Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@03:33:23 GMT

کتاب یا ما؛ کدام به هم طلبکاریم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۵۷۷۹

کتاب یا ما؛ کدام به هم طلبکاریم؟

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو در ایام ۱۰ روزه برپایی نمایشگاه کتاب تهران به معرفی ۳۰ کتاب مناسب در موضوعات و بخش‌های مختلف می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ١٠ صبح تا ٢٠ عصر در مصلی تهران برپا خواهد بود که مسلما امسال نیز اقشار مختلف جامعه با هر سطح  تحصیلات و پایگاه اجتماعی با حضور در نمایشگاه کتاب تهران  به دنبال تهیه کتاب های مورد نظر خود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که در نمایشگاه کتاب تهران ۳۲۰۰ ناشر با ۴۴۰ هزار عنوان کتاب  در صدها غرفه در مصلی تهران گردهم آمدند مسلما پیدا کردن کتاب های مناسب در حوزه های مختلف که یکی از دغدغه های مهم مخاطبان نمایشگاه به شمار میرود، با این حجم وسیع حضور ناشران، خیلی سخت خواهد بود.

بر همین اساس گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ایام 10 روزه برپایی نمایشگاه کتاب تهران به معرفی 30 کتاب مناسب در موضوعات و بخش های مختلف میپردازد که در این گزارش سه اثر مناسب در موضوعات سینما، شعر و قصه گویی از نظرتان میگذرد.

 

ما طلبكاريم

مساله زن هرچند در اسلام بسیار مورد تجلیل است و مورد احترام اما از محل تناقض‌های بین دین ما با نظریات غربی است؛ ذکر نظرات غربی ها درباره زن و نگاهشان به مسائل زنان، دیدگاه اسلام و انقلاب اسلامی در این زمینه را باید با هم سنجید و دست به نتیجه‌گیری زد و البته تأکید داشت که نگاه اسلام به زن کاملا متفاوت و مجلل‌تر از دیگران است.

انتشارات تلاوت آرامش وابسته به موسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر، كه سالهاست در حوزه‏‌های تخصصی مرتبط با زنان فعالیت می‏‌كند، كتاب «ما طلبكاریم» را به قلم نعیمه اسلاملو و محمدحسن زمان وزیری، با موضوع بررسی مقایسه‏‌ای نگاه اسلام و غرب به زن، با زبانی ساده و مستند، چاپ و منتشر كرده است.

این كتاب ضمن بیان مستند نگاه متعالی و ارزشمند اسلام به زن و جایگاه او در جامعه بشری، به نقد مبانی فمینیسم و سایر مكاتب و اندیشه‏‌های غرب درباره زن و ظلم‏هایی كه این تفكرات بر زنان روا داشته‏‌اند، می‏پردازد.

در مقدمه این كتاب آمده است: «تاریخ به خوبی گُواه ظلمهایی است که در ادوار مختلف و به گونه‏‌های متفاوت بر جنس لطیف وارد شده است. ظلم هایی که گاهی از روی جهالت؛ گاه از روی بَدَویت و بَربَریت؛ و گاه به دنبال تفکری که اساسش تنها لذت و دیگر ارزش های مادی است پدید آمده اند! ظلمی که زیر نقاب خوشرنگش با عناوینی چون طرفداری از حقوق زن، فمنیسم، آزادی و تساوی؛ ظالمانه‏‌ترین حقایق را در سرنوشت یک زن برجای می‏گذارد.

ما طلبکاریم! از تفکری که بدون در نظر گرفتن انسانیت زن؛ او را تنها در جسمش خلاصه کرده  و برای بهره جویی و سود جویی هرچه بیشتر؛ او را وارد عرصه رقابت های سنگین و بی حد و مرز بر سر زیبایی های جسمی و جنسیش می کند و بدیهی ترین حقوقش را که هماهنگ با فطرت و خلقت ویژه و ارزشمند زن و مایه آرامش  اوست از او سلب می کند. مجموعه ای که پیش روی شماست حاصل پژوهشی دقیق است در باب مقایسه ی دو نگاه متفاوت به زن، جایگاه و کرامت او. انتخاب با شماست!»

این كتاب در استقبال از سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی كه فرمودند: «در مسئله زن، ما از غرب طلبكاریم» توسط انتشارات تلاوت آرامش، ناشر تخصصی حوزه زن،‌حجاب،‌خانواده و سبک زندگی، به چاپ رسیده است.

نویسنده: نعیمه اسلاملو و محمدحسن زمان وزیری

ناشر: تلاوت آرامش

بخش: عمومی  سالن: شبستان  راهرو: 24  غرفه: 37

 

از نخلستان تا خیابان

شاعرانی در این سرزمین زندگی می‌کنند که هم مطرح هستند و هم به روز؛ یعنی خود را مقید به محتوایی خاص نمی‌کنند و سعی دارند نسبت به مسائل واکنش نشان دهند خصوصا واکنشی که نشان از تعهد و تکلیف آنان دارد. کافی است کمی به جایگاه علیرضا قزوه دقت کنید تا متوجه این بیان کوتاه بشوید.

