Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، شهیدی در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نظر به قرار داشتن ایران بر روی کمربند متالوژنی آلپ-هیمالیا 15 درصد از منابع معدنی دنیا بر روی کمربند این کمربند قرار دارد، گفت: اما با توجه به عدم شناخت کامل از آن، نهایتا در کشور تنها 10 معدن بزرگ در مقیاس جهانی و 6500 معدن فعال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه حجم دخایر اکتشافی تا به امروز 57 میلیارد تن بوده است که 35 میلیارد تن آن به صورت معدن درآمده است، از اتخاذ 3 استراتژی توسط سازمان زمین شناسی خبر داد و افزود: برای اکتشاف مواد معدنی باید اطلاعات پایه تولید کنیم که نقش اساسی در این خصوص دارد.

شهیدی اظهار کرد: چند سالی است که به نقشه های بزرگ مقایس یک 25 هزارم ورود کردیم و اولویت را در نقشه های زمین شناسی و زمین شناسی اقتصادی گذاشتیم.

سرپرست سازمان زمین شناسی افزود: با توجه به وسعت کشور، ضرورت دارد مدیران استانی مناطقی که برای انها حائز اهمیت به لحاظ اکتشافات معدنی و مخاطرات زمین شناسی است، را اعلام کنند تا این نقشه ها را تهیه کنیم.

او افزود: یکی از دلایل کم بودن منابع معدنی این است که در عمق قرار گرفتند و در سطح وجود ندارند که در این مورد حدود20 سال است که سازمان زمین شناسی با استفاده از روش ژئوفیزیک هوایی به اکتشاف این معادن ورود کرده است.

او با بیان اینکه برای اکتشاف ذخایر پنهان از مدل سازی بر اساس اطلاعات سطح و تحت عرضی استفاده می کنیم، گفت: برای کامل کردن اطلاعات قراردادی با دانشگاه سوربن فرانسه منعقد کردیم که نقشه های سه بعدی اکتشافی ایران در سه سال تهیه شود و با اکادمی علوم زمین چین هم قرار داد بستیم تا در بحث مدل سازی و اکتشاف مواد معدنی موثر واقع شویم.

او خاطرنشان کرد: یکی از استراتژی های سازمان، اکتشاف عناصر استراتژیک همچون لیتیوم است.
شهیدی اضافه کرد: سازمان زمین شناسی 19 پهنه اکتشافی دارد که 4 پهنه واگذار شد و 15 پهنه را هم تا پایان امسال را آزاد می کند.

او خاطرنشان کرد: برای توسعه معدنی، سهم 20 میلیارد دلاری برای صنایع معدنی براورد شده است که برای رسیدن به این عدد باید اکتشاف را به صورت کاملا علمی پیش ببریم.

شهیدی خاطرنشان کرد: اکتشافات سطحی برای کشور خوب نیست و در سازمان زمین شناسی سعی می کنیم اکتشافات را علمی پیش ببریم، چراکه کیفیت کار برای ما بسیار مهم است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان در دستور کار فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک» قرار دارد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصپاک سامانه جمع‌آوری پسماند در شهر اصفهان است که با هدف جمع‌آوری و ساماندهی مدیریت انواع پسماندها از آبان سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت از نخستین گام‌های سامانه اصپاک است، افزود: با توسعه این نرم‌افزار جمع‌آوری پوسته میوه، پسماند الکترونیک، اقلام حجیم و وسایل مستعمل در فازهای بعدی به این اپلیکیشن افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در مقابل تحویل انواع پسماند در سامانه اصپاک، بر اساس امتیازی که از تحویل پسماند دریافت می‌کنند، از خدمات موجود در سامانه استفاده کنند.

ساکتی ادامه داد: انواع بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه حوادث، تخفیف خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد و تخفیف خدمات حمل‌ونقلی از جمله خدماتی است که شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک در این سامانه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند جز ساختمانی به‌عنوان یک خدمت جدید در سامانه اصپاک اضافه خواهد شد، بیان کرد: با تلاش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه سامانه اصپاک، جمع‌آوری پسماندهای جز ساختمانی نیز با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به سامانه اضافه خواهد شد.

کد خبر 746126

دیگر خبرها

  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند تهیه شد
  • نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه + فیلم