Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:09:45 GMT

سرفصل تازه درهمکاریهای علمی ایران و جهان گشوده شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۲۹۱۰

سرفصل تازه درهمکاریهای علمی ایران و جهان گشوده شد

کیش- ایرنا- هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت شامگاه سه شنبه با تشریح دستاوردها، گشودن سرفصل تازه در همکاریهای عملی ایران و جهان و صدور قطعنامه دانشجویی در تالار همایش های بین المللی کیش پایان یافت.

به گزارش ایرنا، رئیس این رویداد علمی در مراسم پایانی همایش گفت: هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت محل انتقال دانش و تبادل تجربه ها در حوزه سلامت بود و تحقق دیپلماسی سلامت را می توان یکی از دستاوردهای بزرگ آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'علی جعفریان' با اشاره به حضور 700 کارشناس و متخصص داخلی و 135 مهمان و متخصص خارجی در این نشست افزود: آشنایی این چهره های علمی و اجرایی حوزه سلامت جهان با ظرفیت های ایران در حوزه سلامت، درمان و آموزش پزشکی سرفصل تازه ای در همکاری های علمی ایران با دنیا خواهد بود.
همچنین دبیر هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت نیز اظهار داشت: در مدت 2روز برگزاری این نشست، 29 پنل به همراه 80 سخنرانی خارجی از 43 کشور جهان و 66 سخنرانی داخلی برگزار شد و 6 چالش حوزه سلامت مورد ارزیابی و گفت‌وگو قرار گرفت.
'امیرحسین تکیان ' همچنین رونمایی از سند جهانی 'تروما ' را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده اعلام و اضافه کرد: این سند توسط 135 فرهنگستان علوم پزشکی عضو مجمع جهانی سلامت تهیه و در نشست جزیره کیش رونمایی شد.
وی تصریح کرد: مشارکت ایران در دستورسازی برای سلامت جهان یکی دیگر از دستاوردهای این نشست بود.

**بخش دانشجویی، ابتکار ایران در نشست منطقه ای**
دبیر بخش دانشجویی هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت نیز پس از مراسم یاد شده در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: اضافه شدن بخش دانشجویی به نشست کیش، آن را از 6نشست منطقه ای قبلی متمایز کرد و صدور قطعنامه دانشجویی در مراسم پایانی، نشان دهنده اهمیت این بخش جدید و ابتکاری ایران بود.
دکتر 'پوریا روزرُخ' خاطرنشان کرد: در این قطعنامه ضرورت پررنگ شدن جایگاه دانشجویان در تصمیم سازی های مجمع جهانی سلامت و نقش آنان در بهبود شاخص های سلامت جهانی مورد تاکید قرار گرفت.
در آخرین بخش مراسم اختتامیه، یک طرح تحقیقاتی دانشجویی گروهی از ایران با عنوان RED XIR مورد تقدیر قرار گرفت و 'هلیا عاشوری زاده' دانشجوی سال چهارم پزشکی به نمایندگی یک گروه دانشجویی پنج نفری، جایزه آن را دریافت کرد.
این طرح پیرامون ارتباط دانشجویان پزشکی با افراد اچ آی وی مثبت است و توسط دفتر ایدز سازمان ملل متحد مورد حمایت قرار گرفته است.
هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت روز نهم اردیبهشت با حضور و سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کیش آغاز شد.
2094 / 1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت مجمع جهاني سلامت كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

 به گزارش وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا