Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان به هفته‌های پایانی خود رسیده است و تیم‌های بالا و پایین جدول برای قهرمانی و بقا با یکدگیر می‌جنگند. نفت مسجد سلیمان این هفته در دیداری بسیار حساس و تعیین کننده برای انتهای جدول میزبان تیم فوتبال سپیدرود رشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ تیم قدیمی با پشتوانه مردمی که این روز‌ها از نظر مدیریتی و تیم داری شرایط چندان خوبی ندارند و هر چند وقت یکبار خبری در مورد مشکلات مالی و یا تغییر در کادر مدیریتی و فنی از آن‌ها منتشر می‌شود. مسجد سلیمان لیگ را با ویسی بسیار ضعیف آغاز کرد در هفته پنجم این سرمربی از سمت خود کناره گیری کرد تا علیرضا مرزبان هدایت آن‌ها را برعهده بگیرد، اما او نیز در نیم فصل دوم هیچ پیروزی نتوانست بدست آورد تا مسئولان باشگاه با هدف ایجاد شوک در تیم فیروز کریمی را روی نیمکت قرار دهند. کریمی نیز در ۲ بازی که هدایت این تیم را بر عهده داشت خبری از شوک نبود و همچنان نفتی‌ها در کسب پیروزی ناموفق عمل کردند تا خطر سقوط بیش از پیش آن‌ها را تهدید کند.

سپیدرود نیز وضعیت مشابهی دارد و شاید هم پیچیده تر، آغاز فصل با ۲ مالک و ۲ سرمربی یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای یک تیم فوتبال در سطح اول مسابقات کشورمان بیافتد. رشتی‌ها با حضور علی کریمی به عنوان مالک و سرمربی به مسابقات لیگ امیدوار شدند و کریمی توانست ثبات نسبی در این باشگاه ایجاد کند که این اتفاق چندان ادامه دار نبود و کریمی نیز نتوانست حواشی ریز و درشت این باشگاه شمالی را تحمل کند و در شرایطی که نتایج خوبی هم نتوانسته بود کسب کند این تیم را ترک کرد به امید اینکه شاید این تغییر، شوکی در تیم ایجاد کند که بتوانند در لیگ بمانند. بار دیگر مالک باشگاه تغییر کرد و نادر دست نشان هدایت سرخ‌های رشتی را بر عهده گرفت. با دست نشان کمی شرایط بهتر شد و یک پیروزی و ۳ تساوی آن‌ها را به ماندن در لیگ امیدوار کرد، اما این تیم هنوز موفق نشده است از هفته یازدهم جایگاهش را از رده پانزدهم بهتر کند. سپیدرود با ۱۹ امتیاز و ۲ امتیاز کمتر از نفت در رده پانزدهم قرار دارد و می‌تواند با پیروزی در این دیدار بالاخره جایگاهش را بهبود بخشد و در لیگ بماند.

برای بررسی دقیق‌تر شرایط این ۲ تیم در آستانه دیدار فینال گونه شان به گفتگو با کارشناسان فوتبال شمال و جنوب پرداختیم.

هر تیمی که احساس مسئولیت بیشتری کند پیروز خواهد شد

امید هرندی پیشکسوت فوتبال رشت در مورد دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سپیدرود رشت گفت: این دیدار یک بازی فینال برای ماندن در لیگ است. هر تیمی که بازیکنانش احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و مربیان نیز اشتباهات کمتری در تصمیم گیری هایشان داشته باشند آن تیم پیروز خواهد شد و فرقی ندارد بازی در مسجد سلیمان برگزار شود و یا اینکه در رشت. نفت مسجد سلیمان در ۱۳ بازی آخرش موفق به پیروزی نشده است و با تغییر مربی هم تفاوتی در شرایط این تیم به وجود نیامده است. من به عنوان یک فوتبالیست قدیمی به خاطر اینکه این ۲ تیم برای ماندن در لیگ می‌جنگند ناراحت هستم. هر ۲ تیم در شهر خودشان هوادار دارند و جزو تیم‌های ریشه دار فوتبال کشورمان محسوب می‌شوند. سپیدرود بالای ۵۰ سال سابقه دارد و من خودم در این تیم بازی می‌کردم، اما متاسفانه تنها تیم گیلانی حاضر در لیگ برای بقا می‌جنگد.

بعد از آمدن دست نشان نیز اتفاق خاصی نیافتاده است

او در مورد حضور نادر دست نشان در سپیدرود گفت: نادر دست نشان زحمت خودش را کشیده، اما بعد از آمدن او نیز اتفاق خاصی رخ نداده است. تیم داری به این شکل نیست، سپیدرود را از ابتدای فصل برای سقوط بسته اند. این تیم در طول فصل ۳ مربی عوض کرده است، کجای دنیا می‌بینید که یک تیم ۳ مربی در طول فصل عوض کند بعد شرایط خوبی هم داشته باشد. در ابتدای هر فصل یک تیم باید با هدف گذاری آماده شروع مسابقات شود، اما در تیم سپیدرود این اتفاق رخ نداده است و مسئولان این باشگاه کار اصولی انجام نداده اند.

