Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد اظهار داشت: این استان با 20شهرستان،50بخش، 47شهر و 10هزار نقطه آبادی دارای کمترین تراکم جمعیت است.
وی افزود: بودجه سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از سه و نیم درصد جمعیت کشور و تراکم زیاد از 2درصد بودجه کشور تجاوز نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار سیستان و بلوچستان از رئیس دستگاه قضا خواست تا یک مصوبه برای این استان ابلاغ شود تا در یک بازده زمانی مشخص، اعتبارات 100درصد اختصاص یاید.
وی گفت: ساختار تشکیلاتی در سیستان و بلوچستان متناسب با بعد مسافت این استان نیست به طوریکه در بخش 100هزار نفری منطقه دادگاه وجود ندارد.
موهبتی افزود: همچنین بخش هایی از سیستان و بلوچستان با برخورداری از40هزار دانش آموز، آموزش و پرورش ندارد.
وی بیان کرد: هم اینک تنها 48 درصد پست های سازمان این استان پر و بقیه خالیست.
استاندار سیستان و بلوچستان تصویب منطقه آزاد سیستان را تکمیل کننده منطقه آزاد چابهار برای توسعه شرق کشور عنوان کرد.
وی تجارت و ترانزیت را به دلیل برخورداری از مرزدریایی و خاکی مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب خدمات ارزشمندی به مردم این منطقه ارائه داده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: باید تلاش شود قانون بدون مدنظرقراردادن قومیت و مذهب با تدبیر اجرا شود.
حجت السلام والمسلمین مصطفی محامی افزود: سیستان و بلوچستان با مشکلاتی نظیر پرونده های امنیتی و اختلافات طایفه ای روبه روست که برای رفع آنها باید تلاش شود.
وی بر استفاده بهینه از ظرفیت های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: حل مشکل سوخت در این استان نیازمند توجه ویژه است.
امام جمعه زاهدان بر مساعدت بانکها با واحدهای تولیدی در پرداخت تسهیلات و رفع مشکل فقهی اهل سنت تاکید کرد.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های بی نظیری مانند دسترسی به آبهای آزاد و مرزهای طولانی برخوردار است که می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای داخل کشور باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سیلاب های اخیر در این استان 752 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
دکتر باقر کرد افزود: 592 واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در این سیلاب ها آسیب دیدند.
وی ادامه داد: 2 کانون گرد و غبار سیستان و بلوچستان یعنی سیستان و جازموریان به برکت باران و جاری شدن سیلاب حدود 30 تا 35 درصد آبگیری شدند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سیلاب اخیر استان 800 دستگاه ماشین آلات دستگاههای مختلف بکار گیری شدند که بیشترین تعداد با 500 دستگاه در سیستان مورد استفاده قرار گرفت.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام جمعه تجاوز سیستان و بلوچستان گرد و غبار نظام جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب بیان کرد: اگر بنا باشد سبک زندگی اسلامی با نگاه تمدنی  در مقابل سبک زندگی غربی جاری گردد باید به مفاهیم اصیل اسلامی رجوع کنیم و نهج البلاغه منبعی مهم برای  این موضوع است. وی افزود: در بین مجموعه آثاری که از اهل بیت به جا مانده زیباترین مفاهیم در عالی‌ترین غالب‌ها در پهنه موضوعات مختلف در نهج البلاغه بیان شده به گونه‌ای که نهج البلاغه به عنوان دومین کتاب ارزشمند و مقدس بعد از قرآن کریم، چراغ هدایت انسانها است.

دبیر جشنواره استانی گفت: ما معتقدیم که احیاء و تبیین معارف باید فراگیر شود و اگر با نگاه فرا مذهبی و حتی فرا دینی نگاه شود همه بشریت از آن بهره خواهند برد از این رو مقام معظم رهبری فرمودند:احیاءنهج البلاغه فقط وظیفه ما شیعیان نیست بلکه وظیفه همه مسلمان هاست.

وی بیان کرد: جشنواره ملی رسا «نهج البلاغه دانشگاهیان کشور» جمع کثیری از جامعه خصوصا جامعه نخبگانی را مخاطب خود قرار داده است و مخاطب جشنواره رسا اساتید(اعم از هیئت علمی و مدعو) و کارکنان(اعم از رسمی،پیمانی، قرار دادی، شرکتی و حتی طرحی)، دانشجویان حتی دانشجویان بین الملل و خانواده اساتید و کارکنان دانشگاهی است و دبیرخانه ملی جهت هماهنگی متولیان دانشگاهی در هر استانی دبیرخانه ای دارد.

دبیر جشنواره استانی ادامه داد: محورهای جشنواره عبارتند از خانواده، مدیریت و حکمرانی، آرمان‌گرایی و دشمن‌شناسی و جشنواره شامل ادبی در قالب «داستان، شعر، نمایش‌نامه‌ و فیلم‌نامه»، هنری در قالب «نقاشی، پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی و عکس‌نوشته»، رسانه در قالب «نماهنگ (کلیپ)، پادکست، موشن‌گرافی و رسانه مجازی»، معارفه در قالب« مفاهیم نهج البلاغه، حفظ نهج البلاغه، کتــابــخــوانـی و آموزش مجازی» و پژوهش در قالب «رسانه مکتوب، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی» است.

 وی اظهار کرد: علاقمندان جهت شرکت در جشنواره ملی رسا می‌توانند در محورهای بیان شده فوق شرکت کرده و آثار خود را با ثبتنام در سایت رسا http://rasanahad.ir ارسال نمایند
 اطلاع رسانی در هر دانشگاه از طریق شورای نهج البلاغه همان دانشگاه و بستر فضای مجازی 
https://eitaa.com/khademanenahjoalbalagheh
https://splus.ir/khademanenahjoalbalagheh و یا با شماره دفتر نهاد رهبری پیام نور استان سیستان و بلوچستان۰۵۴۳۳۲۹۴۸۸۵
است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم