Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@22:07:29 GMT

ماجرای کشتی حامل آذوقه و مواد دارویی به غزه!

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۲۲۸

ماجرای کشتی حامل آذوقه و مواد دارویی به غزه!

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  مراحل تولید مستند «چند نفس تا افق» تازه‌ترین ساخته جمشید ابرازی به پایان رسید. 

این مستند روایتگر کشتی حمل آذوقه و مواد دارویی به کشور غزه است که 10 سال پیش به وسیله مصر و اسرائیل اجازه ورود به غزه پیدا نکرد و 40 روز بعد این محموله‌های امدادی توسط دولت بیروت به وسیله قایق به مردم غزه رسانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشید ابرازی کارگردان «چند نفس تا افق» درباره تولید این مستند گفت: ساخت مستند «چند نفس تا افق» حدود یک سال به طول انجامید و در طول این یک سال ما با استفاده از تصاویر آرشیوی و روایت ناخدای کشتی حامل کمک‌ها به غزه، توانستیم این مستند را تولید کنیم. 

وی درباره انگیزه خود برای ساخت این مستند، بیان کرد: ما به منظور پاسداشت مردمان شجاع و باغیرتی که برای رساندن این محوله‌ها با سختی و مشکلات مواجه شدند، این مستند را تولید کردم. 

بنابراین گزارش، مستند «چند نفس تا افق» روز قدس به روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیون می‌رود.  

جمشید ابرازی پیش از این مستندهایی همچون «درخت بی‌سایه»، «از جان تا جانان» و «من خودم هستم» را کارگردانی کرده است. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: برداشت محصول خاکشیر در این شهرستان همه ساله با پایان فروردین و در نخستین روزهای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

سعید خسروجردی افزود :نزدیک به ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان داورزن، زیر کشت گونه دارویی خاکشیر است که با توجه به میانگین عملکرد ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار، انتظار می رود حدود ۳۵۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: کار کشت خاکشیر از اوایل آبان‌ماه آغاز می‌شود و با گذشت ۶ ماه، از دهه دوم فروردین‌ به مرحله برداشت می‌رسد.

خسروجردی گیاه دارویی خاکشیر را دارای خواص التیام دهندگی زخم و جراحات، ادرارآوری، تب‌بُری، رفع التهابات کلیه، سرخک و مخملک، رفع گرفتگی صدا، کهیر و التهابات پوستی ذکر کرد.

 

شهرستان داورزن در غرب استان خراسان رضوی، مهد تولید گیاهان دارویی است و در چند سال اخیر همواره با تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن خاکشیر، رتبه نخست استان را داشته است.

فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خار شتر عمده ترین گیاهان دارویی است که در شهرستان داورزن کشت و تولید می شود.

حدود چهار هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند.

این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن با ۲ بخش، چهار دهستان و ۲ شهر در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • ماجرای ساخت یک مستند/ دیدگاه غلطی که درباره لالایی‌ها وجود دارد
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • «در لباس سربازی» در قاب شبکه امید
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه