Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:09:38 GMT

درمان نابینایی ناشی از سرطان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۷۶۹۷

درمان نابینایی ناشی از سرطان

تهران- ایرنا- محققان دانشگاه ساری در انگلیس، به روشی دست یافتند که قادر به بهبود بینایی در نوعی اختلال دید به نام رتینوپاتی ناشی از سرطان است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، نوعی اختلال بینایی ناشی از سرطان به نام رتینوپاتی خودایمنی وجود دارد. در این عارضه سیستم ایمنی بیمار به پروتئین‌های شبکیه چشم حمله می‌کند و دید بیمار به مرور مختل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حالت معمولا با شب‌کوری آغاز می‌شود. برخی از پزشکان این عارضه را بر اثر سرطان‌ و روش‌های درمانی آن مانند شیمی‌درمانی، می‌دانند.
محققان به منظور مطالعه روش‌های درمانی این عارضه، ایمپلنت‌های استروئیدی را به چشم یک بیمار 73 ساله تزریق کردند.
این ایمپلنت‌ها به آرامی استروئیدهایی به نام کورتیکواستروئید (کورتون) را وارد چشم کردند. این دارو از حمله آنتی بادی‌های سیستم ایمنی به پروتئین جلوگیری می‌کند.
نتایج نشان داد برخی اختلالات ناشی از بیماری و بینایی بیمار تا حد زیادی با استفاده از این روش بهبود یافته است.
این اولین بار است که با استفاده از یک روش درمانی، بینایی بیمار بر اثر عارضه رتینوپاتی ناشی از سرطان بهبود یافته است؛ گرچه این روش نیازمند بررسی و مطالعات بیشتر است و ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد.
نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Ophthalmology منتشر شده است.
علمی **9259**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي رتينوپاتي استروئيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مریم مشهود رئیس اداره دارو سنتی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند.

وی تاکید کرد: این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار کند، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه شود و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

مشهود همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیرقانونی و بی‌ضابطه نیز اظهار کرد: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد.

وی ادامه داد: چنانچه بیمار قبلی که زالودرمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صیدشده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

رئیس اداره دارو سنتی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو، تنها ۲ روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم‌سازی زالوی مصرف‌شده قابل قبول است.

مشهود گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال‌کننده تصور می‌کند که زالو از بین رفته در حالی که اینطور نیست و در صورتی که معدوم نشود، در طبیعت دوباره به چرخه باز می‌گردد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌ها باشد.

کد خبر 845930 منبع: ایسنا برچسب‌ها طب سنتی وزارت بهداشت و درمان خبر مهم سازمان غذا و داروی ایران

دیگر خبرها

  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون