Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛دبیر برگزاری مسابقات موشک های آبی در دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت : در پایان این رقابت ها ، در رده ارتفاع  تیم های تُرنادو، نوربند‌ و مرکز کارآفرینی هر سه از دانشگاه سمنان به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

محمود عبدوس افزود : در بخش برد این رقابت ها نیز تیم های فالکن‌ از دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر و هیواد و نوربند از دانشگاه سمنان به مقام های اول تا سوم رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در رده هدف با توجه به اینکه طبق قوانین بازی تیمی به مقام دست می یابد که موشک آبی به مکان موردنظر اصابت کند گفت : تنها موشک آبی تیم شهاب از دانشگاه سمنان به هدف مورد نظر اصابت کرد و به مقام اول این رده دست یافت.

دبیر برگزاری مسابقات موشک های آبی در دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد : این دوره از مسابقات به مدت 2 روز در سه رشته ارتفاع، برد و هدف با حضور 87 دانشجو در قالب 28 تیم از 13 دانشگاه کشور به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گفته عبدوس ؛  دانشگاه های خواجه نصیر ، پلی تکنیک امیرکبیر، فردوسی مشهد، بجنورد، تبریز، سمنان، یزد، آزاد شهر قدس و غیرانتفاعی خیام مشهد، تیم های شرکت کننده در این رقابت بودند .

وی با بیان اینکه رقابت موشک های آبی از شاخه های تخصصی رشته مهندسی مکانیک محسوب می شود، تصریح کرد: حضور دانشجویان دیگر رشته های مهندسی در این دوره از رقابت ها نشان از علاقه مندی این قشر به طراحی و ساخت دارد و با برنامه ریزی درست و منطقی مسوولان می توان این انگیزه ها را به سمت صنعتی شدن سوق داد.

عبدوس، با مطلوب شمردن کیفیت پنجمین دوره رقابت های کشوری موشک های آبی در دانشگاه سمنان، ادامه داد: افرایش‌ شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها نسبت به دوره های گذشته هیجان و حس رقابت را بین دانشجویان افزایش داد.

دبیر برگزاری رقابت موشک های آبی کشور در دانشگاه سمنان با اشاره به زمان‌بر بودن طراحی موشک های آبی و هزینه بالای ساخت آن برای دانشجویان، بیان کرد: صنایع می توانند بهترین حامیان مالی دانشجویان طراحی و ساخت باشند و از این افکار و ایده ها برای ارتقای کیفیت محصولات ایرانی بهره گیرند.

موشک های آبی با استفاده از بطرهای پلاستیکی ساخته شده و بواسطه ی آب و فشار هوا پرتاب می شوند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی دانشجو رقابت مکانیک یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این مسابقات ۲ هزار و ۳۰۰ کاراته‌کا به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان تا امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد همدان رقابت دارند.

دختران کاراته کا در پیکار‌های رده سنی جوانان در پنج وزن باهم رقابت کردند و نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند:

وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱. غزل فتحی چشمه از استان لرستان
۲. فاطمه جعفرنژاد از استان تهران
۳. یسنا زرین از استان آذربایجان
۳. دنیا نوروزی عین القاضی از استان همدان

وزن ۵۳- کیلوگرم:
۱. زهرا رضازاده از استان اصفهان
۲. سوگل سروری از استان کرمانشاه
۳. ریحانه روزبهانی از استان تهران
۳. سوگند عیاری از استان تهران

وزن ۵۹- کیلوگرم:
۱. سارینا نوری از استان سیستان و بلوچستان
۲. فرناز عادلی دهنوی از استان اصفهان
۳. محیا نادری از استان همدان
۳. هلیا کماسی از استان تهران

وزن ۶۶- کیلوگرم:
۱. غزل یزدانی از استان البرز
۲. مهسان خدارحمی از استان تهران
۳. مائده نجفی از استان تهران
۳. دیانا افتخاری از استان کردستان

وزن ۶۶+ کیلوگرم:
۱. سارا پاداش از استان قم
۲. مائده شالی از استان قزوین
۳. فاطمه عابدی از استان مازندران
۳. مهلا صداقت از استان مازندران

این پیکار‌ها امروز پنجشنبه در رده سنی بزرگسالان پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد