Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@17:10:22 GMT

آفت ملخ مراکشی باغات زیتون رودبار گیلان را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۶۵۴۷

آفت ملخ مراکشی باغات زیتون رودبار گیلان را تهدید می‌کند

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه آفت ملخ مراکشی باغات زیتون این شهرستان را تهدید می‌کند گفت: از مسئولان گیلان و وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم خطر شیوع این آفت را در استان جدی بگیرند. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ ‌منوچهر جمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آفت ملخ مراکشی باغات زیتون رودبار و سایر شهرستان‌های نزدیک آن را تهدید می‌کند اظهار داشت: از مسئولان گیلان و وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم اقداماتی پیشگیرانه اساسی در این زمینه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودبار در مجلس سمپاشی، واگذاری کارت‌های زرد و توزیع پروتئین بین باغداران رودبار را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برای مبارزه جدی با ورود آفت ملخ مراکشی و تا قبل از بحرانی شدن این موضوع باید تمهیدات ویژه‌ای توسط دستگاه‌های ذیربط اندیشیده شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبارزه با آفت مگس زیتون را نیز یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مهم شهرستان رودبار اعلام کرد و گفت: طبق تحقیقات علمی انجام شده این آفت در زمانی که درجه و دمای هوا پایین‌تر باشد فعالیت بیشتری از لحاظ تکثیر و زاد و ولد از خود نشان می‌دهد.

گزارش تسنیم از توقف ملخ‌های صحرایی در مرز خوزستان به روایت تصویرگزارش ویدیویی تسنیم از توقف ملخ‌های صحرایی در مرز خوزستان + فیلمسمپاشی هوایی ملخ‌های صحرایی در جنوب کرمان از چهارشنبه آغاز می‌شود

جمالی سمپاشی اصولی باغات زیتون و توجه باغداران به هشدارها و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را ضروری خواند و تصریح کرد:‌ عمده مشکل شیوع آفت مگس زیتون در باغاتی است که تکلیف مشخصی ندارند و به نوعی توسط صاحبان و مالکانشان رها شده‌اند.

وی روند ساخت سد دیورش را نیز مورد اشاره قرار داد و با اعلام اینکه این پروژه هم‌اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز داشت: در حال حاضر مراحل مطالعات و تجهیز کارگاه انجام شده اما تنها مشکل و ضعف این پروژه عدم پرداخت مطالبات پیمانکار و مجری طرح است.

نماینده مردم رودبار در مجلس اختصاص 50 میلیارد تومان تسهیلات به پروژه سد دیورش در خلال سفر رئیس‌جمهور به گیلان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: امیدواریم رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبالغ یاد شده را هر چه زودتر در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه اجرای پروژه آزاد راه قزوین به رشت را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: 8 کیلومتر از این آزاد راه باقیمانده است که برای تسریع در روند ساخت و تکمیل آن،‌ پروژه در قالب 2 طرح 4 کیلومتری به دو پیمانکار مجزا واگذار شده است.

جمالی با بیان اینکه در حاشیه اجرای پروژه آزاد راه قزوین به رشت اقداماتی نیز برای حفظ بازار بزرگ زیتون رودبار اندیشیده شده است تصریح کرد:‌ طبق برنامه مقرر شده است تا مسیر قزوین به رشت از طریق تونل و مسیر رشت به قزوین از وسط بازار رودبار اجرایی شود.

وی از اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ساخت 8 کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین به رشت خبر داد و ابراز داشت: حفظ بزرگترین بازار عرضه زیتون و محصولات جانبی آن در رودبار از مزیت‌های مهم طرح جدید احداث این آزاد راه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر در ۱۰۵ هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶۴۵ هزار تن انواع میوه‌ها تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.
اردشیر شهرکی تصریح کرد: ۶۳ درصد باغات میوه این استان را نخلستان با تولید سالیانه بیش از ۲۸۰ هزار تن انواع خرما به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:  سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشوراست .
شهرکی موز را از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان معرفی کرد و افزود: این میوه نسبت به سایر محصولات گرمسیری با بیش از هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: با مشارکت کشاورزان و بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور در صدد افزایش سطح موزستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان هستیم تا در آینده نزدیک کشور را از واردات موز بی نیاز کنیم.

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار
  • بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • محور رودبار جنوب به کهنوج بازگشایی شد
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی