Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر لزوم تفکیک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به دو وزارتخانه مجزا گفت: احیاء وزارت بازرگانی هیچ منافاتی با بحث کوچک‌سازی دولت ندارد. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه‌ تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه مجزا زمینه لازم جهت تحقق رونق تولید را فراهم می‌کند اظهار داشت: بر خلاف گمانه‌زنی‌های انجام شده، احیاء وزارت بازرگانی هیچ منافاتی با بحث کوچک‌سازی دولت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس‌ با بیان اینکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به طور همزمان در سه حوزه بزرگ و مهم فعالیت می‌کند عنوان کرد: در این وزارتخانه، حوزه صنعت و معدن‌ ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و هم‌خوانی دارند اما بخش تجارت آن یک حوزه بسیار تخصصی، فنی‌ و پیچیده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه ٩٥ درصد تجار و بازرگانان کشور صنعتگر و تولیدکننده محسوب نمی‌شوند تصریح کرد:‌ با توجه به این موضوع یاد شده،‌ وجود یک متولی متخصص در حوزه بازرگانی و تجارت می‌تواند کمک‌های شایانی را به تسهیل امور در این حوزه وسیع داشته باشد.

لاریجانی در مشهد: دولت بر تفکیک وزارت بازرگانی اصرار داردسیاست اصلی و راهبردی وزارت صنعت معدن حمایت از تولید استهیچ جای دنیا وزارتخانه‌ای نداریم که خودروسازی داشته باشد

داداشی از وجود یک زنجیره به هم پیوسته بین مفاهیمی نظیر رونق تولید،‌ ایجاد فرصت‌های شغلی و ایجاد بهره‌وری بیشتر سخن گفت و ابراز داشت: به عقیده بنده اگر تصمیم‌گیری‌ها در حوزه تجارت و بازرگانی به صورت تخصصی اتخاذ نشوند مشکلات زیادی در عرصه تولید کشور به وجود می‌آید.

وی به بحث صادرات و واردات محصولات کشاورزی و خلاء وجود وزارت بازرگانی در این میان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکسری از حوزه‌های تخصصی تجارت را بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته‌اند در حالی‌که امر تجارت بسیار تخصصی بوده و این وزارتخانه تجربه کافی در این زمینه ندارد.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس پرداختن وزارت جهاد کشاورزی به اموری نظیر حمایت از کشاورزان، تولید محصولات مختلف، ترویج و آموزش و نظایر این را مورد توجه قرار داد و افزود: در حال حاضر وزارت بازرگانی در کشور حذف و نقش وظایف مهم آن به وزارتخانه‌های دیگری تفویض شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس به مهم‌ترین کارکردها و مزیت‌های احیاء وزارت بازرگانی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ کمک به بخش صادرات کالاها،‌ خدمت به بازرگانان و تجار و تسهیل در امور مربوط به آنان و در نهایت ایجاد اشتغال و تحقق شعار رونق تولید از جمله این مزیت‌ها محسوب می‌شوند.

داداشی با ابراز امیدواری از حمایت دولت جهت اجرای طرح تفکیک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اظهار داشت: برخی احیاء وزارت بازرگانی را در تضاد با برنامه‌ کوچک‌سازی دولت می‌بینند در حالی‌که موضوع این بحث به معنی ایجاد یک وزارتخانه و استخدام کارمندان جدید برای آن نیست.

وی استفاده از کارمندان و متخصصان حوزه تجارت و بازرگانی وزارت ‌صمت در وزارتخانه بازرگانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به عقیده بنده تفکیک وزارتخانه صنعت،‌ معدن و تجارت در نهایت امر،‌ رونق بسیار خوبی در حوزه تولید ایجاد می‌کند و شکل‌گیری فرصت‌های شغلی جدید را محقق می‌سازد.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان

مجمع عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان امروز یکشنبه با هدف برگزاری انتخابات و تعیین اعضای جدید هیات‌مدیره برگزار شد که طی آن «سید کمال حسینی» از فعالان اقتصادی استان با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس هیأت‌مدیره انتخاب شد.

این انتخابات در سالن جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و با حضور روسای ۱۳ انجمن همگن تولیدی استان برگزار شد که طی آن همچنین ترکیب هیات‌مدیره و بازرس خانه صمت استان مشخص شد.

در این انتخابات همچنین «کمال‌الدین توحیدی» به‌عنوان نایب رئیس، «عباس بهرامی» به عنوان خزانه‌دار و «محسن اسدی» به عنوان بازرس انتخاب شدند.
«سید کمال حسینی» ریاست ۲ دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز ریاست شورای هماهنگی بخش خصوصی استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان