Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصراله عرفانی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا بیان کرد: امروزه مراکز مشاوره ای جایگزین خدمات سنتی هستند که در نسل های گذشته افراد از بستگان دریافت می کردند.
وی اضافه کرد: هم اینک به علت بروز تغییر در جامعه، مردم از تجارب نسل بزرگسالان جامعه در فضای فامیلی محروم مانده اند بنابراین باید این فضای خالی را یک مجموعه تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان اظهار داشت: مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی جایگزین مناسبی هستند که باید این مراکز در زمینه های مختلف به ویژه شیوه های فرزند پروری دوره های آموزشی برگزار کند.
عرفانی درباره قتل طلبه همدانی گفت: رخداد چنین پدیده ای که ایجاد شگفتی کرده و موجب حیرت در جامعه می شود به طور حتم عوامل دارد که یکی از ابعاد آن مباحث روانشناختی است.
دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان احتمال داد: ویژگی های شخصیتی شخص از جمله اختلال شخصیت موجب بروز چنین پدیده ای شود چراکه این ویژگی های شخصیتی شکل گرفته و با ایجاد اختلال در فرد موجب بروز رفتار خشن شده است.
عرفانی بیان کرد: همچنین این رفتار می تواند ناشی از اختلال شخصیت نباشد بلکه برگرفته از یک بیماری روانی (سایکوز حاد) باشد.
وی توضیح داد: در این شرایط فرد به علت بیماری روانی، به صورت دفعی و ناگهانی تصمیم به انجام چنین رفتارهایی نادرست می گیرد.
دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: این بیماری می تواند تحت تاثیر مصرف داروهایی از جمله «آمفتامین ها» باشد.
عرفانی ادامه داد: مصرف این قبیل داروها موجب ایجاد توهم و هزیان شده و فرد کنترل رفتار خود را از دست داده که می تواند رفتار وی در این حالت عواقب ناگواری را رقم بزند.
دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان اظهار داشت: از زوایه دید جامعه شناختی باید به شرایط محیطی و نحوه تربیت این قبیل افراد توجه کرد.
عرفانی تاکید کرد: نباید موضوع قتل طلبه همدانی را تک بعدی تفسیر کرد بلکه این رویداد را باید از زاویه روانشناسی، جامعه شناسی، جرم شناسی، حقوقی، پزشکی و آموزشی بررسی کرد.
وی بیان کرد: مسائل و مشکلات درونی فرد موجب بروز این قبیل مشکلات نیز می شود بنابراین باید شیوه های تربیتی، نظام ارزشی و توانایی و مهارت های اجتماعی این قبیل افراد بررسی شود.
دانشیار روانشناسی تربیتی بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز این قبیل رخدادها را افزایش سطح آگاهی جامعه، آموزش شیوه تربیتی صحیح به خانواده ها و گسترش خدمات مشاوره ای عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «مصطفی قاسمی» 46 ساله ظهر شنبه مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت الله ملاعلی معصومی همدانی واقع در خیابان شهدا به ضرب 2 گلوله به قتل رسید.
وی امام جماعت مسجد «حاج کربلایی علی» معروف به «حاج کبلعلی» واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت الله «دامغانی» بود.
پس از قتل این روحانی ابتدا چهار تن از همدستان و دوستان نزدیک قاتل دستگیر شدند سپس ساعت 4 و 25 دقیقه روز گذشته پس از 20 دقیقه درگیری مسلحانه قاتل به هلاکت رسید.
هیاتی از سوی حضرات آیات عظام حسین نوری همدانی و لطف الله صافی گلپایگانی در منزل روحانی همدانی حضور یافتند.
آیین تشییع پیکر این طلبه روز گذشته با حضور خیل عظیمی از مردم دارالمومنین و مسئولان برگزار شد.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جرم حسین نوری همدانی دانشگاه پیام نور روانشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت