Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:39:20 GMT

فریب کاری رژیم صهیونیستی در تحویل اسرای سوری

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۰۱۹۷

فریب کاری رژیم صهیونیستی در تحویل اسرای سوری

تهران- ایرنا- براساس گزارش روزنامه الشرق الاوسط، رژیم صهیونیستی در جریان تبادل اسرای سوری که قرار بود دو نفر از دروزی های ساکن بلندی های جولان را به سوریه تحویل دهد، فریب کاری کرده است.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، تارنمای روزنامه 'الشرق الاوسط' نوشت: دو اسیر سوری اهل منطقه دروزی نشین 'مجدل شمس' در بلندی های جولان قرار بود در ازای تحویل جسد 'زاکاری بومل' نظامی صهیونیست آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی این دو اسیر با نام های 'صدقی المقت' و 'امل ابوصالح' را آزاد نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی یکشنبه این هفته در عوض 'احمد خمیس' و 'زیدان طویل' را از طریق گذرگاه قنیطره به صلیب سرخ تحویل داد.
تارنمای روزنامه هاآرتص پیش از افشای نام اسرای سوری یعنی خمیس و طویل، به نام صدقی المقت به عنوان یکی از اسرای سوری که دمشق باید از صهیونیست ها تحویل می گرفت، اشاره کرد.
المقت برای یک شبکه خبری وابسته به دولت قانونی سوریه کار می کرد و مقاله ای را در مورد همکاری رژیم صهیونیستی با نیروهای مخالف سوریه منتشر کرده بود.
خمیس و طویل در مقایسه با دو شخص نامبرده سوری ساکن بلندی های جولان، اهمیت چندانی نداشته اند. 'طویل' یک قاچاقچی مواد مخدر بوده و دوران محکومیت وی تقریبا تا دو ماه دیگر به پایان می رسید. از سوی دیگر خمیس نیز از ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در حومه شهر دمشق، از چهره های سرشناس جنبش فتح محسوب نمی شد.
روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه در حکومت سوریه به ادامه مذاکرات برای تبادل زندانی های دیگر اشاره کرد.
همچنین به خانواده اسرای سوری تضمین داده شده که دمشق بقایای اجساد چند تن دیگر از نظامیان صهیونیست را در اختیار دارد و می تواند با واسطه گری روسیه بقایای اجساد را با اسرای اهل مجدل شمس تبادل کند.
خاورم**3234**1275

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه رژيم صهيونيستي تبادل اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، کوشیده است جنایات خود در این باریکه را مخفی کرده و حتی آن را به مقامات حماس نسبت دهد. کشف گور‌های جمعی در اطراف دو بیمارستان ناصر و الشفا در غزه بخشی از همین موضوع است. 

به گزارش الجزیره، رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه به شدت انتقاد کرد. 

اردوغان در این باره گفت: ترکیه همچنان به تلاش‌های خود به منظور استقرار آتش بس دائمی در غزه و نیز ورود کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان گیرافتاده در این منطقه محاصره شده ادامه می‌دهد. 

وی با اشاره به جنایات گسترده رخ داده علیه فلسطینیان، تاکید کرد: نباید اجازه داد اسراییل اقدام به مخفی کردن جنایات و قتل عام خود در غزه کند. ما شاهد آن هستیم که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور آنکه طول دوره سیاسی خود را افزایش دهد نه تنها در حال به خطر انداختن امنیت شهروندان صهیونیست است، بلکه امنیت تمامی منطقه را نیز به مخاطره انداخته است. 

اردوغان یکی از بزرگترین منتقدان نتانیاهو بوده و او را با آدولف هیتلر، پیشوای نازی‌ها مقایسه کرده بود. وی بار‌ها بر پایان دوره سیاسی نتانیاهو پس از پایان جنگ غزه تاکید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا