Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی جلالی» در نشست عدالت و سهم کارگر از تولید ملی که توسط دفتر اجتماعی حزب اعتماد ملی، برگزار شد، گفت: تشکل‌های کارگری در عرصه بین‌المللی، بی‌جان و بی‌رمق شده‌اند.

عضو شاخه کارگری حزب اعتماد ملی با بیان اینکه نولیبرالیسم نگاهِ حادی به موضوعات امنیت شغلی کارگران، تشکل‌های کارگری، فعالیت‌های مدنی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دارد، گفت: پس از انقلاب این سیاست‌ها توسط تمامی دولت‌ها (اصولگرا و اصلاح‌طلب) پیش برده شده است.

وی با اشاره به رشد خصوصی‌سازی در ایران در چارچوب اجرای سیاست‌های نولیبرالی، گفت: خصوصی‌سازی دینامیزم نقض حقوق بشر است.

جلالی با اینکه موقتی‌سازی نیروی کار و عدم مسئولیت‌پذیری دولت در حوزه خدمات اجتماعی، تنها دو عارضه برخواسته از نولیبرالیسم است، گفت: در گذشته نه چندان دور، ۹۰ درصد نیروی کار استخدام دولت بودند اما به تدریج با تغییراتی که ایجاد شد، این میزان کاهش یافت.

عضو شاخه کارگری حزب اعتماد ملی با اشاره به خورج کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر از شمول قانون کار، گفت: در این کارگاه‌ها از مزایای مزد، پاداش، اضافه کاری و... خبری نیست.

وی با بیان اینکه در مجموع عایدی دولت از محل فروش شرکت‌های دولتی بسیار کم است، گفت: از نظر من خصوصی‌سازی سرابی بیش نیست.

جلالی واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان و... را نمونه‌هایی از خصوصی‌سازی دانست که به خصولتی‌ها واگذار شد و مشکل‌آفرین شد.

وی افزود: مطابق بررسی‌ها از قیمتگذاری شرکت‌ها پیش از فروش توسط سازمان خصوصی‌سازی، به اندازه زیادی قیمت پایه تعدیل شده است. در نتیجه قیمت پایه ۷۰ درصد کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

عضو شاخه کارگری حزب اعتماد ملی، تصریح کرد: فقط ۱۸ درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی انجام شده است که این فاجعه است.

وی با مقایسه عایدی دولت ایران و دولت‌های دیگر از خصوصی‌سازی، گفت: دولت‌های دیگر به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ درصد از محل خصوصی‌سازی عایدی دارند اما در ایران میزان آن ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

جلالی با اشاره به تاثیرات خصوصی‌سازی بر آموزش عالی، گفت: خصوصی‌سازی آموزش عالی سبب شده است که ۶۰ درصد اساتید حق التدریس شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خصوصی سازی نولیبرالیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع با اشاره به الزامات توجه به حقوق کارگری در سال مزین به جهش تولید،گفت: انتظار می رود در تعیین حقوق کارگران زحمتکش در سال جهش تولید با مشارکت مردم تجدیدنظر شود تا با انگیزه بیشتر فعالیت کنندچرا که بطور مثال سایر نرخ کالاها و خدمات بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته اند.

نماینده مردم «آباده، سرچهان و خرم بید» در مجلس شورای اسلامی افزود: بطور مثال حق مسکن کارگران در سال آتی ثابت مانده است که جای تعجب دارد. قرار نیست مبلغی بابت حق تاهل اضافه شود اما مولفه حق مسکن تغییر نکند این مسائل کارگران عزیز را آزرده خاطر کرده است.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعا نرخ تورم باید مهار شود و همه باید در این زمینه کمک کنیم اما برای مهار تورم نباید تمرکز هر ساله روی محدودیت افزایش حقوقها باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه درصد افزایش کرایه تاکسی و تعرفه پزشکی، جریمه رانندگی و هزینه اینترنت بیش از رشد حقوق کارگران باشد اشکال دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد:البته که بنده مسایل کارفرمایان هم درک می کنم اما تاکید دارم می توان در شرایط فعلی حداقل چند درصد دیگر حقوق کارگران بیشتر ارتقا یابد و مولفه هایی مانند حق مسکن و پایه سنوات را براساس نرخ تورم افزایش داد.

زارع تصریح کرد:نکته بعد اینکه؛ میزان افزایش حقوق سایر سطوح کارگری حتی ۳۵ درصد نشده و حدود ۲۲ درصد بعلاوه مبلغ ثابت است که این بحث هم حداقل باید چنددرصد افزایش داشته باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان
  • مشارکت مردم در رشد تولید مسکن چگونه است؟
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد
  • هوشمندسازی ۷۸ درصد کنتور‌های برق بخش کشاورزی استان اردبیل