Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@05:41:46 GMT

سیره‌نگاری شهدا راهی برای تولید علم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۰۲۳۵

سیره‌نگاری شهدا راهی برای تولید علم

به گزارش خبرنگار ایکنا، رونمایی از جلد ۴۲ فرهنگ اعلام شهدا ظهر امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه، با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در سرای اهل قلم سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
محسنی بندپی در این مراسم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با قیام امام خمینی(ره) و وقوع انقلاب اسلامی دوباره بازتعریف شد و شرایطی به وجود آمد که جوانان این مرز و بوم برای دفاع از میهن اسلامی از یکدیگر سبقت گرفتند و از تمامیت ارضی کشورمان با استقامت و قدرت دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جوانان این سرزمین هشت سال دفاع قهرمانانه کردند و همین امر نشان می‌دهد که این فرهنگ در بطن هر خانواده‌ای نهادینه شده است.
محسنی با اشاره به شهدای مدافع حرم ادامه داد: امروز علاوه بر دفاع از مرز‌های میهنی خود، کیلومتر‌ها جلوتر، در خط مقدم، جوانان ما در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در حال جنگ با دشمنان تکفیری هستند. از این رو برگزاری یادمان شهدا امری ضروری است و باید در این زمینه فرهنگسازی شود.
وی تصریح کرد: با نگاهی به سیر دیگر کشورها و مسیر تحول آن‌ها مشاهده می‌کنیم که آن‌ها در پاسداشت شهدا و جانبازان خود از ما پیشتر و جلوترند و ما در این زمینه کم کاری‌ کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این مراسم گفت: جمع‌آوری مجموعه اطلاعات پراکنده که در طول دفاع مقدس به دست آمده بود یکی از مأموریت‌های بنیاد شهید بود و حاصل آن حجم زیادی از اطلاعات درباره شهدا شد که در ۴۲ مجلد با عنوان فرهنگ اعلام شهدا منتشر شد و امروز که جلد ۴۲ منتشر می‌شود زندگینامه مختصر ۲۵ هزار شهید تهران بزرگ را شامل می‌شود و پایان بخش فرهنگ اعلام شهدا است.
وی افزود: یکی از آثار ارزشمند به جا مانده از شهدا، وصایای آن‌ها است که همانند خزانه‌ای از پیام‌های شهدا است که در سطح کشور جمع‌آوری و مرمت شده و در قالب مجلداتی منتشر خواهد شد.
وی افزود: اکتفا به چاپ این آثار هدف نهایی نیست و کاربردی کردن آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ از این رو گام بعدی تلاش برای این است که چگونه بتوانیم با سیره‌نگاری که یکی از مؤلفه‌های انسان برای رسیدن به سطح متعالی است، تولید علم کنیم و به عنوان یک دستورالعمل برای زیست متعالی در اختیار جوانان این مرز و بوم قرار دهیم.
کاویانی ادامه داد: فرمول‌های زندگی از این مجموعه باید طوری استخراج شود که افراد جامعه آن‌ها را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار گیرند.
محبوب شهبازی، مشاور عالی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنان کوتاهی گفت: جلد ۴۲ فرهنگ اعلام شهدا آخرین جلد از فرهنگ اعلام شهدا است و شهدای تهران بزرگ تمام کننده این فرهنگ اعلام هستند.
نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز گفت: این فرهنگ درباره قریب به ۲۵ هزار شهید تهران بزرگ تدوین شده و تاریخچه مختصری از زندگی‌نامه آن‌ها تبیین شده است که می‌تواند مسیر تحقیق و پژوهش را برای محققان هموارتر کند.
در پایان این مراسم از محمدرضا بایرامی، جلیل امجدی، محمدعلی آقامیرزایی، داوود امیریان، اصغر فکور، زینب شیرکوند، رحیم مخدومی، حمید مرادی، فرشته مسعودی و سیده فاطمه رضایی از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فرهنگ اعلام شهدا شهدای تهران بزرگ رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه برنامه ریزی دومین کنگره چهار هزار شهید گلستان، شهدا را سرمایه‌های بزرگ جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اقتدار امروز کشور مرهون خون پاک و مطهر شهیدان است.

وی از برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان خبر داد و افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده این مراسم در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود که در حال حاضر ستاد این اجلاسیه فعالیت خود را آغاز کرده است.

استاندار گلستان شهدا استان را نماد وحدت در کشور دانست و گفت: اینها جز سرمایه‌های معنوی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می آیند و توانستند افتخارات بزرگی را برای این آب و خاک رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این مراسم تا کنون حدود ۲۵۰ برنامه پیش بینی شده است، افزود: با توجه به اهمیت برگزاری این مراسم نیاز است استان گلستان نیز با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون نسبت به تأسیس ساختمان دبیرخانه دائمی کنگره چهار هزار شهید اقدام کند.

کد خبر 6087106

دیگر خبرها

  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • خون پاک شهدا نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی را تسریع می کند
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا