Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@21:29:46 GMT

بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب به مناسبت روز معلم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۵۸۱۸

به گزارش ایلنا، جبهه مردمی نیروهای انقلاب به مناسبت روز معلّم بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در ادامه آمده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی):

«معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت؛ یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگاه و مقام معلم، آن‌گونه والا و ارزشمند است که سالروز شهادت استاد مبارز خط مقدم جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی؛ استاد شهید مرتضی مطهری؛ به نام این گروه فرهیخته ثبت شده است.

انقلاب اسلامی ایران انقلابی با ریشه‌های عمیق فرهنگی است و آموزگاران و استادان در پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای فرهنگی انقلاب نقش بسزایی دارند؛ در واقع تربیت و پرورش نسل آینده‌ساز کشور اصلی‌ترین وظیفة معلمان است که این مهم اهمیت جایگاه این قشر ارزشمند جامعه را در توسعة انسانی هویدا می‌سازد.

آموزش صحیح و اصولی مبتنی بر اولویت اصول الهی و انسانی فرزندان ما از سوی معلمان؛ مهم‌ترین عامل امکان تقدیم نسلی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» به آینده روشن ایران اسلامی به شمار می‌رود.

در دنیای امروز که هجمه فرهنگی غرب مستکبر از جمله آمریکا و انگلیس علیه ایران اسلامی شدت گرفته است و تلاش دشمن برای تخطئه فرهنگ دینی مدام و دنباله‌دار است؛ مسئولیت دلسوزانه و دشوار فرهنگیان و معلمان در خط مقدم مبارزه بسیار حائز اهمیت است. قشر فداکاری که بسیاری از ایشان در راه حفظ وطن و اصول اسلام و انقلاب اسلامی؛ از جان خویش نیز گذشتند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و دین مبین اسلام کرده‌اند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی؛ ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره معلم بزرگ و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری؛ روز و هفته معلم را به همه آموزگاران، استادان و علمای فاضل حوزه و دانشگاه تبریک می‌گوید و از دولت محترم و مسئولان تقاضا دارد؛ آن‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تأکید دارند، بیش از پیش و مجدانه به موضوع مهم «تکریم منزلت» و «ارتقای معیشت» معلمان شریف بپردازند. ان‌شاءالله.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جبهه مردمی جمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت حرکت به سمت مردمی‌سازی و اجرای مناسبت‌های مذهبی با استفاده از ظرفیت مردم است.

ابوالقاسم مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی، فرهنگی و وزارت استانداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم سال ۱۴۰۲ ایجاد هم‌افزایی و همکاری میان دستگاه‌های فرهنگی استان قم بود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش ساعات حضور زائران در شهر قم، افزود: در بحث ماندگاری مسافر از میانگین دو ساعت به بیش از ۱۲ ساعت رسیده‌ایم و تعداد مسافران نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان، خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های اقامتی در شهر قم از ۷۰۰۰ تخت به ۱۴ هزار تخت افزایش پیدا کرده است.

مقیمی تصریح کرد: بخش دیگر مربوط به اسکان غیررسمی است که با همکاری مساجد، حسینیه‌ها و خیران صورت می‌گیرد که در این زمینه نیز ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر در یک شب در شهر قم ایجاد شده است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت که در معاونت اجتماعی، فرهنگی و وزارت استانداری قم به‌طور جدی پیگیری می‌شود، مردمی‌سازی برگزاری مناسبت‌ها در شهر قم است، چراکه در اصل این مناسبت‌ها متعلق به مردم است و تولی گری در این امر باید کاهش پیدا کند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به پذیرایی استان قم از ۳.۵ میلیون زائر در ایام نیمه شعبان، افزود: این کار بدون استفاده از ظرفیت مردمی و ظرفیت خیران ممکن نبود.

کد خبر 737630

دیگر خبرها

  • اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پوشالی بودن رژیم صهیونیستی با عملیات «وعده صادق» بیش از پیش عیان شد
  • قدردانی وزیر کشور از عملیات وعده صادق نیرو‌های مسلح
  • عملیات «وعده صادق» پوشالی‌بودن رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • وعده صادق نیروهای مسلح، پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نشان داد
  • پیام وعده صادق پرچمداری ایران در حمایت از جبهه مقاومت است
  • حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم
  • جبهه مردمی فلسطین: حملات ایران تحول مهمی در نبرد طوفان الاقصی است