«از نخلستان تا خیابان» او مجموعه‌ای از غزل‌ها، دوبیتی‌ها، رباعیها، مثنوی‌ها و نو سروده‌های شاعر متعهد و نویسندة انقلاب اسلامی علیرضا قزوه است که در 88 صفحه گرد آمده‌اند.

اشعار این مجموعه هرکدام به نوعی بیانگر سبک وشیوه شاعری قزوه می‌باشند. مضامین اجتماع،٬ فرهنگ جنگ و شهادت از جمله مصادیقی است که در اشعار قزوه به وفور یافت می شود.

غزل های این مجموعه درسال‌های پایانی جنگ و بیشتر به یاد شهدا سروده شده است. همچنین دوبیتی ها و رباعی‌ها در فاصله‌ سالهای 62 تا 65 دربرگیرنده مضامینی چون غم، غریبی، انتظار، آرزو و ...هستند.

در سروده‌ای از ایت کتاب می‌خوانیم:

شب است و سکوت است و ماه است و من

فغان وغم و اشک و آه است و من

شب و خلوت و بغض نشکفته ام

شب و مثنوی های ناگفته ام

بگو بشکفد بغض پنهان من

که گل سرزند از گریبان من

کجایند مستان جام الست

دلیران عاشق، شهیدان مست

همانان که از وادی دیگرند

همانان که گمنام ونام آورند ...

شاعر: علیرضا قزوه

ناشر: سوره مهر

بخش: عمومی  سالن: شبستان  راهرو: 27  غرفه: 44

 

من می مانم تو برگرد

ادبیات دفاع مقدس وصله محکم و پیوسته‌ای از ادبیات ماست؛ از چند دهه قبل شروع شده و این روزها نیز زمانه خوب و قدرمتند خودش را در بازار نشر دنبال می‌کند. نویسندگان بسیاری در این حیطه مشغول به قلم‌زنی هستند و این نیز به سبب پرمحتوا بودن و کارکرد داشتن این موضوع است.

در همین رابطه کتاب «من می مانم تو برگرد» از آثار تازه‌ای می‌باشد که به زیرچاپ رفته است. کتاب در پنج فصل و ۱۱۹ خاطره به قلم محمد حسن و صادق عباسی ولدی به بازخوانی بخشی از زندگی فردی و جهادی شهید قبادی پرداخته که همزمان با ایام سی ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و عرضه شده است.

علیرضا قبادی فرماندۀ شجاع و گمنام تخریب در منطقۀ حمای سوریه بود که با نام جهادی “سلیمان” معروف شده بود.

شهید قبادی متولد ۵ اردیبهشت سال ۶۷ و ساکن کرج، از شهدای تخریب‌چی مدافع حرم بود که چندی پیش داوطلبانه عازم سوریه شد و ۲۶ اردیبشهت ۹۶ در راه دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) توسط تروریست‌های تکفیری در حومه دمشق به فیض شهادت نائل شد.

این فرمانده مدافع حرم یک مستشار نظامی بود که وظیفۀ آموزش تخریب به بخشی از نیروهای ارتش سوریه را بر عهده داشت که شهادت او تاثیر عمیقی بر سربازان و افسران سوری گذاشت.

در برشی از کتاب آمده است:

… درگیری شروع شد. باید حواسمان را جمع می‌کردیم که تلفات ندهیم. بعد از چند ساعت درگیری و خالی کردن خشاب‌ها، وقت آن رسید که محاصره را تنگ کنیم و برویم سراغشان تا کار یک‌سره شود. جلوی ساختمان که رسیدیم، درگیری همچنان ادامه داشت. علیرضا خم شد و رفت سمت ورودی ساختمان. هرچه مین و تله گذاشته بودند که پایمان به پله‌ها باز نشود، خنثی کرد و اشاره کرد برویم داخل. خودش قبل از همة ما حرکت کرد. نیم‌ساعت بعد دیگر صدای شلیک به گوش نمی‌رسید ... .

نویسنده: محمد حسن و صادق عباسی ولدی

ناشر: انتشارات شهید کاظمی

بخش: عمومی  سالن: شبستان  راهرو: 18  غرفه: 23

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران اخبار نمایشگاه پیشنهاد کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه «بازار کتاب» برای اعلام حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به پنل کاربری خود در سامانه V.bazarketab.ir مراجعه و در بخش طرح‌های فروش، پس از مطالعه قوانین و مقررات حضور و تایید آیین‌نامه نسبت به ثبت‌نام در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام کنند.

حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه منوط به تایید نهایی درخواست‌ها از سوی مدیر سامانه است و نتیجه نهایی بررسی درخواست‌ها در پنل کاربری کتابفروشی‌ها قابل مشاهده است.

به کتابفروشی‌هایی که حضورشان در بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تایید شده است برای بارگذاری نهایی محصولات فروشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد