Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@21:04:30 GMT

تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی زیاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۳۱۱۴

به گزارش اکوفارس، حمید قاسمی ده‌چشمه امروز در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۴۶۲ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در سطح کشور راه‌اندازی شده که این تعداد جایگاه ظرفیت توزیع روزانه ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار مترمکعب بر ساعت را فراهم کرده است.

وی افزود: با راه‌اندازی ۱۲۹ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در حال ساخت که ۳۰ باب آن توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی کل کشور به ۲۵۹۱ باب و ظرفیت توزیع روزانه این سوخت پاک نزدیک به ۲۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: تعهد وزارت نفت برای توسعه این صنعت احداث ۲۶۰۰ باب جایگاه در سطح کشور بوده است که با راه‌اندازی این تعداد، تعهدهای وزارت نفت در این باره به‌طور کامل اجرایی خواهد شد.

قاسمی با اشاره به این که ظرفیت توزیع روزانه سی‌ان‌جی در سه سال گذشته به‌طور میانگین ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بوده است که این مقدار با توجه به برابر بودن خودروهای ورودی و خروجی این صنعت تقریباً ثابت مانده است، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت فروش روزانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور وجود دارد که تنها از نیمی از این ظرفیت استفاده می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت نفت، مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تعداد خودروهای سی‌ان‌جی سوز را حدود ۴.۳ میلیون دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد نزدیک به ۶۰۰ دستگاه پایه گازسوز بوده، حدود ۹۱۸ هزار دستگاه توسط وزارت نفت تبدیل شده است و حدود ۲ میلیون خودرو نیز توسط خودروسازان دوگانه‌سوز تولید شده‌اند و بقیه این تعداد نیز در کارگاه‌ها تبدیل به گازسوز شده‌اند.

قاسمی، پیش از این از افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها با اجرای طرح‌های چندگانه تشویقی برای تبدیل خودروهای حمل و نقل عمومی در این مدیریت خبر داده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران، رکورددار چندقلوزایی در کشور

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: تهران با ثبت پنج هزار و ۷۸۷ رویداد چندقلوزایی در سال گذشته رکورددار این رویداد تولد در کشور بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان ثبت احوال، بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، از این تعداد چندقلوزایی در سال گذشته، ۱۸ هزار و ۷۵۰ رویداد دوقلو، ۶۷۱ رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهار قلو و ۲ رویداد پنج قلو بوده است.

همچنین حدود ۳.۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با پنج هزار و ۷۸۷ رویداد، خراسان رضوی با سه هزار و ۸۴۷ رویداد و خوزستان با سه هزار و ۱۰۶ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس آمارهای سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان ۴۰۵ هزار و ۹۳۳ نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.

کد خبر 745554

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور جلوتر از افق ۱۴۰۴
  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور فراتر از برنامه ۱۴۰۴
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • تعداد دام سنگین کشور به ۵.۵ میلیون راس رسید
  • تهران، رکورددار چندقلوزایی در کشور