرمان تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم و بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با توجه به وقوع سیل در برخی نقاط استان، فرمانداران در این جلسه شرکت نکردند و در حال پیگیری امور هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی در تمام زمینه‌ها از جمله تغییر باورهای فرهنگی در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت دارد و هیچ نهادی مانند آموزش و پرورش در این حوزه اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه همه ما مدرسه رفتیم و خاطرات زیادی از مدرسه و این دوران به یاد داریم که فراموش نمی‌شود این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری مدرسه است، گفت: آموزش و پرورش باید در جلسات ستاد جوانی جمعیت استان کرمان حضور موثر داشته باشد و برنامه ارائه بدهد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای درمان ناباروری تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم، بیان کرد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت و از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود و حتماً به این مسئله کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است که باید این تسهیلات را به معلمان و اولیای دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کرد و آگاهی داد، گفت: جامعه فرهنگی باید برای رفع این مشکل کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری پای کار بیاید و یک ظرفیت بزرگ است.

فداکار با اشاره به اینکه متاسفانه سی سال تبلیغ منفی علیه فرزندآوری در کشور شده است، ادامه داد: امروز می‌بینیم که چه خسارت بزرگی به کشور وارد شده است و با هر امکانی که وجود دارد باید این خسارت را جبران کرد و این ظرفیت وجود دارد.

وی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، عنوان کرد: تجلیل از معلمان تجلیل از خوبی‌ها است و فرمانداران نسبت به این امر در سطح شهرستان اهتمام و با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مهم و انسان‌ساز است که از آموزش و پرورش کشور جدا نیست، گفت: بر روز زمینی که برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در کرمان اختصاص داده شده باید کار ساختمانی شروع شود و وزارت آموزش و پرورش هم باید پای کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کرمان املاکی دارد که می‌تواند با مولدسازی کمک کند تا این دانشگاه به سرانجام برسد و ما هم در ادامه کار کمک خواهیم کرد، افزود: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در جنوب کرمان ضرورت دارد و از تمرکز دانشجویان جنوب در مرکز استان می‌کاهد و حتماً لازم است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام