Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مجتبی حسینی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر افزود: خلیج فارس به عنوان یک آبراهه استراتژیک نماد غیرت و مردانگی مردم ایران زمین و یادآور تمدن پارسی است.
وی بیان کرد: ایران به واسطه تاریخ و تمدن کهن خود بیشتر در این زمینه مورد توجه قرار گرفته که با نگاه کلی می توان اثرهای فرهنگ و تاریخ این سرزمین را در جهان مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی ادامه داد: ایران، بزرگ سرزمینی است که مردمانی از جغرافیایی خود به جامعه معرفی کرده که حضورشان در تمام عرصه ها مایه مباهات و افتخار بوده است.
وی اظهار داشت: خلیج فارس بدین صفت حقیقتی گواراست که قدم در قلمرو هنر گذاشته و این آمیختگی چنان سزاوار بوده که اعجاز هنر و ادبیات خلیج فارس در برخی از تقدس ها قابل لمس است.
حسینی ادامه داد: در عرصه خلیج فارس، برنامه‌ها و فرهنگ‌های گوناگونی نهفته است که نام این آبراه بین المللی در جهان متبلور شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دبیرخانه روز ملی خلیج فارس از اسفند سال گذشته با تشکیل کارگروه تخصصی و عمومی در این اداره کل کار خود را آغاز کرد.
فاطمه کرم پور افزود: بالغ بر ١٨٠ برنامه فرهنگی و هنری از سوی دستگاه های اجرایی به دبیرخانه ارسال شد که این برنامه ها از جنوبی ترین تا شمالی ترین منطقه استان برنامه ریزی و برگزار شد.
وی ادامه داد: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت چهار شب و در چهار نقطه میدان انقلاب، کافه حاج رئیس، پارک شورا و دانشکده هنر معماری بوشهر برگزار شد.
کرم پور تصریح کرد: خلیج فارس نشان عظمت و صلابت و رشادت های مردمان سرزمینی است که با فرهنگ و تاریخ خود صلح و دوستی را به جهان عرضه داشته است.
تجلیل از خانواده های شهیدای خلیج فارس، اجرای موسیقی محلی، رونمایی از نقاشی دیجیتال نبرد تاریخی استعمارگران پرتغالی به منطقه ریشهر و اجرای زنده مارش نظامی از جمله برنامه های این آیین بود.
7212/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران جامعه خانواده خلیج فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: «در زمینه حجاب کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.»

به گزارش تسنیم، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: ما عملاً نمی‌توانیم در مسئله اجرا وارد شویم، اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سال گذشته در این زمینه، توسط معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری انجام شد، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود تا آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگویی و کارگاهی برگزار کنند و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر