Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@05:31:01 GMT

ظرفیت ریلی قم در جابه جایی بار بدون استفاده مانده است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۷۶۹

ظرفیت ریلی قم در جابه جایی بار بدون استفاده مانده است

به گزارش ایرنا، محسن اعتماد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: سال گذشته 570 هزار تُن بار در قم توسط راه آهن تخلیه و 480 هزار تُن نیز بارگیری شد و در صورتی که زیرساخت های لازم فراهم باشد، این میزان به چند میلیون تُن بار در سال قابل افزایش است.
وی اضافه کرد: استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن چند شهرک صنعتی، ظرفیت باری زیادی دارد و تلاش داریم خط فرعی از سیلو، گمرک، منطقه اقتصادی سلفچگان و شهرک شکوهیه به ریل راه آهن قم متصل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اتصال خط فرعی گمرک به راه آهن 90 درصد پیشرفت دارد و در چند ماه آینده تکمیل می شود که با اجرایی شدن این طرح، حداقل سالانه یک میلیون تُن بار از گمرک قم به روی ریل منتقل خواهد شد.
اعتماد افزود: اتصال خط فرعی سیلو قم به راه آهن نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ولی در حال حاضر به دلیل نبود نقدینگی کار متوقف شده است که در صورت تکمیل این طرح، سالانه یک میلیون تُن بار از طریق ریل منتقل می شود.
به گفته وی، 60 درصد زیرسازی 14 کیلومتر خط ریلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز انجام و برای تخصیص اعتبارات کامل به این طرح قول مساعد داده شده است.
وی تصریح کرد: راه آهن یک بیستم آلودگی جاده را دارد و به ازای جابه جایی هر تُن کالا و هرنفر ، به ترتیب 40 و 25 سی سی سوخت صرفه جویی می شود.
مدیرکل راه آهن قم در ادامه با بیان این که نسبت مسافر ریلی به جاده در قم 30 به 70 و در سایر استان ها این نسبت 10 به 90 می باشد، گفت: تعداد مسافران ریل در قم سالانه بیش از 20 درصد رشد دارد و سال گذشته 2 میلیون و 360 هزار مسافر توسط ریل راه آهن قم جابه جا شد.
به گفته وی، تاخیر راه آهن در سال 96 به ازای هر قطار از مبدا چهار دقیقه بوده که این میزان در سال گذشته به 3.5 دقیقه کاهش یافته است.
وی با بیان این که سوانح ریلی در سال گذشته نسبت به سال 96، 41 درصد کاهش یافته است، افزود: در سال 95، به ازای هر 2 هزار و 186 تردد قطار، در سال 96 به ازای هر چهار هزار و 212 تردد و در سال گذشته به ازای هر هشت هزار و 568 تردد یک سانحه قطار در قم رخ داده است.
اعتماد افزود: در مجموع در سال 95، 13، سال 96، هفت و سال 97، چهار سانحه قطار در استان قم رخ داده است.
وی بیان کرد: نوروز سال گذشته به ازای چهار میلیون و 100 هزار تردد خودروی سواری در حوزه جغرافیایی قم، یک هزار و 72 رام قطار مسافربری و نوروز امسال نیز به ازای چهار میلیون و 30 هزار خودرو، یک هزار و 73 رام قطار مسافربری تردد نموده است.
وی افزود: در نوروز 98، به دلیل 108 حادثه رانندگی در حوزه جغرافیایی قم، 16 تَن جان خود را از دست دادند و 402 تَن مصدوم شدند، ولی راه آهن هیچ مصدوم و یا کشته ای در این محدوده زمانی نداشته است.
به گفته اعتماد، جلسه با ساربانان شتر و گله داران دام، جلسه هماهنگی با مدارس واقع در حاشیه ریل، برپایی نمایشگاه عکس و تجهیزات ریلی در ایستگاه راه آهن قم و افتتاح اتاق ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از جمله برنامه هایی بود که در هفته ایمنی در حمل و نقل ریلی اجرایی شده است.
هفتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه هفته ایمنی در حمل و نقل ریلی نامگذاری شده است.
در حال حاضر راه آهن قم 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است؛ روزانه حدود پنج هزار و 500 مسافر از طریق ایستگاه های راه آهن قم و محمدیه برای عزیمت به شهرهایی از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و اهواز و بلعکس مسافرت می نمایند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 حمل و نقل خودرو راه آهن قم مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کاروان از کرمانشاه به «حج عمره» اعزام می‌شود + اعلام زمان اعزام

ایسنا/کرمانشاه مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از اعزام دو کاروان از کرمانشاه به حج عمره خبر داد.

سعید کریمی خو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته برای اعزام زوار حج عمره بوجود آمد، اظهار کرد: سال گذشته از استان کرمانشاه ۵۳۶ زائر در قالب پنج کاروان قرار بود به حج عمره اعزام شوند، اما به دلیل طولانی‌شدن زمان صدور مجوز پروازها، در نهایت اعزام‌ها لغو شد. 

وی از موافقت عربستان با صدور مجوز پروازهای عمره خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است اعزام‌ها در دوره‌ای کوتاه‌مدت در ماه شوال صورت گیرد. 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت اعزام‌ها در این ماه محدود خواهد بود، اعلام کرد: کاروان‌هایی که به حج عمره اعزام خواهند شد، ۸۵ نفره هستند که دو کاروان - یک کاروان اهل سنت و یک کاروان شیعه - به کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ظرفیت اعزام‌ها کاهش پیدا کرده، بنابراین امکان اعزام همه زائرینی که سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند وجود ندارد، لذا اولویت اعزام براساس تاریخ واریز وجه افراد خواهد بود. یعنی زائرینی که زودتر از سایرین وجه خود را واریز کرده‌اند در اولویت قرار می‌گیرند. 

کریمی خو تصریح کرد: دفاتر زیارتی منتخب با زائرینی که در اولویت اعزام قرار دارند تماس خواهند گرفت، لذا از سایر زائرین درخواست می‌کنیم که از هر گونه تماس و مراجعه حضوری خودداری کنند. 

وی در خصوص زمان اعزام‌ها و مبلغ پرداختی توسط زائرین هم گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، کاروان اهل سنت کرمانشاه در تاریخ سوم اردیبهشت و کاروان زائرین شیعه نیز یازدهم اردیبهشت از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به مقصد شهر جده عربستان پرواز خواهند کرد. 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه اضافه کرد: هزینه این سفر ۱۰ روزه برای هر زائر با توجه به گروه قیمتی آن بین ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود. 

وی از پیگیری برای اضافه‌شدن کاروان‌های جدید به ظرفیت اعزام کرمانشاه خبر داد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • پیش‌بینی روز گذشته گواردیولا: لیورپول و آرسنال قطعا پیروز می‌شوند!
  • تحول ریلی دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • تعیین تکلیف ۵۰ پروژه بر زمین مانده سال‌های گذشته
  • ثبت بالاترین رقم عملیات کانتینری طی شش سال گذشته در بندر شهید رجایی
  • اعزام دو کاروان از کرمانشاه به حج عمره
  • جابه‌جایی یک میلیون و ۵۰۰هزار مرسوله پستی در ایلام
  • کاهش ۲۵ درصدی پرونده‌های مانده نسبت به سال‌های گذشته در البرز
  • ۲ کاروان از کرمانشاه به «حج عمره» اعزام می‌شود + اعلام زمان اعزام