Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@09:38:41 GMT

قابلیت تصویر در تصویر برای نسخه بعدی فایرفاکس

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۹۹۴۸

قابلیت تصویر در تصویر برای نسخه بعدی فایرفاکس

کمپانی موزیلا قصد دارد که حالتی به نام تصویر در تصویر(PiP)  را برای مرورگر خود عرضه کند. این قابلیت ویدیوها را در پنجره‌ای جدای از صفحه مرورگر باز می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ghacks، قابلیت تصویر در تصویر به‌ صورت اختصاصی برای کاربرانی طراحی‌شده است که می‌خواهند در هنگام انجام کارهای دیگر در این مرورگر به تماشای ویدیو بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته این مکانیسم محبوب در حال حاضر برای چند مرورگر مبتنی بر کروم نظیر گوگل کروم، ویوالدی یا اپرا عرضه شده است و فایرفاکس در این زمینه پیشرو نیست.
 
استفاده از ویژگی تصویر در تصویر بسیار آسان است و کاربران برای فعال‌سازی آن می‌بایست موس خود را روی ویدیوی در حال پخش در وب‌سایت‌های پشتیبانی‌کننده(وب‌سایت‌های HTML5) ببرند و به‌ این‌ ترتیب آیکون تصویر در تصویر برای آنها به نمایش درمی‌آید.

با کلیک کردن روی آیکون یادشده رابط کاربری این قابلیت نمایش داده می‌شود و فایرفاکس ادامه ویدیو را در پنجره‌ای جدید به نمایش درمی‌آورد

محل محتوای ویدئویی در پنجره اصلی عبارت «این ویدیو در حالت تصویر در تصویر پخش می‌شود» را نمایش می‌دهد و کاربران فایرفاکس می‌توانند اندازه این پنجره را تغییر بدهند، آن را به‌جای دیگری از صفحه نمایش انتقال بدهند یا از دکمه‌های پخش/توقف یا تمام صفحه موجود در این پنجره استفاده کنند.

قابلیت تصویر در تصویر (PiP) برای نسخه بعدی Firefox


همچنین دکمه‌ای برای خاتمه حالت تصویر در تصویر در نظر گرفته شده است که با کلیک کردن روی آن ویدیوی در حال پخش به‌صورت خودکار به پنجره اصلی در وب‌سایت باز شده برمی‌گردد.

به‌صورت کلی تمامی فرایند مرتبط با این قابلیت به‌خوبی طراحی و تست شده است.
 
با این‌ حال برخی از گزینه‌ها نظیر تغییر صدا، تغییر کیفیت ویدیو، رفتن به ویدیوی بعدی یا تغییر پارامترهای دیگر در حالت تصویر در تصویر فایرفاکس گنجانده نشده است.

علاوه بر این کپشن‌های ویدیوها در پنجره اصلی نمایش داده می‌شود و کاربران حالت تصویر در تصویر از آن بی‌بهره خواهند بود.
با این‌ حال این قابلیت هنوز به‌صورت صد در صد تکمیل نشده است و موزیلا تا عرضه آن برای فایرفاکس 68 هنوز اندکی زمان دارد.
 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور قبل از آغاز تمرین امروز چهارشنبه تراکتور، «حمید مطهری» را به عنوان دستیار اول سرمربی به اعضای تیم معرفی کرد.

مطهری در حالی به عنوان دستیار اول سرمربی بعدی مشخص شده است که گفته می‌شود یحیی گل محمدی قرار است هدایت این تیم را بر عهده بگیرد اما هنوز اسمی از او برده نشده است. حالا باید دید آیا مطهری با حضور هر سرمربی دیگری قرار است همین پست را برای فصل آینده داشته باشد یا ادامه همکاری او به نظر سرمربی بعدی بستگی دارد.

شایان ذکر است مطهری روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای نخستین بار هدایت رسمی تراکتور را مقابل ذوب آهن اصفهان در جام حذفی بر عهده می‌گیرد.

کد خبر 6088100

دیگر خبرها

  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • بومی سازی قالب پنجره
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)