Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:49:39 GMT

فرماندار ابرکوه: از مروجان صنعت سبز گردشگری حمایت می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۱۱۵۳

فرماندار ابرکوه: از مروجان صنعت سبز گردشگری حمایت می شود

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه گفت: کسانی که برای معرفی آثار تاریخی، فرهنگی، مذهبی و چشم اندازهای طبیعی منطقه در راستای توسعه صنعت سبز گردشگری به مردم ایران و گردشگران خارجی تلاش می‌کنند، از آن‌ها حمایت می کنیم و تعداد این افراد در شهرستان کم نیستند .

محمدکاظمی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: درخت سرو 4500 ساله ابرکوه نمونه ای از آثار طبیعی جهانی است و یکی از نمادهای تاریخی را معرفی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ستاد خدمات سفر ابرکوه خاطرنشان کرد: برغم شرایط آب‌ و هوایی در تعطیلات نوروز 98، 18 هزار و 206 نفر شهروند ایرانی و خارجی از این درخت بازدید کردند،که بیشترین آمار بازدید گردشگران مربوط به این سرو تاریخی است.
کاظمی نسب با تأکید بر اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور و در کنار طریق الرضا (ع) قرار دارد یادآورشد: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های عمرانی و گردشگری، این شهرستان یکی از قطب های صنعت سبز، برای سرمایه‌گذاری است .
کاظمی نسب خاطرنشان کرد: برای تقویت و ارتقاء زیرساخت ها تلاش می کنیم تا زمینه اقامت بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را در منطقه افزایش دهیم .
وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری می‌توانند با دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در راه اندازی خانه‌های تاریخی بوم گردی فعالیت کنند و علاوه بر اشتغال، رونق خوبی برای افزایش سفر گردشگران فراهم می شود.
به گفته فرماندار ابرکوه در تعطیلات نوروزی 98، 130 هزار و 337 نفر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان بازدید کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد بیشتر است.
از 400 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی‌شده ابرکوه تاکنون 139 مورد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت گردشگري معرفي آثار تاريخي ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

فرماندار ملایر گفت: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سلمان اسماعیلی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امور گردشگری سبب رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی‎سازی امور می‌شود.

وی افزود: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد عرضه صنایع‌دستی ملایر خواهد بود که در کنار این اقدام تقویت آنلاین شاپ ها در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت، سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی‌ورد به صورت رسمی باشیم.

معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها داشته باشیم.

کد خبر 747110

دیگر خبرها

  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های حافظیه به یک کودک
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند