Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@01:21:44 GMT

آخرین فرصت برای بازماندگان نسل رویایی بارسلونا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۹۳۰۹

آخرین فرصت برای بازماندگان نسل رویایی بارسلونا

10 سال قبل، سر الکس فرگوسن گفت بهترین تیمی بوده که با آنها روبه‌رو شده اما آنهایی که از نسل خارق‌العاده بارسلونا باقی مانده‌اند هنوز کارهای زیادی برای انجام دارند.

به گزارش ورزش سه،  سه نفر مانده‌اند و وقتی لیونل مسی، سرخیو بوسکتس و جرارد پیکه در بازی امشب مقابل لیورپول قرار می‌گیرند، بهترین فرصت برای یک قهرمانی دیگر در اروپا و شاید آخرین قهرمانی در کنار یکدیگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم جذاب پپ گواردیولا با ارائه نمایشی فوق‌العاده با 2 گل در فینال رم در سال 2009 منچستریونایتد را شکست داد تا سه‌گانه‌اش تکمیل شود و فرگوسن گفت: «تا به حال برابر هیچ تیمی اینطور محو نشده بودیم.» دو سال بعد تیم فرگوسن دوباره شکست بدی برابر بارسلونا خورد و بعد از آن فینال ویمبلی. مربی اسکاتلندی درباره تداوم این گروه از بازیکنان بارسا ابراز تردید کرد و اینکه آیا کسی می‌تواند جایشان را بگیرد: «تیم‌های بزرگ هر کدام دورانی دارند و آنها در حال حاضر بهترین تیم اروپا هستند اما نمی‌شود همیشه بازیکنی مثل ژاوی، آندرس اینیستا و لیونل مسی داشت، تقریبا غیرممکن است.»


ژاوی و اینیستا رفته‌اند و جایشان را به ایوان راکیتیچ و این اواخر آرتور ملو داده‌اند که این دومی ظرفیت تبدیل شدن به همان نوع بازیکنی که اسلافش بودند را دارد. مسی ماه آینده 32 ساله می‌شود، بوسکتس دو ماه دیگر 31 ساله می‌شود و پیکه 32 ساله است و این سه توانسته‌اند چرخه جدید موفقیت تیم را هدایت کنند.


اما از برخی جهات، فرگوسن درست می‌گفت. شاید دیگر هرگز نتوانند سبک فوتبال گواردیولا را به طور کامل اجرا کنند دلیلش این است که تا حدی پرسینگ فوتبال مالکانه را خنثی کرد ضمن اینکه آن گروه از بازیکنان منحصر به فرد بودند. بعد از قهرمانی سال 2011، تنها یک بار در سال 2015 بارسلونا قهرمان شد. وقتی در سال 2009 بارسلونا قهرمان شد، لالیگا را فتح کرده بود و آن نخستین جام از هشت قهرمانی در 11 سال بعدی بود که آخرین آنها شنبه گذشته قطعی شد. خوسپ بارتومئو رییس بارسلونا گفت: «هدف ما حالا سه‌گانه است.»


او می‌داند سلطه داخلی تحت‌الشعاع ناکامی‌های اروپایی قرار گرفته و صرفنظر از اینکه در جام حذفی اسپانیا هم قهرمان شوند یا نه، فصلشان با پیروزی برابر لیورپول و بعد، فینال 11 خرداد با تاتنهام یا آژاکس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


مسی، بوسکتس و پیکه روی هم در 34 نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌اند و اگرچه احتمالا فرصت بیشتری برایشان پیش بیاید اما هیچ چیز قطعی نیست. اگر بعدی به اندازه این یکی طول بکشد، مسی 36 ساله می‌شود.

 


وقتی ارنستو والورده در ابتدای فصل قبل هدایت بارسلونا را به دست گرفت، تیم، زخمی دو شکست سوپرجام برابر رئال مادرید در سوپرجام اسپانیا بود و پیکه گفت: «برای نخستین بار احساس می‌کنم پایین‌تر از آنها هستیم.» حالا با 18 امتیاز اختلاف نسبت به آنها در صدر جدول هستند و فصل قبل هم 17 امتیاز بیشتر داشتند اما احساس کمبود در رقابت‌های اروپایی همچنان وجود دارد. در پنج سال گذشته چهار بار نام مادرید روی جام حک شده است.


برای باقی‌ماندگان یکی از شاخص‌ترین تیم‌های تاریخ بارسلونا، زمان رو به پایان است. شاید چرخه جدیدی در راه باشد؛ آرتور، عثمان دمبله، کلمان لنگله و کارلس آلنیا.


فرنکی دیونگ شاید در فینال مادرید آخرین بار برابر بارسلونا قرار گیرد اما این آخرین بازی او برای آژاکس خواهد بود قبل از اینکه به کاتالان‌ها ملحق شود. او ممکن است نتواند جای بوسکتس را بگیرد اما این بازیکن 21 ساله قطعا جایگاه او را به چالش می‌کشد.


پیکه یکی از ستاره‌های بارسلونا در قلب دفاع بوده اما برای او هم برنامه‌هایی دارند. ژان کلر تودیبو 19 ساله، ژانویه از تولوز خریداری شده و ماتیس دلیخت هم می‌تواند دنبال دیونگ از آژاکس بیاید.


درباره مسی شاید هرگز جانشینی وجود نداشته باشد اما چهار قهرمانی اروپا یکی کمتر از کریستیانو رونالدو است و این یعنی فصل آخر کتاب رکوردها هنوز کامل نشده.


لیورپول شاید همان مشکلات یک دهه قبل منچستریونایتد را داشته باشد. فرگوسن گفت: «ما هرگز نتوانستیم مسی را کنترل کنیم اما احتمالا خیلی‌های دیگر هم همین را خواهند گفت.»


منبع: رویترز/ترجمه ایران ورزشی

بارسلونا لیورپول

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا لیورپول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

استقلال ملاثانی در اولین بازی حذفی مقابل نماینده کنگان به برتری دست پیدا کرد و در دومین بازی جام حذفی که مقابل دیگر تیم‌لیگ‌برتری نفت آبادان بود عملکرد قابل قبولی داشتند و توانستند با هدایت سیاوش اکبرپور سرمربی جوان خود در زمین حریف در ضربات پنالتی به برتری دست پیدا کنند و شگفتی ساز باشند.

استقلال ملاثانی فصل گذشته با حذف دو تیم لیگ یکی و تیم لیگ برتری مس کرمان شگفتی ساز این رقابت ها بود و تا مرحله یک چهارم بالا آمد و در مقابل هوادار از گردونه رقابت ها حذف شد.

و حالا در سومین دیدار مرحله حذفی باید به مصاف سپاهان بروند تیمی که در ابتدای لیگ شرایط بسیار خوبی داشت ولی هرچه لیگ هفته های خود را پشت سر گذاشت شرایط این تیم آن چیزی که هواداران می‌خواستند نشد و شش شکست پیاپی و حذف در آسیا و دور شدن از کورس قهرمانی لیگ برتر سپاهان را به جام حذفی رساند.

سیاوش اکبرپور که در نیم فصل دوم هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و نتایج قابل قبولی با این تیم کسب کرده و یک آمار جالب که از ابتدای این فصل استقلال ملاثانی در لیگ یک به ثبت رسانده این است که این تیم تا به حال در دیدارهای خانگی باختی را نداشته و این مسئله کار را برای هر تیمی در بازی اهواز سخت می‌کند.

استقلال ملاثانی که متشکل شده از بازیکنان باتجربه و جوانان اهوازی است و تمامی بازیکنان این‌تیم خوزستانی هستند یک آمار ویژه دیگری در فوتبال به نام خود ثبت کرده اند که مشابه آن در اسپانیا و تیم اتلتیکو بیلبائو است.

در ترکیب استقلال بازیکنان نامداری از جمله علی حمودی که سابقه بازی در سپاهان هم دارد حضور دارد و دیگر بازیکنانی که سابقه قهرمانی در ایران و حضور در جام باشگاه‌های آسیا را دارند که می‌توان به احسان علوان زاده، محمد اهل شاخه، امید خالدی،وحید نامداری،احمد جبوری، میثم شاهمکوند، دانیال مومنی،امید صیدالیو میلاد پاک پرور حضور دارند که نشان می‌دهد تیم دست و پا بسته ای نیستند.

دیگر خبرها

  • اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان
  • تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد / فیلم
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • لیست رویایی تیم ملی ایتالیا برای لیگ ملت‌ها؛ حضور یک بازیکن آمریکایی!
  • ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟ / فیلم
  • ترنت الکساندر آرنولد یک قرار شام رویایی را با حضور جرارد، زیدان و کریستیانو رونالدو تصور می کند! / فیلم
  • لیست خرید رویایی اوسمار ویرا؛ مهدی قائدی، رامین رضاییان و شهریار مغانلو!
  • (ویدئو) رویایی که برای صهیونیست‌ها تبدیل به کابوس شد
  • ببینید | رویایی که برای صهیونیست‌ها تبدیل به کابوس شد
  • برایان دنیلسون مقابل ویل آسپری؛ بازی رویایی پایانی تلخ داشت