سپیدرود ثبات مدیریتی ندارد

هرندی ادامه داد: بعد از ۴ هفته سرمربی تیم را تغییر می‌دهند و مجددا کریمی که زحمت بسیار زیادی برای این تیم کشید از تیم استعفا می‌دهد، این اتفاقات نشان دهنده این است که ثباتی در تیم وجود ندارد تا حداقل سپیدرود بجنگد در نیمه جدول قرار داشته باشد. از ابتدای فصل مشخص بود تیم سپیدرود با مشکلاتی که دارد باید برای ماندن در لیگ تلاش کند.

در کشور ما مسئله باشگاه تعریف نشده است

او در مورد وضعیت نامشخص مالکیت در باشگاه سپیدرود گفت: تیمی که بالای ۵۰ سال سابقه فوتبالی دارد و پشتوانه مردمی نیز دارد مشخص نیست مالکش کیست. در کشور ما مسئله باشگاه تعریف نشده است. مالکیت باشگاه بین افراد مختلف دست به دست می‌شود. کسانی که وارد این فوتبال می‌شوند و باشگاهی را تحویل می‌گیرند ابتدا باید برای خودشان مشخص کنند که از این فوتبال چه می‌خواهند. آیا می‌خواهند به جوانان این کشور خدمت کنند و ورزش را به عنوان یک ارگانی که برای جامعه سلامتی می‌آورد ترویج کنند و یا اینکه می‌خواهند از این راه درآمدزایی کنند. به نظر من اگر با هدف درآمدزایی می‌آیند بهتر است اصلا ورود نکنند، چون فوتبال ما هیچگونه درآمدی برای آقایان نخواهد داشت. کسی که به عنوان مالک وارد این باشگاه می‌شود به جز هزینه کردن چیز دیگری عایدشان نمی‌شود. مگر اینکه بخواهد خدمتی به این کشور و شهر بکند و جوانان ما را به راه سالم هدایت کند. متاسفانه چنین هدف گذاری در باشگاه‌های ما صورت نمی‌گیرد و تا زمانی که این اتفاق نیافتد مشکلاتی که باشگاه سپیدرود با آن درگیر است همچنان سر جای خود باقی خواهد ماند.

تیم‌های دارای پشتوانه مردمی باید مالکیت ثابت داشته باشند

هرندی ادامه داد: تیمی به مانند خونه به خونه بابل با آن همه هزینه وارد فوتبال می‌شود و این فصل در لیگ دسته یک برای سقوط نکردن می‌جنگید. این موضوع ناراحت کننده است. افرادی از جیب خودشان برای این تیم هزینه کردند، اما آخرش به هدفشان نرسیدند. تیم‌هایی به مانند سپیدرود و نفت مسجد سلیمان و همینطور پرسپولیس و استقلال که پشتوانه مردمی دارند نیاز به یک مالکیت ثابت دارند. اگر این اتفاق بیافتد مطمئن باشید هم فوتبال ما رو به جلو حرکت خواهد کرد و همینطور جوانان ما دچار آسیب اجتماعی نمی‌شوند.

فوتبال گیلان یک فوتبال ریشه دار است

او در مورد فوتبال استان گیلان گفت: فوتبال گیلان یک فوتبال ریشه دار است، اگر شما به گذشته نگاهی بیاندازید در مسابقات منتخبی که برگزار می‌شد تیم گیلان همیشه جزو ۴ تیم فینالیست بوده است. از زمانی که فوتبال در کشورمان باشگاهی شد و پای هزینه به میان آمد تیم‌های گیلانی برای سقوط نکردن می‌جنگند. پول و سرمایه در فوتبال امروز حرف اصلی را می‌زند و تا زمانی که سرمایه نداشته باشید نمی‌توانید موفقیتی بدست آورید.

آرزو می‌کنم سپیدرود در لیگ بماند، اما نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد

هرندی در پاسخ به این سوال که آیا سپیدرود می‌تواند در لیگ بماند گفت: به عنوان یک رشتی و کسی که سال‌ها در تیم سپیدرود فوتبال بازی کرده است آرزو می‌کنم این تیم در لیگ بماند، اما نمی‌توان گفت در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان دست نشان و بازیکنان تیم باید تا سر حد امکان بجنگند، چون بازیکنان مسجد سلیمان هم این کار را خوهند کرد و تیمی که احساس مسئولیت بیشتری در این بازی داشته باشد پیروز خواهد شد.

آمدن کریمی به مسجد سلیمان نیز تاثیری نداشته است

او در مورد تغییر سرمربی نفت مسجد سلیمان و آمدن فیروز کریمی به این تیم گفت: تاثیری نداشته است و این تیم نیز در ۲ بازی اخیر با کریمی نتیجه نگرفته است. چرخه‌ی فوتبال ما اشتباه است، مربیانی که در طول یک فصل ۳، ۴ تیم می‌گیرند. من نمی‌دانم ریشه این اتفاق در فوتبال کجاست. اینکه مربی در تیمی نتیجه نمی‌گیرد و بعد سر از یک تیم دیگر در می‌آورد یعنی چه؟ این راه درستی نیست که ما می‌رویم. ما بر مبنای توانایی هدف گذاری نمی‌کنیم، مربیانی داریم که توانایی بالایی دارند، اما چون در آن چرخه حضور ندارند بیکار هستند. فوتبال ما سیر نزولی دارد ما فقط به دنبال این هستیم که فوتبال داشته باشم و در فکر مسائل درست کار نیستیم.

تیمی می‌تواند موفق باشد که در درجه اول هیجاناتش را کنترل کند

سعید اخباری کارشناس فوتبال کشورمان که سابقه فعالیت در تیم‌های جنوبی را دارد در مورد دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سپیدرود رشت گفت: با توجه به شرایط این ۲ تیم در جدول رده بندی لیگ تیمی می‌تواند موفق باشد که در درجه اول هیجاناتش را کنترل کند. نتیجه این مسابقه چندان به تاکتیک و مسائل فنی ربط پیدا نمی‌کند. ۲ تیم در آستانه سقوط هستند و حتی مساوی هم می‌تواند در ماندن یا نماندن تیم‌ها در لیگ تاثیر گذار باید.

او ادامه داد: مربی بین دست نشان و کریمی موفق خواهد بود که در ابتدا سطح برانگیختگی بازیکنانش را در حالت مطلوبی نگه دارد. یعنی اگر بازیکنان به استرس برسند آن تیم ضرر خواهد کرد و آن تیم که هیجانی شود نیز به مشکل خواهد خورد. هر تیمی که بتواند سطح هیجانات و انگیزه اش را کنترل کند موفق خواهد بود.

در حال حرکت کردن به سمت راهکار‌های تیم‌های عربی هستیم

اخباری در مورد تغییر سرمربی در تیم نفت مسجد سلیمان و آمدن فیروز کریمی در این تیم گفت: متاسفانه در حال حرکت کردن به سمت راهکار‌های تیم‌های عربی هستیم. در ابتدای فصل ویسی سرمربی تیم بود و در ۵ هفته اول این تیم هیچ گلی نتوانست به ثمر برساند. تغییر مربی در این شرایط منطقی است و به همین علت مرزبان را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. به نظر من با تمام کمبود‌های مالی و مدیریتی که تیم نفت مسجد سلیمان داشت مرزبان عملکرد بدی در این تیم نداشت. این شوک یعنی آوردن فیروز کریمی در این مقطع چندان تصمیم درستی نبود. کریمی مدتی از لیگ دور بوده است و نتیجه‌هایی که در ۲ بازی اخیر بدست آورد نشان می‌دهد تصمیم درستی در این مورد گرفته نشده است.. مشکلات مدیریتی زیادی در تیم‌های جنوبی کشورمان وجود دارد.

شکلات مدیریتی زیادی در تیم‌های جنوبی کشورمان وجود دارد

او ادامه داد: آوردن مربی جدید هزینه مالی خواهد داشت و شاید اگر این هزینه را به عنوان پاداش به بازیکنان اختصاص می‌دادند تاثیر بیشتری داشت. مشکلات مدیریتی زیادی در تیم‌های جنوبی کشورمان وجود دارد. استقلال خوزستان که در این فصل سقوطش قطعی است و مشخص نیست بعد از این چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد. نفت مسجد سلیمان نیز شرایطش چندان جالب نیست حتی تیم صنعت نفت آبادان نیز نتوانست توقع مردم این شهر را برآورده کند. فولاد نیز در‌ای فصل هم تغییرات مدیریتی داشته و هم سرمربی، مشکلات مدیریتی در صدر مشکللات تیم‌های جنوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس در راه تثبیت هت تریک قهرمانی در خانه تراکتورسازی/ نخستین تجربه سرمربیگری مجیدی در تقابل با استقلال قعرنشین

فتاحی: هواداران واقعی کمک کنند تا تماشاگر نما‌ها از عرصه ورزش حذف شوند

دایی پشت فرمان کدام می‌نشیند، تراکتور یا سایپا؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) زلزله ۵.۶ ریشتری در سولوسرای؛ مناره مسجد کنده شد

(تصاویر) زلزله ۵.۶ ریشتری در سولوسرای؛ مناره مسجد کنده شد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) زلزله ۵.۶ ریشتری در سولوسرای؛ مناره مسجد کنده شد
  • (تصاویر) مسجد الاقصی در گرد و خاک شدید
  • پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد/باطل شدن پروازها تا ۱۰ صبح
  • تعلیق پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم