Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز هست در دستورکار دولت قرار گیرد. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در دیدار مدیرکل، معاونین و روسای مناطق 24 گانه آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با بیان جایگاه رفیع معلمی اظهار داشت: مقام معلمی مقام بسیار متعالی و بزرگی است و به تصریح آیات الهی تعلیم و تربیت از اصولی‌ترین و اصلی‌ترین مباحث دین و معارف الهی است تا بدین جایی که خداوند متعال خودش را در سوره الرحمن معلم معرفی می‌کند و از همه مهمتر این است که خداوند این توفیق را به شما عنایت کرده تا تعلیم و تربیت فرزندان این کشور را بر عهده بگیرید و افرادی مؤمن، متدین، با اخلاق  و مدیر را تربیت کنید خود این باعث مباهات و افتخار معلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: انسان اشرف مخلوقات است و توفیق تربیت انسان مقام رفیع و بسیار بزرگی است که نصیب هر فردی نمی‌شود فلذا به تصریح کلام اهل بیت علیهم‌السلام اگر معلمی در نظر الهی معلم خــیر باشد تمامی موجودات آسمان و زمین دعایش می‌کنند و برایش طلب مغفرت می‌کنند فلذا همه معلمان باید تربیت دینی را سرلوحه کار خود قرار داده و در تربیت شاگردان و فرزندان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

قریشی با اشاره به آیات کلام الهی گفت: به تصریح کلام الهی هر کس بتواند یک نفر را در جامعه و با تربیت صحیح دینی انسانی را احیا کند، بشریت را احیا کرده است فلذا باید اهمیت کار را درک کرد و شاکر و سپاسگزار خداوند متعال بود، یقیناً تلاش‌های معلمان زیادی در موفقیت و داشتن جایگاه فعلی ما مؤثر بوده و هر عملی که انجام دهیم معلمان ما نیز در اعمال ما شریک خواهند بود.

کرمانشاه|‌مشکلات اصلی آموزش و پرورش با اجرای صحیح سند تحول بنیادین حل می‌شودمعاون وزیر آموزش و پرورش: دوره آموزشی "طرح بوم" برای برخی مدیران مدارس برگزار می‌شود‌3320 مکان ورزشی آموزش و پرورش در کشور فعال است

امام جمعه ارومیه به سند تحول آموزش‌وپرورش که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند اشاره کرده و گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش سند بسیار مهمی است و باید این سند را هر روز ملاحظه کنیم تا بتوانیم معیارهای مد نظر مقام معظم رهبری را در آموزش‌وپرورش عملیاتی کنیم.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت در کشور با مشکلات متعددی روبروست و تنهاترین و مؤثرترین راه برای برون رفت از این مشکلات عملیاتی نمودن بیانات مقام معظم رهبری در سند تحول آموزش‌وپرورش است و یقیناً با تجربه 40 ساله مقام معظم رهبری در مدیریت‌های کلان نظام عمل به سند تحول آموزش‌وپرورش راهگشا خواهد بود فلذا باید این سند را به‌عنوان برنامه عملی هر روزه مدیران تلقی کنیم  وهمه مدیران کل و جزء و مدیران مدارس هر روز این مطالبات را ملاحظه کنند تا باعث تغییر روش و راهبری درست در مجموعه آموزش‌وپرورش شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به اهمیت معنویت و تقوا در بین معلمان پرداخته و گفت: مهم‌ترین بحث در بحث تعلیم و تربیت، با معنویت و اخلاق و خداترس بودن معلمان و مدیران آموزش‌ و پرورش است و اگر معلمی متخلق به اخلاق حسنه باشد و تقوا و معنویت در وجودش نهادینه شود در دانش آموز می‌تواند تأثیر زیادی بگذارد.

وی افزود: اگر معنویت و تقوا و خداترسی را از آموزش‌ و پرورش حذف کنیم نظام تعلیم و تربیتی ما هیچ تفاوتی با کشورهای غربی نخواهد داشت فلذا از همه مدیران و مسئولان می‌خواهیم تا به دنبال افزایش معنویت و اخلاق در بین معلمان باشد و سازوکاری فراهم کنند تا با هم‌اندیشی‌ها و تشکیل جلسات معنوی در سطوح مختلف این امر روزبه‌روز در بین معلمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت تقویت شود.

قریشی با اشاره به مشکلات معلمان اظهار داشت: همه می‌دانیم معلمان مشکلات زیادی دارند و یقیناً لازم است تا جایگاه معلمان ارتقا پیدا کند و امیدواریم با تلاش مقامات عالی نظام مقام معلمی  بر اساس شاخصه‌های دینی و نظام انقلابی ما در جایگاه حقیقی خود قرار بگیرد و لازم است در کنار این باید تلاش کنیم و برنامه ریزی کنیم تا معلمان فرهیخته در دانشگاه فرهنگیان و معلمان حاضر بیشتر تربیت شوند و لازم است معلمان ما متخلق به اخلاق الهی باشند.

امام جمعه ارومیه به مقام والای شهید مطهری پرداخته و گفت: شهید مطهری در تمامی زمینه‌های معلمی خود وظیفه مدار بودند و تنها به دنبال حفظ جایگاه و موقعیت معلمی خود نبودند و در عین حالی که کتب بسیار عمیقی که در زمینه‌های فلسفی، عرفانی و فقهی داشتند کتاب داستان راستان را نیز به رشته تحریر درآورده بودند و این اقدامات نشان از عمق درک و شناخت وظیفه این شهید بزرگوار بود که یقیناً شهید مطهری مصداق معلم خیر در نظام و انقلاب ما بودند فلذا سعی کنیم در جایگاهی که قرار داریم این شهید بزرگوار را به‌عنوان الگو و سرمشق خود قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین

طرح مهرآفرین به جهت جذب هزاران نیرو استخدامی تصویب شد یکی از سازمان‌هایی که از این جهت طرح جذب نیرو استفاده کرد آموزش و پرورش است، از طریق این طرح در جهت ارتقای کیفیت سطوح آموزشی افرادی را جذب می‌کند.

به گفته شهروند خبرنگار ایلامی ما با وجود اینکه بخشنامه اختصاص کد استخدامی برای معلمان مهرآفرین صادر شد، اما اکنون دیگر انجام نمی‌شود و متوقف شده است. با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، با وجود اینکه بخشنامه برای اختصاص کد استخدامی برای معلمان مهرآفرین به استان‌ها ابلاغ شده است، اما به یکباره از طرف آموزش و پرورش متوقف شد. بنده از استان ایلام پیام می‌دهم خواهش می‌کنم این موضوع را پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی