Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:05:05 GMT

برنامه‌های خاصی برای آبادانی کوهدشت و دلفان داریم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۶۷۰۵

استاندار لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جهت توسعه دلفان و کوهدشت خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر سید موسی خادمی در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در مدیریت و راهبردی طرح پیشرفت، آبادانی و توسعه با اشاره به این که تعدادی از شهرستان‌های محروم در کشور شناسایی شده که دلفان و کوهدشت مربوط به لرستان است، اظهار کرد: برنامه‌های خاصی تحت عنوان پیشرفت و آبادانی برای این شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: لرستان زودتر از دیگر استان‌ها این کار را شروع کرده و توانسته‌ایم یک تسهیل‌گر و مشارکت کننده قوی به‌نام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را برای این شهرستان‌ها انتخاب کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به دلیل این که از قبل در استان فعالیت داشته طی مذاکرات اولیه شهرستان دلفان را پذیرفت تا مشابه مدلی که بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج یا در یکی از جزایر هرمزگان انجام می‌دهند، در این منطقه نیز اجرا کنند.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه آماده و مطالعات انجام شده بود و در جریان سفری که دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به لرستان داشت، پذیرفتند که کوهدشت را نیز به آن اضافه کنند.

خادمی به شکل و نحوه روش کار اشاره کرد و گفت: آنها ابتدا در منطقه حضور پیدا کرده و طرح‌های اولیه را آماده می‌کنند و فقط بحث اعتبار و پول نبوده بلکه مدیریت است.

وی ادامه افزود: اصل موضوع، عنصر مشارکت مردم در این روش‌های آبادانی و پیشرفت که طراحی می‌شود، است و عمده کار توسط مردم انجام می‌شود.

استاندار تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و منابع دولتی و تسهیلات بانکی در کنار کار هستند. مشارکت‌های مردمی، طرح‌های اشتغال‌زایی کوچک، ایجاد صندوق‌های کوچک روستایی و… مواردی هستند که در تفاهم‌نامه وجود دارند.

مقام عالی‌رتبه استان با اشاره به تجارب خوب این ستاد در سطح و خارج از کشور گفت: امیدواریم یک کار توسعه‌ای خوب را بتوانیم در این مناطق انجام دهیم.

وی عنوان کرد: روش کار بدین‌صورت نیست که تعدادی پروژه عمرانی را تعریف و سپس اجرا کنیم بلکه کلیات و پیشرفت این مناطق در بحث اجتماعی، عمرانی و اقتصادی را مد نظر داریم که زیر نظر ستاد راهبری به ریاست استاندار و دبیری ستاد اجرایی حضرت امام (ره) که مسئولیت اجرای کار را دارد با هماهنگی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ستاد اجرایی در بحث لوازم خانگی ۱۰ هزار کالا و لوازم تحریر ۱۵ هزار قلم جنس اهدا کرده است، اظهار کرد: با توجه به این که بنیاد مسکن متعهد شده که تمامی خانه‌ها را در همه استان‌های سیل‌زده می‌سازد، ستاد اجرایی نیز با بنیاد مسکن توافق کرده که ۲۰ هزار واحد را بسازد.

وی افزود: قطعاً تعداد بالایی از این واحدها به لرستان تعلق خواهد گرفت اما هنوز به طور قطعی این موضوع توزیع نشده و البته بنیاد مسکن قرار است ۴۰ هزار واحد مسکن را در لرستان تأمین اعتبار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان