Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنان حسن روحانی در سی‌امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، سخنان مدیر اینستکس در جلسه‌ای با صاحبان صنایع و روسای شرکت‌های بازرگانی انگلیس در لندن و گرامیداشت یازدهم اردیبهشت، روز کارگر از مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز چهارشنبه- یازدهم اردیبهشت ماه- است.

به گزارش ایمنا، در سی‌امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه که روز گذشته برگزار شد، رییس جمهوری از نقش کارگران در مقابله با تحریم‌های آمریکا گفت و در عین حال، خواستار آن شد که کارگران در سود صادرات کالاهای تولیدی نیز سهیم شوند که در این صورت، با نشاط و قوت بیشتری به تولید خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسن روحانی، افزایش خدمات ارائه شده به کارگران و نیز افزایش ۱.۶ درصدی تشکل‌های کارگری در دولت تدبیر و امید را مایه مباهات دانست و درباره توقف صادرات نفت ایران نیز  گفت که این اتفاق نخواهد افتاد و اگر یک در به روی ایران بسته شود، ۶ در دیگر همچنان باز است. او تأکید کرد که در ماه‌های آینده، آمریکا خواهد دید که صادرات نفت ایران همچنان ادامه دارد.

روزنامه ایران صفحه نخست امروز خود را به سخنان روزگذشته حسن روحانی در سی‌امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران اختصاص داد و در تیتر یک خود به نقل از رئیس جمهور نوشت:«کارگران در سود تولید و صادرات محصولات سهیم شوند». وی، هدف آمریکا از قطع صادرات نفت را کاهش درآمد ارزی و راه مقابله با آن را تولید و صادرات غیرنفتی دانست و تصریح کرد: دولت، کارفرمایان، کارگران، کارآفرینان و بخش‌های مختلف تولیدی جامعه امروز بار سنگین‌تری بر دوش دارند، امریکا از طریق اعمال تحریم‌های ظالمانه به دنبال کاهش درآمد ارزی کشور است و منبع بزرگ درآمد ارزی همواره فروش نفت، میعانات و برخی صنایع وابسته به تولید نفت و گاز بوده است. روحانی با بیان اینکه حفظ ارزش پول ملی بدان معنی است که ارزش ریال در برابر ارز خارجی کاهش نیابد و این در صورتی است که میزان ارز را افزایش دهیم، افزود: برای رسیدن به این مهم یا باید عرضه افزایش یابد یا تقاضا کم شود تا نیاز مردم به ارز خارجی کاهش یابد.

رئیس شورای اقتصاد با بیان اینکه برای حفظ ارزش پول یا باید قیمت ارز خارجی کاهش یابد یا ارز بیشتری به دست آوریم، اضافه کرد: در زمینه کم شدن نیاز به ارز، کارگران، کارفرمایان و تولیدکنندگان کار بزرگی انجام می‌دهند و بخشی از نیازهای جامعه از سوی شما قشر عزیز برطرف می‌شود و امروز در برخی  بخش‌ها تبدیل به صادرکننده شده‌ایم و البته در کشاورزی هم صادرات و واردات انجام می‌شود.

روزنامه آرمان امروز  صفحه نخست امروز خود را به سخنان محمدرضا با هنر عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با ایلنا اختصاص داد و در تیتر خود به نقل از وی  نوشت:«عده‌ای روزی‌شان را از حصر می‌خوردند» باهنر در ادامه افزود:«یک عده روزی‌شان را از حصر می‌خوردند و موافق حل آن نیستند» و در عین حال تصریح کرده است: «سال ۹۶ حس من این بود که این فضا کم‌کم دارد باز می‌شود و به نقطه‌ای رسیدم که فکر کردم تا دو یا سه ماه دیگر مساله حل شود اما متاسفانه یکی از همین آقایان یا خودش یا دیگران یکی دوتا بیانیه بلندبالا علیه نظام و علیه رفتار سی سال و چهل سال اخیر کل نظام صادر کردند. من نمی‌خواهم متهم کنم که خود این بنده خدا این کار را کرده یا کسی در کاسه‌اش گذاشته، اما موقعی که شرایط طوری پیش می‌رود که مساله حل شود، یک عده از همین تندروها می‌آیند و کار را خراب می‌کنند.»

روزنامه ابتکار در صفحه نخست امروز خود به بررسی علل ایجاد شکاف در یک جامعه پرداخت و در تیتر یک خود نوشت:«لزوم کاهش شکاف بین دولت و ملت» روزنامه ابتکار در ادامه توضیح داد: فاصله یا شکاف دولت-ملت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که یک نظام را تهدید می‌کند. در واقع زمانی مردم همواره خود را پشتیبان نظامی می‌دانند که امانت‌دار خوبی در حفظ منابع و منافع ملی باشد. اگر به هر دلیلی مردم به این نتیجه برسند که چنین امری رخ نمی‌دهد، فاصله و شکاف بین آنها و حاکمیت افزایش پیدا می‌کند و این شکاف عمیق آن نظام را با مشکلات زیادی در ادامه روبه‌رو خواهد کرد. شکاف، یک مفهوم ما و یک مفهوم آنها است. یعنی یک من و یک غیر من. آنچه باید در یک نظام سیاسی مورد توجه قرار گیرد وفاق بیشتر بین مردم و حاکمیت و همچنین اعتماد آنها به نظام مدیریتی کشور است. این امر هنگامی که یک کشور در تنگناهای اقتصادی و بین‌المللی قرار دارد، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های عبور با هزینه کمتر برای کم کردن شکاف بین مردم و نظام مدیریتی و یا همان دولت-ملت توجه بیشتر به مطالبات مردمی است. درواقع مهم‌ترین اولویت‌های حاکمیت، دستگاه‌ها و قوای مختلف در شرایط فعلی باید تلاش در کاستن از بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و ترمیم رابطه میان حاکمیت و مردم باشد. ترمیم و کاستن شکاف بر عهده نخبگان و نظام مدیریتی یک کشور است.

روزنامه خراسان صفحه نخست امروز خود را به  سخنان معاون رئیس قوه قضاییه اختصاص داد و در تیتر یک خود به نقل از  وی نوشت:«اتاق شیشه ای اموال مسئولان»حمید شهریاری معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب از طراحی سامانه ثبت دارایی‌های مسئولان خبر داد و گفت: «همه مسئولان در راستای حفظ بیت‌المال موظف به ثبت و ضبط دارایی‌های خود در این سامانه هستند.» این مقام قضایی در توضیحات خود درباره عمومی بودن یا نبودن این سامانه توضیحاتی ارائه نکرده است، اما بر اساس ماده ۵ قانون رسیدگی به اموال مسئولان، این فهرست به جز مواردی، اصولاً محرمانه بود. همزمان طرحی با عنوان «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در کمیسیون حقوقی مجلس است که ممکن است امسال در صحن مطرح شود.معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین افزود: سامانه نقد و بررسی آرای قضایی را با حذف اسم اشخاص به زودی راه‌اندازی خواهیم کرد.  

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود  به بررسی چشم انداز اقتصاد ایران  پرداخت و در تیتر یک خود نوشت:«دیدبانی بازارها تا پایان ۹۸» روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه توضیح داد: معادلات سیاسی داخلی و خارجی چه اثراتی بر مختصات اقتصاد ایران در سال جاری دارند؟ آیا تغییر قواعد بازارهای جهانی روند بازارهای داخلی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند؟ آیا التهاب تجربه شده در ماه‌های اخیر در بازارهای مختلف، در ماه‌های آتی هم ادامه دارند یا نه، موج التهاب جاری به نقطه پایان خود نزدیک می‌شود؟ بازار سهام، ارز، مسکن و... در ماه‌های آتی به چه سمتی حرکت می‌کنند؟ اقتصاددانان و کارشناسان در همایشی با عنوان «چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۹۸» که روز دوشنبه برگزار شد، به این سوال‌های مهم پاسخ دادند و تلاش کردند سمت و سوی بازارها و متغیرهای کلان در این سال را در سناریوهای مختلف ترسیم کنند. صاحب‌نظران در کنار بررسی مجموعه عوامل داخلی و خارجی سیاسی و اقتصادی که آینده اقتصاد ایران را رقم می‌زنند، عوامل بالقوه اثرگذار بر اقتصاد ایران از خارج مرزها را نیز، تحلیل کردند. متغیرهایی مانند «تورم»، «رشد اقتصادی»، «نرخ بهره» و «انتظارات» در سناریوهای مختلف پیش‌بینی شدند. در مرحله بعد، برآیند اثر همه متغیرهای اقتصادی و سیاسی روی بازارهای مختلف اقتصاد ایران در ماه‌های پیش‌رو محاسبه شد. در مجموع آینده بازار ارز، طلا، مسکن، سهام و بازارهای دارایی جهانی با استفاده از دو ابزار «تطبیقی» و «عقلایی» پیش‌بینی شدند.

روزنامه مردم سالاری صفحه نخست امروز خود را به رشد تولید مسکن در پایتخت اختصاص داد و در تیتر یک خود نوشت:«احتمال مهاجرت بزرگ از پایتخت» روزنامه مردم سالاری در ادامه توضیح داد :طبق آمار خرید و فروش، رشد قابل توجه در تولید مسکن و هم‌چنین سکونت معناداری در ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه استان تهران اتفاق نیفتاده؛ با این حال حجم ساخت و سازها در استان‌های البرز و گیلان به عنوان مهاجرپذیرترین استان‌ها از تهران به ترتیب پنج و دو برابر شده است.

کارشناسان معتقدند که جهش قیمت مسکن، خروج دهک‌های پایین از تهران را به دنبال داشته است. قیمت مسکن در پایتخت طبق آخرین آمار بانک مرکزی در فروردین ماه ۱۳۹۸ به ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در هر متر مربع رسیده که به فاصله‌ی عمیق بین قدرت خرید متقاضیان مصرفی، بخصوص اقشار پایین‌دست با قیمت‌ها منجر شده است. معاملات اما ۷۳ و ۳۲ درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد. این در حالی است که گفته می‌شود حدود ۹۰ درصد خرید و فروش‌ها را دلال‌ها رقم می‌زنند.از سوی دیگر تعداد واحدهای مسکونی در حال ساخت طی نیمه اول سال ۱۳۹۷ در شهر تهران ۲۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و به ۴۰ هزار و ۶۰۰ واحد رسیده که حدود نصف معاملات شهر تهران است.

روزنامه همدلی صفحه نخست امروز خود را به گرامیداشت یازدهم اردیبهشت روز  آن ۷۰ درصد از کارگرانی است که زیر خط فقرند و رنجی که میکشند اختصاص داد در  تیتر یک خود نوشت:«رنجی که مدام می‌شود» روزنامه همدلی در ادامه توضیح داد: تنها دارایی‌شان یک روز در تقویم است که به نامشان ثبت شده؛ آن‌هم فرصتی برای بازگو کردن مشکلات ریز و درشت معیشتی‌شان است، شاید گوش کسی بدهکار شود.

آمارها روایت نگران کننده‌ای از وضعیت زندگی کارگران در ایران حکایت می‌کنند، حالا هر بار صحبت از خط فقر می‌شود، تصویری غمگین از سفره خالی در ذهن نقش می‌بندد. این تصویر در کنار آمار و ارقامی که گوشه‌ای از دخل و خرج کارگران را بازگو می‌کند. آمارهای غیر رسمی می‌گویند؛ در حدود ۷۰ درصد از کارگران زیر خط فقر مطلق هستند. 

مشکلاتشان یکی، دوتا نیست. نکته اینجاست با وجود سال‌ها آزمون و خطا هنوز توافق جامعی برای بهبود اوضاعشان میان دولت‌ها، اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی صورت نگرفته است. مصداق روشن این گفته را می‌توان در روند افزایش حقوق و دستمزد کارگران دید. طی سال‌های گذشته تاکنون، تصمیم برای افزایش دستمزد کارگران به بهانه‌های مختلفی از احتمال جو روانی تورم، به بن بست خورد. 

روزنامه جمهوری اسلامی صفحه نخست امروز خود را به سخنان مدیر اینستکس در جلسه‌ای با صاحبان صنایع و روسای شرکت‌های بازرگانی انگلیس در لندن اختصاص داد و در تیتر یک خود به نقل از  فیشر نوشت:«آماده اولین تبادل تجاری با ایران هستیم» روزنامه جهوری اسلامی در ادامه افزود: مدیر سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) در نشستی که با حضور فعالان اقتصادی، شرکت‌های تجاری، صاحبان سرمایه و مقام‌های دولت انگلیس در لندن برگزار شد، از آمادگی این شرکت برای انجام اولین تبادل تجاری با همتای ایرانی خود در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.

در این نشست که به همت وزارت تجارت بین‌الملل این کشور و اتاق بازرگانی ایران و انگلیس برگزار ‌شد فیشر درباره عملکرد این سازوکار توضیحاتی را ارائه و به نگرانی شرکت‌های انگلیسی برای انجام مبادلات مالی با ایران پاسخ داد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینستکس حسن روحانی حصر روز کار و کارگر روزنامه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۲۹ فروردین

روزنامه‌های امروز خراسان جنوبی را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده کنید.

حمایت جانانه از مدیران خطرپذیر در روزنامه آوای خراسان جنوبی و افتتاح 2 طرح عمرانی هرماه توسط سپاه در خراسان جنوبی در روزنامه امروز خراسان جنوبی عناوین تیتر روزنامه‌هایی است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خط و نشان فرمانده ارشد نظامی ایران برای اسرائیل: آماده هرنوع برخوردی هستیم
  • بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند !
  • بایدن: آدمخوار‌ها دایی ام را خوردند (فیلم)
  • (ویدئو) بایدن: آدم‌خوارها دایی‌ام را خوردند
  • تصاویر‌ صفحه‌ نخست‌ روزنامه‌های‌ امروز‌ را‌ مشاهده‌کنید.
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهارشنبه  ۲۹ فروردین ماه
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • مورد عجیب پنجشنبه‌ها
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۲۹ فروردین