Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@13:54:11 GMT

رشد ۲۱ درصدی تلفات جاده ای موتورسواران و عابران پیاده گلستان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۸۸۰۵

رشد ۲۱ درصدی تلفات جاده ای موتورسواران و عابران پیاده گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میقانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در سال ۹۷ تعداد کشته شدگان موتورسوار و عابر پیاده گلستان ۱۷۰ نفر بوده که در مقایسه با سال ۹۶، رشد ۲۱ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: موتورسواران با متوسط سن ۳۰ سال و آمار ۴۰ درصدی بیشتر این فوت شدگان را تشکیل می دادند.

میقانی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد کشته شدگان بر اثر ضربه به سر در همان محل حادثه جان خود را از دست دادند، گفت: بررسی های کارشناسی نشان می دهد که بسیاری از موتورسواران در حین رانندگی مشغول ارسال پیامک یا تماس با تلفن و بدون کلاه ایمنی بودند که با این حادثه روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شواهد و تجربیات ثابت کرده که استفاده راکبان از کلاه ایمنی، توجه به هشدارها و علائم ایمنی موجود در راه ها و توجه به جلو در حین رانندگی نقش بسیاری برای رانندگی و عبور ایمن آنان دارد.

کد خبر 4605486

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود.

به گزارش مشرق، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص ترددهای عابرین در معابر توضیح داد و گفت: برابر ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی عابرین پیاده مکلف هستند در هنگام عبور از سطح معابر حتماً از پیاده رو عبور کنند.

وی افزود: در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور کنند و دلیل آن هم این است که وسایل نقلیه‌ای که از روبرو در حال تردد هستند آنها را ببینند و اگر یک درصد حواس راننده پرت شد و به سمت آنها رفت عابرین بتوانند جان خود را نجات دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بر اساس همین ماده ۲۱۵ عابرین پیاده گرامی از پریدن و دویدن ناگهانی در سطح معابر باید جدا خودداری کنند.

سرهنگ مؤمنی افزود: همچنین تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است و اگر زمانی که می‌خواهند به سمت دیگر بروند باید از گذرگاه‌های عابرین پیاده و پل‌های هوایی که به همین منظور تعبیه شده است استفاده کنند.

وی گفت: عابر پیاده ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می‌کند مسلماً اگر تصادفی برای او روی دهد همکاران بنده به او نیز سهم تقصیر می‌دهند. بله عابرین پیاده هم بر اساس ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در تصادفاتی که از محل‌های ممنوع عبور می‌کنند سهم تقصیر می‌گیرند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است. وقتی این آمار را بررسی می‌کردیم دریافتیم که بالای ۶۰ درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابرین در معابر بزرگراهی بوده است. یعنی جایی اتفاق افتاده است که دقیقاً عابرین پیاده نباید از آنجا تردد می‌کردند. در تمام این ۶۰ درصد به عابرین پیاده سهم تقصیر داده‌ایم.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند
  • افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران