Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدحسین جعفری رئیس سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ضمن خیرمقدم به مسئولان و مهمانان حاضر، یاد و خاطره استاد وکیل بهمن کشاورز رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش در شهر جهانی یزد دستاورد‌ها و نتایج خوبی را برای جامعه وکلالت و مردم دربراشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کانون وکلا قدیمی‌ترین و بزرگترین نهاد مدنی کشور است که نقش بی بدیلی در دادرسی عادلانه دارد  بدون شک دادرسی عادلانه، رکن اصلی آن وکیل است و وکلا قشر مرجع هستند که همه‌ی اقشار و زخم خوردگان و تبه کاران و غیره از وکلا خدمات حقوقی می‌گیرند.

رئیس سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران با اشاره به سخنان مرحوم بهمن کشاورز مبنی بر اینکه وکلا در دفاع از ظلم، خیانت در امانت نمی‌کنند، اظهار داشت: دفاع از مجرم در چارچوب قانون است و وکلا نباید انگ بخورند.

جعفری با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از کانون‌های وکلا گفت: کانون‌های وکلا یک نهاد خودگردان هستند و ظرفیت‌های بسیاری دارند، وکلا همواره پیشتیبان مردم بوده و طبیب درد‌های آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه کانون وکلای یزد از سال ۹۵ منتزع شده و فعالیت را در بافت تاریخی شروع کرده است، افزود: برای اولین بار در کشور کلینیک حقوق شهروندی را در کانون وکلای یزد راه اندازی کردیم و همچنین توانستیم اولین مرکز حقوق کودک را دایر کنیم و در این زمینه پیشتاز باشیم.

۶۰۰ هزار فارغ التحصیل بیکار در کشور

رئیس کانون وکلای استان یزد با انتقاد از اینکه دادگستری ظرفیت آموزش‌های لازم را ندارد و به گفته مقامات قضایی، دادگستری ظرفیت کارآموز را ندارد، اظهار داشت: ۶۰۰ هزار فارغ التحصیل بیکار داریم، متاسفانه وعده‌هایی دادند، ولی این مسئله هنوز حل نشده است.

جعفری ادامه داد: درسال ۹۷ حدود ۸۰ هزار نفر در آزمون وکالت شرکت کردند که از این تعداد، ۲۰ درصد از آن‌ها شاغل و کارکنان داگستری هستند. متاسفانه در مسائل اجتماعی ناچاریم از بد بدتر را انتخاب کنیم. مشکل ما ورود افرادی به کانون وکلااست که صلاحیت ندارند و وارد عرصه وکالت می‌شوند و این حرفه را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه دفاع از حیثیت جان و مال مسلمانان از اهداف کانون‌های وکالت است، گفت: وکیل باید قدرت داشته باشد، باید استقلال داشته باشد تا بتوانند با شجاعت از حقوق مردم دفاع کند.

رئیس کنون وکلای دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: برای بالا بردن اعتماد مردم باید کیفیت کار را بالا برد و تبدیل لیسانس بیکار به وکیل بیکار خطر ناک‌تر است که باید در این جریان نیز برنامه ریزی شود تا افراد لایق وارد عرصه وکالت شوند.

جعفری تصریح کرد: باید نخبگان را هدایت کنیم تا در مسیر عدالت گام بردارند و دانشجویان رشته حقوق نیز باید جنبش و حرکت داشته باشند.

وی از راه اندازی نخستین دبیرخانه مرکزی اخلاق حرفه‌ای وکالت در یزد خبر داد و گفت: بنا داریم تا در این دبیرخانه جایزه‌ای را تحت عنوان جایزه استاد کشاورز اختصاص دهیم، تندیسی هم تدارک دیده شده که افراد و وکلایی که اخلاق حرفه‌ای دارند این جایزه اخلاق به آن آن‌ها تقدیم شود.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره علمای استان یزد، بیان داشت: بذر هویت اخلاقی زنان و مردان یزد، بزرگ مردانی همچون آیت الله طباطبایی، آیت الله حائری یزدی، آیت الله محقق داماد و آیت الله شیخ غلامرضا خراسانی و سایر علما کاشتند که در کنار دارالعباده شهر یزد رهبر معظم دارالعلم اعلام کردند و اخلاق مردم یزد نیز باید جهانی شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند