Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی از تازه‌های نشر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی، سردار علی محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، سردار جواد جباری معاون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در این مراسم طی سخنانی انتشار آثار این مجموعه را حاصل اهتمام مجموعه‌ای از فعالان دانست و اظهار داشت: عنصر اصلی انقلاب اسلامی، فرهنگ انقلاب اسلامی است که عنصر بقا و پایداری انقلاب بوده است. انقلاب ما یک انقلاب همه جانبه است که در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین بوده و مهم‌ترین میدان که جوهر انقلاب در آن ظهور و بروز پیدا کرد، دفاع مقدس است. دفاع مقدس نیز امتداد انقلاب و انقلاب نیز امتداد عاشورا بود.

وی گفت: فرهنگی در مردم ما شکل گرفت که انجام حرکت‌های بزرگ توسط جوانان را در برداشت. رهبر انقلاب در مطالبه‌ای فرمودند: کارهای موجود ۱۰۰ برابر شود و این یک اراده و کار نهضتی و جهادی لازم دارد؛ اگر این کار رخ دهد؛ نقشه استکبار به هم خواهد خورد. دفاع مقدس معادله قدرت را به هم ریخت. در انتقال معارف دفاع مقدس جا دارد بیش از سه قرن کار کنیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی زمانی موفق خواهد داشت که رویکرد تمدنی داشته باشد. از منظر مقام معظم رهبری درون‌مایه تمدن‌سازی همین دفاع مقدس است و این یک هدف اساسی است. در بیانیه گام دوم حضرت آقا سه هدف مشخص را تصریح دارند. هدف اول خودسازی و توجه به بعد معنوی حرکت؛ هدف دوم جامعه‌پردازی یعنی توسعه ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه و هدف سوم تمدن‌سازی است. ظرفیت دفاع مقدس به عنوان ارزشمندترین میراث انقلاب اسلامی برای تحقق هر سه هدف. در گام اول انقلاب این بیانیه تاکید دارد که هرگاه عدم توفیق داشته‌ایم بخاطر عدم وجود تفکر انقلابی و جهادی بوده است.

سردارنائینی ۱۰۰ برابر شدن محصولات را جهت‌گیری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در گام دوم انقلاب دانست و افزود: از سال گذشته که حضرت آقا بیانیه گام دوم را مطرح فرمودند، تلاش‌های زیادی را شروع کردیم و جلسات زیادی برگزار کرده و برنامه بسیار خوبی تدوین کردیم تا در یک افق ۱۰ ساله بتوانیم رسالتمان را بتوانیم انجام دهیم. توسعه چشم‌گیر آثار یک هدف جدی است. هدف در مرکز، کار نهضتی و ۱۰۰ برابر شدن محصولات در ابعاد مختلف است.

وی تاکید کرد: درهای این مرکز به عنوان مرکز اسنادی بی‌نظیر با آثار منحصربه‌فرد به روی تمام نویسندگان و محققان باز است. آن چیزی که در اختیار ماست، ثروت ملی است. همه مستندسازان، پژوهشگران، مولفین و محققین از این اسناد می‌توانند استفاده کنند. آنچه که تاکنون تولید کرده‌ایم، آثار دقیق و پژوهشی است. در دو سال اخیر آثار ما ارتقا پیدا کرده و ما در عرصه‌های جدید نیز ورود پیدا کرده‌ایم و در هشت سال دفاع مقدس نیز متوقف نشده‌ایم لذا در عرصه مقاومت، حوادث بعد از جنگ روزشمارهای مرکز را توسعه دادیم لذا ورود به عرصه‌های جدید یک راهبرد بوده است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه به انتشار ۳۶ عنوان کتاب جدید اشاره کرد و گفت: ۲۱ عنوان از این آثار امروز رونمایی خواهد شد. پنج اطلس جنگ شامل جنگ‌های شهری و اطلس لشکرهای هفت، ۱۷، ۲۵ و ۳۱ سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس است که کار پژوهشی دقیق و مستندی است که رونمایی می‌شود. چهار روزشمار جدید از دهه اول انقلاب رونمایی می‌شود. این روزشمارها یک کار دقیق پژوهشی مبتنی بر اسناد اختصاصی مرکز است. برای دهه اول انقلاب ۷۰ مجلد پیش‌بینی شده و برای سه دهه بعد از دفاع مقدس نیز همچنان تدوین شده که در آینده آماده خواهد شد.

سردار نائینی ادامه داد: پنج جلد خاطرات شفاهی محسن رضایی، تاریخ شفاهی احمد غلامپور، دو جلد خاطرات حسین اعلایی، جلد اول خاطرات مرتضی قربانی، خاطرات حجت‌الاسلام بشر دوست، تاریخ شفاهی سردار رستگارپناه و سردار رودکی و شهید احمد غلامی تحت عنوان «از ری تا شام» امروز رونمایی می‌شود.

کد خبر 4606212

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب دفاع مقدس گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نساء (اولین کانون فرهنگی تبلیغی جوانی جمعیت) با مشارکت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور مادران و زنان نخبه با محوریت نقش ایشان در جوانی جمعیت کشور صبح امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین در گالری فکه موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

این جلسات با گفتمان دوستدار مادر و کودک سعی بر حمایت مادران با حضور کودکان‌شان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

در حاشیه این کارگاه‌ها گفتگوهای تدتاکی توسط مهمانان ویژه با مخاطبان جلسه از جمله مادران چند فرزندی، کنشگران جمعیت و صاحب نظران حوزه کتاب صورت گرفت که بسیار مورد توجه مخاطبین دوره بود.

در باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت به زبان مادری کارگاه‌ها با چهار موضوع ابر بحران ریشه‌یابی و جریان شناسی پیری جمعیت، جوان شدن جمعیت، فرزندآوری و خانواده خوش جمعیت خانواده سه فرزندی با حضور سمیرا فتح اللهی راهبر باشگاه کتابخوانی و کنشگر جوانی جمعیت برگزار شد.

دوره‌های جوانی جمعیت با حمایت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به طور سلسله جلسات پنج شنبه‌های هر ماه در گالری فکه موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6081798 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی