Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:22:24 GMT

بخشی و مردانی از مدعیان مسابقات تکواندو قهرمانی جهان هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۴۴۸۸

بخشی و مردانی از مدعیان مسابقات تکواندو قهرمانی جهان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو در بخش دوم بررسی مدعیان کسب عنوان قهرمانی در اوزان مختلف بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان به بررسی شرایط تکواندوکاران مدعی کسب مدال در چهار وزن دوم پرداخته است.

در این مطلب آمده است: با تغییر وزن «ماکسیم خارماتوف» دارنده مدال طلای دوره قبل نمی‌توان برای وزن ۷۴- کیلوگرم مدعی خاصی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط همه نگاه‌ها متوجه «نیکیتا رافائلوویچ» خواهد بود. این ازبکستانی که دو مدال نقره جهانی را در کارنامه دارد، در این دوره می‌تواند به نشان طلا دست یابد. «احمد ابوقاش» اردنی که مدال طلای المپیک ریو را در اختیار دارد نیز در مبارزات خود نوسان زیادی داشته اما نمی‌توان این تکواندوکار را دست کم گرفت.

از دیگر مدعیان این وزن باید به «السا سیف» از مصر که مدال‌های متعددی در گرندپری ها کسب کرده اشاره کرد و همچنین امیرمحمد بخشی دارنده مدال طلای نوجوانان جهان و مدال نقره بازی‌های آسیایی، «بدر آچاب» از بلژیک و «دیمیتری آرتیخوف» از روسیه.

پیش بینی وزن ۸۰- کیلوگرم در بازی‌های المپیک خیلی سخت و دشوار است و در رقابت‌های قهرمانی جهان نیز همین شرایط حاکم است. در کل انتظار مبارزات زیبا و هیجان انگیزی در این وزن وجود دارد. «صالح سیسه» دارنده طلای المپیک ریو نفر اول جهان در این وزن است. تکواندوکار شماره دو جهان در این وزن «میلاد بیگی» از آذربایجان است که به ضربات قوی پای خود شهرت داشته و اگر این دو به فینال برسند یک مبارزه تاکتیکی و جذاب را از دو جنگجو شاهد خواهیم بود.

با این وجود نباید از دیگر تکواندوکاران مدعی این وزن همچون «آرون کوک» غافل شد. البته که «ماکسیم خارماتوف» دارنده طلای ۲۰۱۷ جهان در وزن ۷۴- کیلوگرم می‌تواند معادلات این وزن را برهم بزند.

برای وزن ۸۷- کیلوگرم یک مدعی از روسیه می‌توان نام برد. «ولادیسلاو لارین» در رقابتهای ۲۰۱۵ روسیه مدال نقره و در ۲۰۱۷ کره جنوبی مدال طلا گرفت. این تکواندوکار با سرعت و تنوع تکنیکی بالا مدال‌های طلای زیادی کسب کرده و در منچستر نیز مدعی جدی کسب مدال طلا است. «الکساندر بچمانن» آلمانی نیز دیگر مدعی این وزن است که یک پیروزی ارزشمند برابر «لارین» در کارنامه دارد.

مبارزات سنگین وزن را به دلیل نبود یک مدعی جدی نمی‌توان پیش بینی کرد، با این حال از آسیا و آفریقا مدعیانی در این وزن وجود دارد که جدی ترین آنها «کیو دون این» کره‌ای با مدال برنز جهانی ۲۰۱۷ می‌باشد. «ایسوفو» آسمانخراش نیجریه‌ای که طلای مسابقات ۲۰۱۷ کره جنوبی و مدال نقره المپیک را در اختیار دارد، «رادیک عیس اف» آذری که دارنده مدال طلای المپیک ریو است، سجاد مردانی از ایران که همیشه تهدیدی جدی برای مدعیان است و «ماهاما چو» انگلیسی و «آنتونی اوبامه» از گابن دیگر مدعیان این وزن هستند.

رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی انگلستان در منچستر آغاز می‌شود.

کد خبر 4605026

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو تکواندو قهرمانی جهان تیم ملی تکواندو امیرمحمد بخشی سجاد مردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸

میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنابر تصمیم هیئت اجرایی فدراسیون بین المللی وزنه برداری، شهرهای ایروان پایتخت ارمنستان و کاراکاس در ونزوئلا، میزبان رقابت‌های جهانی وزنه برداری در سال 2027 و 2028 خواهند بود.

ایروان در سال 2023 مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در همین سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان آمریکا بود. علاوه بر دو رویداد فوق، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2026 نیز به شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین داده شد.

محمد جلود رئیس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره های مختلف دنیا استقبال کرده و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری آنها دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک 2028 هنوز مشخص نشده اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال 2027، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!