Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛قیاسی روز چهارشنبه در این گفت وگو ضمن اشاره به اقدامات  قابل تحسین هیئت کوهنوردی لرستان در جهت کمک به مناطق سیل زده پلدختر ،اظهار کرد: ایجاد زیپ لاین ها و نصب پل های معلق در کمک به سیل زدگانی که دچار قطع راه های ارتباطی شده بودند از مهمترین اقدامات فنی این هیئت در کمک به مناطق سیل زده بوده لرستان بوده که برای اولین بار توسط یک فدراسیون روزشی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از هزینه بیش از 100 میلیون تومانی برای راه اندازی زیپ لاین ها و نصب پل های معلق در دوروستای مورانی و ملاوی از توابع پلدختر خبرداد وافزود: نصب پل معلق ملاوی می توانست  بیش از 60 میلیون تومان هزینه در برداشته باشد ولی  باتوجه به استفاده ازابزار ونیروی انسانی فنی رایگان نزدیک به 40 میلیون تومان هزینه صرف نصب  آن شده  است ؛همچنین بیش از 30 میلیون تومان  هزینه در نصب پل معلق مورانی به کیان آباد به کاررفته است.

قیاسیان تصریح کرد: پل معلق ملاوی با همت خییرین انجمن های مردم نهاد کمپین یاران شریف انجمن دوستداران دماوند، کانون کوه کرج و آقایان حسن نجاریان ، کامبیز بختیاری ،  تخییری و حسینی که در راستای حمایت از سیل زدگان به استان آمده بودند در این منطقه سیل زده پلدختر نصب شده است.

 رییس هیئت کوهنوردی لرستان با اشاره به ایده نصب پل های معلق در مناطق سیل زده  ، خاطر نشان کرد: طرح باز سازی و احداث پل های معلق جهت تردد اقشار محروم خصوصا  مردم کوچ نشین از طرف هیئت کوهنوردی استان  پیشنهاد و  در دست بررسی قرار گرفت که با تصویب و حمایت افراد مذکور هزینه ساخت پل تامین و در بازه زمانی 8روزه و 100 ساعت کاری پل معلق ملاوی به ارتفاع 35 متر از سطح آب و طول 110متر با همت هیات کوهنوردی استان لرستان به عنوان مجری فنی  و همنوردان ساعی و مردم محلی نصب شد.

قیاسی بااشاره به تاثیرپل های معلق در جذب گردشگران ورونق صنعت گردشگری استان ،تاکید کرد: هدفمان در احداث این پل معلق توسعه رونق گردشگی دردهکده قدیمی وتوریستی  ملاوی به عنوان یکی ازتنگه های پرجاذبه لرستان است همچنین این پل توانسته است برروی دسترسی آسان به آب وبرق و تسهیل خدمات کشاورزی دولت به مردم منطقه موثر باشد.

او با بیان اینکه خود اینجانب ،محسن حسنوند ،علی روانشاد ومسعود ره انجام کادر فنی  احداث این پل را تشکیل داده ایم ،یادآورشد: در پایان جا دارد از زحمات آقایان حسن نجاریان، کامبیز بختیاری ، انجمن یاران شریف ، اعضای دوست داران کوه دماوند ، کانون کوه  کرج ، هیات کوهنوردی  البرز ، هیات کوهنوردی  شهرکرد ، تکنسین مجرب مسعود ره انجام ، علی روانشاد پیشکسوت  کوهنوردی، عیسی و مسعود حسنوند ، سید حسین موسوی از تیم هیمالیا نوردی شهرستان دورود ، دکتر عزیز پور مدیرکل ورزش و جوانان استان ، تورج حیدر پور ،  سرکار خانم شهره طاهری نایب رئیس هیات استان ، محسن حسنوند دبیر پر تلاش هیات استان ، هیات کوهنوردی شهرستان   پلدختر،  شرکت ماسه شویی  افلاک منصور لرستان  ، اداره راه و ترابری شهرستان پلدختر ، تیم اعزامی استان بوشهر وابسته به وزارت راه ، گروه جهادی فاتحین و مردم خوب و خونگرم روستای عبد ولی و ملاوی که در حمایت مالی ، ساخت ، اجرا و طراحی  سازه بصورت همه جانبه مردم آسیب دیده را یاری رساندند کمال تشکر داشته و مراتب قدر دانی خود را ابراز دارم.

رییس هیئت کوهنوردی لرستان همچنین از شناسایی دو روستای دیگر استان جهت نصب پل معلق خبرداد و گفت: به دنبال جذب خییر برای هزینه احداث پل های معلق دراین دو روستا نیز هستیم.

قیاسیان همچنین از حمایت های اداره کل ورزش وجوانان لرستان از هیئت کوهنوردی استان در  خصوص احداث ونصب پل های معلق تقدیر کرد.

گفتنی است ؛فردا پنجشنبه وزیر ورزش وجوانان قرار است در سفر به مناطق سیل زده پلدختر  از پل معلق ملاوی بازدید کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دماوند سیل صنعت گردشگری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از برگزاری جشنواره رود و ریل برای انتخاب روستای بیشه برای ثبت در فهرست جهانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره رود و ریل امروز 30 فروردین‌ماه در روستای بیشه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت روستای گردشگری ایران برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی ایران انتخاب شده‌ است، اضافه کرد:  بیشه در بخش پاپی خرم‌آباد یکی از این روستاها است.

بازدید مسافران از «فلک‌الافلاک»، بام گردشگری لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: برگزاری جشنواره رود و ریل یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای انتخاب روستای بیشه در فهرست جهانی است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: مشارکت جوامع محلی و معرفی جاذبه‌های خط راه‌آهن سراسری ایران و رودخانه سزار از اهداف برگزاری جشنواره رود و ریل در لرستان است.

وی با اشاره به ثبت خطّ راه‌آهن سراسری ایران در میراث جهانی، یادآور شد: مردم لرستان از دو اثر طبیعی و صنعتی در مجاورت روستای بیشه ارتزاق می‌کنند.

ایران در سال 2024 امکان ارسال هشت پرونده به سازمان گردشگری ملل متحد برای انتخاب روستاهای برگزیده گردشگری در فهرست جهانی را دارد.

روستای ابیانه (اصفهان)، روستای کندلوس (مازندران)، پالنگان (کردستان)، بیشه (لرستان)، میمند (کرمان)، روستای فهرج (یزد)، اصفهک (خراسان جنوبی) و قلعه بالا (سمنان) از روستاهای معرفی‌شدۀ ایران برای ثبت در فهرست جهانی است.

آبشار بیشه چهل‌وهشتمین اثر ملی است که در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد