Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس ارشدی، عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات طرح تنظیم بازار اقلام اساسی ماه رمضان اظهار کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان تهران برای طرح تنظیم بازار ماه رمضان اقدام به توزیع ۵ هزار تن برنج هندی ۱۱۲۱ و ۲۵ هزار و ۳۰۰ تن شکر با نرخ مصوب خواهد کرد که ۳ هزار و ۳۰۰ تن از این میزان شکر مربوط به مصرف خانوار و مابقی مواد اولیه صنایع و کارخانه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نرخ کنونی هر کیلو برنج هندی درب انبار را ۷ هزار و شکر ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برنج هندی ۱۱۲۱ با نرخ ۷ هزار و ۴۰۰ و شکر ۳ هزار و ۴۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان تهران ادامه داد: با توجه به انعقاد قرارداد با ۲ کارخانه شکر و حمل شکر به سوی کارخانه‌های تصفیه دیگر مشکلی از حیث توزیع شکر خام در بازار نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: مشکلی برای تامین کالا‌های اساسی ماه مبارک رمضان نداریم/باید با دلالی مقابله شود

این مقام مسئول با بیان اینکه توزیع اقلام اساسی از طریق تعاونی‌ها و فروشگاه‌های مصرف انجام می‌شو، اظهار کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شد که پس از صدور مجوز‌ها و مراجعه به انبار‌های غله، اقلام در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی از توزیع روغن در طرح تنظیم بازار ماه رمضان خبر داد و گفت: تاکنون سهمیه روغن برای توزیع از طریق شرکت‌های تصفیه شده در طرح ضیافت ماه رمضان مشخص نشده است.

ارشدی با اشاره به کمبودی در عرضه برنج و شکر با نرخ مصوب وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت برنج ایرانی، میل و رغبت برای خرید برنج خارجی نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته است که به همین خاطر ۵ هزار تن برنج هندی برای طرح تنظیم بازار ماه رمضان آماده ورود به بازار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزارتن برنج در انبار‌های غله استان تهران موجود است، گفت: بیش از ۱۰۰ هزارتن برنج در انبار‌های بنادر دپو شده است که در حال حمل ریلی و ورود به بازار است که با این وجود مشکلی در تامین و توزیع کالا‌های اساسی نخواهیم داشت.

وی نرخ هر کیلو برنج تایلندی رده B درب انبار را ۴ هزار و هومالی ۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: براین اساس برنج تایلندی رده B با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ و هومالی ۵ هزار و ۸۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان تهران با بیان اینکه طرح ضیافت به منظور تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، گفت: با توجه به موجودی کالا‌های اساسی در انبار‌ها مشکلی در توزیع نداریم.

انتهای پیام/

طرح ضیافت به منظور تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد وجود کالاهای اساسی در بازار بررسی و با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ناصر فخرموحدی در بازدید از واحدهای صنفی شهرستان فاروج و شیروان با اشاره به روند نظارت‌ها بر بازار، اظهار داشت: نظارت‌های مستمر بر اصناف با هدف تامین کالاهای اساسی مردم و رفع مشکلات مربوط به تامین کالاها و همچنین مقابله با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی با تمام توان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند، افزود: تمام بازدیدها به صورت سرزده و به‌ منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت می‌پذیرد و در صورت مشاهده با هر گونه تخلف در حوزه کم فروشی، گرانفروشی و همچنین مشکلات در حوزه بهداشت با اصناف متخلف برخورد قضایی انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان با اشاره به این موضوع که مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار در روزهای آینده انجام می‌گیرد، بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به رعایت قانون و حقوق شهروندان هستند که ما نیز از طریق دستگاه‌های نظارتی پیوسته فعالیت این اصناف را رصد می‌کنیم.

فخرموحدی که به‌ همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیئتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه بهداشت، سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از اصناف شهرستان‌های شیروان و فاروج بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه سوم اردیبهشت
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود