Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکاری و ناامیدی تعداد زیادی از دانشجویانی که با عشق معلم شدن به دانشگاه آمده‌اند، هنوز در دست بررسی مسئولان است و امسال هم کسی به آنها روز معلم را تبریک نمی‌گوید!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درحالی که برخی رتبه اولی‌های سال ۹۳_۹۴ به عشق معلم شدن، پا به دانشگاه فرهنگیان گذاشتند؛ اما بدعهدی برخی مسئولین موجب شد تا دانشجویان این ورودی که بعضا از نخبگان نیز بودند، ناامید و بلاتکلیف بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  داستان از جایی شروع شد که وزارت آموزش پرورش براساس ماده ۲۸ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی معلمان از فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف با گستره‌ای حدودد ۲۰۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش انجام داد. این اقدام وزارت آموزش و پرورش درحالی رخ داد که طبق احکام استخدام دانشجو معلمان، بیشترین جذب معلم می‌بایست از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت بگیرد.
از میان ۲۰۰ هزار شرکت کننده‌ای که آموزش و پرورش قول استخدام ده هزار نفر از آن‌ها را داده بود، ۴ هزار نفر به مرحله پذیرش و شرکت در دوره‌های آموزشی راه یافته و بالای ۴ هزار دانشجو معلم ورودی ۹۳_۹۴ دانشگاه فرهنگیان بلاتکلیف ماندند و خبری از استخدام آن‌ها نیامد.
این اقدام وزارت آموزش و پرورش که هم به بی کیفیت شدن نظام آموزشی کشور دامن زد و هم بدعهدی این وزارتخانه را به دانشجو معلمان نشان داد، موجب واکنش بسیاری از اساتید دانشگاه فرهنگیان و همچنین دانشجویان این دانشگاه شد.
تا جایی که دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به طرح درخواست لغو تعهد دانشجو معلمان نامه‌ای به سخنگوی دولت نوشته و خواستار رسیدگی به استخدام این دانشجو معلمان شدند.
نعمت الله موسی پور، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۴؛ در توضیح وضعیت استخدام ورودی‌های سال ۹۳ دانشگاه فرهنگیان گفت: بحث تعهد خدمت هنوز حل نشده و در دست پیگیری وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال کسب مجوز‌های مربوط از سازمان برنامه و بودجه است، ولی تا کنون نتیجه مورد نظر به دست نیامده تا برای همه دانشجویان مجوز استخدامی بگیرد و تعهد دبیری حاصل شود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان این که تلاش‌ها در حال انجام است و ممکن است زمان ببرد، می‌گوید: دانشجویان به هیچ وجه نگران نباشند؛ چرا که وزارت آموزش و پرورش آن‌ها را نیاز داشته و بر اساس نیاز گزینش و پذیرش کرده، در نتیجه تمام تلاشش را برای رفع مشکل استخدام آن‌ها خواهد کرد.
موسی پور ادامه می‌دهد: در ردیف‌های استخدامی بر اساس شرایط وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه مشکلاتی پیدید آمده که قابل رفع است و البته زمان بر. دانشجویان کمی صبر و حوصله کنند؛ چرا که تصور ما بر ایین است که این مشکل حل خواهد شد و مجوز برای تعهد دبیری بالاخره کسب می‌شود.

اما امروز با گذشت ۴ سال از صحبت‌های معاون آموزشی این دانشگاه، وقتی با دکتر خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان پیرامون این موضوع به گفتگو نشسته و احوال احکام دانشجو معلمان استخدامی سال ۹۴-۹۵ را جویا شدیم، مشخص شد که هنوز هم اقدامی قاطع صورت نگرفته است.
خنیفر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون سرانجام احکام استخدامی دانشجو معلمان ورودی ۹۳-۹۴ گفت: این موضوع هنوز در دست بررسی است و تا خرداد امسال به سرانجام می‌رسد.
وی درادامه با اشاره به اینکه امیدوار است تا خرداد این مشکلات حل شود، گفت: ما تابع قوانین و مقررات بالادستی هستیم و نمی توان قول صد درصد بدهیم، اما همه تلاشمان بر این است که تا خرداد مشکلات این دانشجویان را حل کنیم و استخدام آنان را فراهم آوریم.
اینطور که پیداست بیکاری و نا امیدی تعداد زیادی از دانشجویانی که با عشق معلم شدن به دانشگاه آمده اند، هنوز در دست بررسی مسئولان است و ۴ سال به طول انجامیده. هنوز هم مشخص نیست که این پایان نا امیدی دانشجو معلمان باشد یا نه و امسال هم کسی به آنها روز معلم را تبریک نمی‌گوید!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشجویان بیکار استخدام معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان