Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، برومند ضمن تاکید بر نفوذ پژوهش و فناوری بر صنعت نفت گفت: ما در زمینه صنعت نفت سابقه طولانی داریم. با این تجربه می‌توانیم با پتانسیل خوب مراکز آموزش عالی سهم خودمان را از میادین مشترک نفت و گاز افزایش دهیم.

وی ضمن تاکید بر احصاء نیازهای علم و فناوری در حوزه نفت افزود: مراکز آموزش عالی و فناوری می‌توانند با حداکثر تلاش نسبت به حل مشکلات علم و فناوری این صنعت کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط کشور در دوران تحریم این امر فرصت خوبی است تا دانشگاه‌ها بتوانند نیازهای علمو فناورانه صنعت نفت را برطرف و بومی‌سازی کنند.

دبیرکل شورای عالی عتف درباره همکاری‌های صنعت و دانشگاه افزود: وزارت‌علوم برای اعضای هیات علمی که از سال 98 جذب دانشگاه‌ها می‌شوند الزام دارد تا یک‌دوره یکساله مطالعاتی در حوزه صنعت بگذرانند. این اتفاق فرصت خوبی برای صنایع کشور خصوصا صنعت‌نفت است که از پتانسیل خوب نیروهای علمی جوان نهایت استفاده را برای به‌روزآمدی ببرند.

وی تاکید کرد: این اقدام پل ارتباطی خوبی بین صنعت و دانشگاه است و باعث فرصت حضور اعضای هیات علمی جوان در این مناطق می‌شود.

در ادامه، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن استقبال از حضور دبیرکل شورای عالی عتف در این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی فرصت خوبی است تا با تعامل بیشتر بین این دو نهاد، شاهد بومی‌سازی تجهیزات باشیم.

موسوی در ادامه گفت: ما با همکاری مراکز آموزش عالی زنجیره تولید را در داخل کشور تکمیل می‌کنیم. دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نقش مهمی در انتقال فناوری دارند.

در ادامه برومند از فاز 9 و 10 مجتمع گازی پارس جنوبی، شرکت پتروشیمی نوری و مجتمع بندری پارس بازدید به عمل آورد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمد جواد عامری شهرابی گفت: این دانشگاه در عرصه‌های مختلف کشور جز بهترین‌ها قرار دارد به گونه‌ای که در رتبه بندی‌ها جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور در رتبه بندی شانگهای و لایدن رتبه اول را به دست آورده است و در رتبه بندی کیو اس در میان دانشگاه‌های صنعتی رتبه دوم را از آن خود کرده است.

عامری خاطر نشان کرد: دانشگاه به این رتبه بندی‌ها بسنده نکرده است و علاوه بر اینکه جایگاه علمی و تحقیقاتی خوبی در کشور کسب کرده به دنبال رفع نیازهای کشور و ارتباط مناسب با صنعت است و در این راستا گام های خوبی برداشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و مشارکت مردمی، اضافه کرد: برای اینکه همکاری خوبی با صنعت داشته باشیم، پروژه‌های همکاری با صنعت رشد خوبی داشته است و این در حالی است که اساتید این دانشگاه ارتباط خوبی با بخش‌های صنعتی داشته اند.

کد خبر 6079894

دیگر خبرها

  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • دانشگاه‌ها چگونه رشد اقتصادی محلی را افزایش می‌دهند؟
  • افزایش تعاملات دانشگاه ارومیه با سازمان منطقه آزاد ماکو