Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از آن‌جا که امسال، سال رونق تولید نامگذاری شده است در نمایشگاه پیش‌رو پردیس محیط زیست و انرژی پژوهشگاه از دستگاه میکرو CHP رونمایی می‌کند.

جابر نشاطی، رئیس پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه به کارکرد این دستگاه اشاره کرد و گفت: دستگاه میکرو CHP با استفاده از موتور گاز‌سوز داخلی خودرو و انجام تغییراتی بر روی آن ، به موتور دائم‌سوز تبدیل شده و به این ترتیب می توانیم برق و حرارت را همزمان تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشاطی افزود: پژوهشگاه با این دستگاه توانسته به راندمانی حدود 94 درصد دست یابد و این بدان معنی است که 94% از انرژی ورودی را قادر است به الکتریسته و حرارت تبدیل کند که از این میان 30 درصد آن انرژی الکتریکی و 64 درصد مابقی حرارت است.

رئیس پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه با تاکید بر این‌که قیمت نمونه ساخته شده در این مجموعه 50 درصد قیمت نمونه‌های خارجی است گفت: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم با همکاری شرکت توسعه دهنده، شرکت ملی نفت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تولید این دستگاه را تجاری‌سازی کنیم.

وی به دیگر دستاورد دیگر این پردیس که در ایام نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد نیز اشاره کرد و افزود: اواخر سال گذشته پروژه ساخت و طراحی 17 سنسور در پژوهشگاه به اتمام رسید و تحویل نهایی‌آن‌ها به کارفرما صورت گرفت، از این رو واگذاری دانش فنی آن در ایام نمایشگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: 17 سنسور ساخته شده در پژوهشگاه شامل ساخت و طراحی سنسور‌های آب، هوا و خاک است و پژوهشگاه درصدد است که واگذاری دانش فنی آن‌ها به زودی انجام شود، از این رو در زمینه سنسور‌های لکه‌های نفتی TPH و PAH مذاکرات اولیه انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک دانش فنی آن به شرکت‌های توسعه‌دهنده واگذار شود.

رئیس پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه در خصوص واگذاری دانش فنی دیگر سنسور‌ها نیز گفت: مذاکراتی با دانشگاه تهران صورت گرفته و چنانچه به توافقات نهایی دست یابیم مابقی سنسور ها نیز به تولید انبوه خواهند رسید و لازم به ذکر است که تمامی این سنسور‌ها در شرکت نفت فلات قاره و پایانه‌های نفتی با موفقیت مورد ارزیابی میدانی قرار گرفته‌اند.

نشاطی به انجام فعالیت‌های این پردیس در حوزه توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پروژه‌های میدانی که در این سازمان در حال انجام است، این آمادگی وجود دارد که در حوزه پاک‌سازی خاک‌‌های آلوده، آب‌های زیرزمینی الوده و تصفیه پساب‌های صنعتی و بهداشتی به تمامی صنایع خدمات خود را ارایه کنیم.

رئیس پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه یکی از مسئولیت‌های اجتماعی را کمک به حادثه‌دیدگان سیل اخیر در کشور دانست و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت این آمادگی را دارد که در صورت شکستگی در خطوط لوله که منجر به آلودگی آب‌های سطحی شده است با استفاده از تکنولوژی بوم و پد این سازمان اقدامات پاک‌سازی را انجام دهد.

وی در همین راستا تصریح کرد: در زمینه تصفیه پساب‌های بهداشتی و صنعتی و مبارزره با حشرات ناقل بیماری و ساخت و طراحی تصفیه پساب‌های صنعتی و بهداشتی پرتابل نیز پژوهشگاه آماده است تا به مناطق آسیب‌دیده کمک‌رسانی نماید.

نشاطی به سابقه بالغ بر 50 ساله این پردیس در پژوهشگاه نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه در حوزه‌های محیط‌زیست، خوردگی، انرژی و آنالیز دستگاهی از تجارب ارزنده‌ای برخوردار است و عمده پروژه‌هایی که در این زمینه‌ها انجام می‌شوند از نوع میدانی محسوب می‌شوند و با توجه به انباشت دانش که در این حوزه‌ها وجود دارد از تمامی افرادی که در صنعت نفت و خارج آن فعالیت می‌کنند دعوت می‌شود تا برای حل چالش‌ها و معضلات خود به این سازمان مراجعه کنند.

نشاطی ادامه داد: در حوزه خوردگی یکی از فعالیت‌های اساسی این پردیس در انجام پروژه مدیریت خوردگی است که برای اولین بار در کشور تدوین و پیاده‌سازی می‌شود و امیدواریم با اجرای این پروژه بتوانیم نتایج آن را به کل صنعت نفت تعمیم دهیم.

وی به دیگر امکانات این سازمان اشاره کرد و گفت: در زمینه طراحی و تدوین نرم افزار مدیریت انرژی به خصوص نرم افزار EPAT اشاره نمود که در داخل صنعت نفت و خارج آن نظیر نیروگاه‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

169 / 20 دستاورد پژوهشگاه صنعت نفت دستگاه میکرو CHP برق و حرارت طراحی سنسور‌های آب دانشگاه تهران واگذاری دانش فنی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برق و حرارت دانشگاه تهران واگذاری دانش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس

از جمله رویدادهای قابل توجه در شب میلاد امام حسن (ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزار مراسم عقد زوج‌های جوان و رونمایی از مجموعه کتاب‌های سر دلبران بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم متنوعی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد؛ از برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان و پخش کیک 150 کیلویی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) تا رونمایی از مجموعه کتاب‌های سر دلبران.

رونمایی از مجموعه کتاب «سر دلبران»

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «سر دلبران» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادیب مسیحی لبنان در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» نوشته میشل کعدی است به همت انتشارات ایران راهی بازار نشر شده و به بیان جایگاه اهل بیت علیهم‌السلام در بیان ادیبان مسیحی پرداخته است.

این مجموعه شش جلدی با عنوانی از جمله «زهرا(س) سرآمد بانوان اهل ادب»؛ «در پیشگاه امام حسن مجتبی(ع)»؛ «امام حسین(ع) الگویی از یک پیام»؛ «امام زین‌العابدین(ع) و اندیشه مسیحیت» سیره اهل بیت(ع) را در نگاه ادبیان مسیحی بررسی کرده است.

در این مراسم شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ؛ عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب؛ تعدادی از میهمانان خارجی و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

حضور وزیر ارشاد در مراسم عقد زوج‌های جوان

برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان و حضور آنها در سالن مصلای امام خمینی (ره) یکی از رویدادهای قابل توجه برای مردم و حاضران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

وزیر فرهنگ هم در مراسم عقد یک زوج جوان که در غرفه ازدواج آسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، حاضر شد و از نزدیک با چند زوج جوان صحبت کرد.

اجرای گروه نونهالان نیز بر شادی مردم در این مراسم افزود و در انتها، این زوج جوان کیک 150 کیلویی را که به مناسبت میلاد امام حسن (ع) تهیه شده بود، برش زدند. مراسم پذیرایی از مردم با این کیک 150 کیلویی صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از غرفه بشری بازدید کرد. طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • زندگی ایرانیان در عصر قاجار در فرانسه رونمایی شد (+عکس)
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • رونمایی از پویش «با انرژی»
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس